  • 11. Data: 2004-11-03 10:00:28
    Temat: Re: Multibank - pierwszy zgrzyt...
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > przeciez z tego co wiem nie dostaniesz swistka z US jesli nie bedziesz
    mial
    > konta i kolko sie zamyka.
    > Dlatego jest procedura w Multi taka ze otwieraja ci konto (pol aktywne),
    > dostajesz potwierdzienie, lecisz
    > do US i czekasz na swistek..

    A jak sobie wyobrażasz prowadzenie działalności gospodarczej z ZABLOKOWANYM
    kontem bankowym? US na wydanie świstka ma (o ile dobrze pamiętam) 30 dni (w
    moim przypadku trwało to ponad 3 miesiące). Przez 30 dni nie mieć dostępu do
    swoich pieniędzy? Hmm... a kontrahentom mówić grzecznie, żeby poczekali
    cierpliwie aż mi konto odblokują? Nie moglem sobie na coś takiego pozwolić.

    Poza tym... Informacja, informacja, informacja. Pani niedysponentka nie
    poinformowała mnie, że mi konto zablokują. Gdybym wiedział, wcale bym się
    nie bawił.

    Brak możliwości używania normalnie konta przez pierwszy miesiąc
    dyskwalifikuje je dla nowootwartych firm.

    W Nordea wystarczyło oświadczenie, że dostarczę świstek w 30 dni. Kiedy się
    okazało, że po 30 dniach świstka niet, napisałem drugie, że dostarczę jak
    tylko otrzymam papierek z US. Wszystko gładko i bez zgrzytów.

    Pozdrawiam

    Zbyszek

  • 12. Data: 2004-11-03 10:30:47
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > Skad taki pomysl? Przy dzialalnosci gospodarczej NIP i swistek jest taki
    > sam jak ten, ktory sie dostaje przy pierwszej rejestracji w USie. Na
    > dobra sprawe nie trzeba leciec do urzedu po nowy swistek, gdy ma sie
    > stary. NIP osoby fizycznej jest staly tak samo jak PESEL.

    Nie każdy trzyma powiadomienie o nadaniu NIP sprzed prawie 10 lat. NIP
    owszem taki sam i na tej podstawie (podałem swój numer NIP) pani mi założyła
    konto.
    Poza tym w przypadku zakładania działalności przez więcej niż jedną osobę
    (dawniej spółka cywilna) nadawany jest nowy NIP dla firmy.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 13. Data: 2004-11-03 11:00:46
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Zbyszek napisał:

    > Nie każdy trzyma powiadomienie o nadaniu NIP sprzed prawie 10 lat. NIP
    > owszem taki sam i na tej podstawie (podałem swój numer NIP) pani mi założyła
    > konto.

    OK, to faktycznie problem.

    > Poza tym w przypadku zakładania działalności przez więcej niż jedną osobę
    > (dawniej spółka cywilna) nadawany jest nowy NIP dla firmy.

    No tak.

    Bartol

  • 14. Data: 2004-11-04 13:15:57
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@T...I.ZAMIEN.KRESKE.NA.KROPKE.wp_pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (w
    > moim przypadku trwało to ponad 3 miesiące).

    ale ja nie mowie ze podejscie US czy banku jest normalne..
    ja przez cos podobnego przechodzilem zakladacja konto dla S.C.

    > Poza tym... Informacja, informacja, informacja. Pani niedysponentka nie
    > poinformowała mnie, że mi konto zablokują. Gdybym wiedział, wcale bym się
    > nie bawił.

    ja jak przyszedlem otworzyc konto firmowe w Multi to niedysponentka
    powiedziala
    ze jesli nie mam jeszcze NIPu firmy, to powiedziala abym przyniosl NIP
    osobisty,
    znaczy potwierdzenie nadania.. a ja nie wiem czy w ogole tam jeszcze ten
    swistek , tyle lat...
    w innym wypadku powiedziala ze nie otworzy konto..
    Skierowanie sie do kierowniczki oddzialu, rozwiazalo problem..
    coz.. po prostu niedoinformowana niedysponentka..

    > Brak możliwości używania normalnie konta przez pierwszy miesiąc
    > dyskwalifikuje je dla nowootwartych firm.

    prawda.. cos w tych procedurach powinni zmienic..

    pozdro
    SirmarK

  • 15. Data: 2004-11-04 15:40:52
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > Ktoś w Multi chyba nie pomyślał, skoro klienci chcący kupić akcje obcego
    > banku, są ważniejsi niż obecni klienci...

    Nie minął tydzień, a sprawa ma swój dalszy ciąg.
    W ciągu ostatnich 2 dni zostałem dwukrotnie przeproszony za zaistniałą
    sytuację.
    Co więcej - załatwiając przy okazji coś w Multi - obsłużono mnie
    'priorytetowo'.

    Ergo - niezależnie od całej sytuacji z ubiegłego tygodnia, tym razem muszę
    pochwalić Multi. Za reakcję, za troskę o opinie klientów i za jakiekolwiek
    działanie w trosce o lepszą obsługę, czego raczej trudno byłoby się
    spodziewać po innych bankach...

    Główna w tym zasługa pbb :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 16. Data: 2004-11-04 20:55:38
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Kozlowski napisał:

    > Skierowanie sie do kierowniczki oddzialu, rozwiazalo problem..
    > coz.. po prostu niedoinformowana niedysponentka..

    Ty to wszystko u kierowniczki zalatwiasz. Moze kierowniczki powinny
    siedziec jako dysponentki? Klienci by sie nie frustrowali.

    Bartol

  • 17. Data: 2004-11-04 21:53:05
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Bartol Partol wrote:

    > Ty to wszystko u kierowniczki zalatwiasz. Moze kierowniczki powinny
    > siedziec jako dysponentki? Klienci by sie nie frustrowali.

    A niedoinformowane niedysponentki zgodnie z zasadą Dilberta wysłać do
    miejsca, gdzie będą najmniej szkodzić - czyli do zarządu :D