  • 1. Data: 2005-01-17 18:40:36
    Temat: MultiBank - przelew zagraniczny, jakie dane ?
    Od: "Fosgate" <f...@p...onet.usun.to.pl>

    Jakie dane oprócz nazwy banku, numeru konta i danych adresowych sa
    niezbędne ?
    RF

  • 2. Data: 2005-01-17 18:41:44
    Temat: Re: MultiBank - przelew zagraniczny, jakie dane ?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Fosgate wrote:
    > Jakie dane oprócz nazwy banku, numeru konta i danych adresowych sa
    > niezbędne ?

    SWIFT.

  • 3. Data: 2005-01-17 18:44:34
    Od: "Fosgate" <f...@p...onet.usun.to.pl>

    > SWIFT.

    Bez tego przelew nie przejdzie ?
    RF

  • 4. Data: 2005-01-17 18:45:37
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Fosgate wrote:

    > Bez tego przelew nie przejdzie ?

    Nie - poszukaj na stronie banku, do którego wysyłasz, albo wrzuc zapytanie w
    google.

  • 5. Data: 2005-01-17 19:23:45
    Od: "Fosgate" <f...@p...onet.usun.to.pl>

    > Nie - poszukaj na stronie banku, do którego wysyłasz, albo wrzuc
    zapytanie w
    > google.

    Dzięki za poradę.
    RF

  • 6. Data: 2005-01-17 20:12:34
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message

    > Nie - poszukaj na stronie banku, do którego wysyłasz, albo wrzuc zapytanie
    w > google.

    Niekoniecznie. Ja wysyłałem do NatWest do UK przelew podając numer rachunku
    w formacie "60 50 06 - 80 48 54 99" oraz nazwę banku słownie (dokładny adres
    oddziału). Doszło :)

    pzdr
    topjes

  • 7. Data: 2005-01-17 20:18:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Niekoniecznie. Ja wysyłałem do NatWest do UK przelew podając numer
    > rachunku w formacie "60 50 06 - 80 48 54 99" oraz nazwę banku słownie
    > (dokładny adres oddziału). Doszło :)

    O no proszę! A skąd wysyłałeś?

  • 8. Data: 2005-01-17 21:21:07
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Nie - poszukaj na stronie banku, do którego wysyłasz, albo wrzuc zapytanie w
    >google.

    Co prawda przelewalem tylko swiftem, ale skoro multibank za to
    dodatkowo kasuje (5 zl) to pewnie nie jest to konieczne...

    Pzdr.
    Lack

  • 9. Data: 2005-01-17 22:33:35
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 17 Jan 2005 21:18:17 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >O no proszę! A skąd wysyłałeś?

    Nie ma w tym nic dziwnego. Bank sam sobie znajdzie stosowny swift,
    jeśli zamiast niego podamy nazwę i kraj banku. Co nie zmienia faktu,
    że _poprawny_ swift jest o tyle lepszy, ze jednoznacznie identyfikuje,
    dokad chcemy wyslac przelew. A z nazwami to jak wiadomo bywa roznie.
    Tak wiec najlepiej byloby podac i to i to - dla podwojnej weryfikacji.
    Im wiecej danych, tym mniejsza szansa, ze bedziemy potem szukac
    naszych pieniedzy po calym swiecie :)

    G.

  • 10. Data: 2005-01-18 08:03:34
    Od: "Fosgate" <f...@p...onet.usun.to.pl>

    > Tak wiec najlepiej byloby podac i to i to - dla podwojnej weryfikacji.
    > Im wiecej danych, tym mniejsza szansa, ze bedziemy potem szukac
    > naszych pieniedzy po calym swiecie :)

    Jak to, więc na podstawie numeru, nazwy banku, danych odbiorcy nie można
    przeprowadzić weryfikacji danych zanim pieniądze opuszczą bank ? Przecież
    przy przelewie krajowym po wprowadzeniu numeru rachunku następuje wstępna
    weryfikacja (podawana jest nazwa banku i oddziału) ? W zagranicznym jest
    to niemożliwe ?
    RF