  • 1. Data: 2005-01-17 15:34:34
    Temat: [Multibank] kredyt hipoteczny - ktory, aquarius - pytanie (troche dlugie)
    Od: Solos <m...@t...pl>

    Witam,

    mam konto w Multibanku, najpierw mialem Multikonto Jestem jako student
    przez okolo 2 lata, w grudniu zmienilem na Multikonto Ja jakoze
    konczylem 25 lat. Na przelomie marca i kwietnia chcialbym kupic
    mieszkanie i stoje przed wyborem kredytu (jak i ewentualnie banku, ktory
    by mi go udzielil).

    Poniewaz mam konto w Multibanku chcialbym sie przede wszystkim
    dowiedziec o ten bank. Co myslicie na temat oferty kredytowej Multi? Czy
    nadal odsetki sa ustalane przez prezesa? Rozumiem, ze ma to znaczenie w
    przypadku rat malejacych. Czy w przypadku rat stalych takze?

    Druga sprawa to w jakiej walucie wziac kredyt. Wartosc nieruchomosci to
    ok. 120.000zl. Chcialbym wziac kredyt z mozliwie niska wplata wlasna,
    wiec bede potrzebowal kredyt w wysokosci okolo 110.000zl. Czy lepiej
    jest wziac kredyt w CHF czy PLN i dlaczego?

    I osiatnia kwestia, to sprawa konta. Jakoze oplata przygotowawcza w
    przypadku Multikonta Ja wynosi 2%, a w przypadku Aquarius-a 1%,
    zastanawiam sie czy przed wzieciem kredytu nie zmienic konta na
    Aquarius. Do konca roku bede w delegacji zagranicznej i ze wzgledu na
    diety moje dochody miesieczne na konto sa wyzsze niz 5000zl. Z tego co
    sie orientuje mam wiec mozliwosc zmiany konta na Aquarius. Moje pytanie
    dotyczy jednak konca roku, kiedy wroce do Polski i przestane otrzymywac
    diety. Moje dochody spadna wowczas ponizej 5000zl. Jak wtedy zachowa sie
    bank? Po kwartale kiedy moje wplywy nie wyniosa 15.000zl na kwartal,
    kaza mi zrezygnowac z Aquariusa, czy bede mogl miec go nadal?

    Pozdrawiam,

    --
    Solos
    GG 3115539

  • 2. Data: 2005-01-17 20:21:57
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Solos" <m...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > nadal odsetki sa ustalane przez prezesa? Rozumiem, ze ma to znaczenie w
    > przypadku rat malejacych. Czy w przypadku rat stalych takze?

    Ja mam tam WWJa. A to dlatego, że potrzebowałem właśnie kredytu, którego nie
    muszą od razu spłacać, poza tym mogę spłacać nieregularnie.
    Oprocentowanie jest nadal wg stawek Prezesa - ale wróbelki (dosyć
    zaznajomione wróbelki ;) ćwierkają, że ma się to zmienić. Ja mam obecnie
    6,80%.

> [...]
    > wiec bede potrzebowal kredyt w wysokosci okolo 110.000zl. Czy lepiej
    > jest wziac kredyt w CHF czy PLN i dlaczego?

    Ja mam w PLN ale Ci nie doradzę. Czasem się wkurzam, że wywalam tyle kasiory
    co miesiąc a w walucie miałbym parę stów mniej. Czasem zaś myślę, że
    przynajmniej mam święty spokój i wiem co spłacam :)

> [...]
    > bank? Po kwartale kiedy moje wplywy nie wyniosa 15.000zl na kwartal,
    > kaza mi zrezygnowac z Aquariusa, czy bede mogl miec go nadal?

    Oczywiście przejdź na Aquariusa - oni mają z definicji lepsze oprocentowanie
    bo wpadają w bardziej "wiarygodne" pasma. Wkład własny wystarczy Ci 5% -
    witaj w klubie ;)
    Co do monitorowania - aż tak bym się nie przejmował. Dopóki będziesz spłacał
    kredyt to bankowi będzie przecież zależało na tym by na Tobie zarabiać. Za
    duża konkurencja się zrobiła by banki strzelały fochy.

    Gdybym miał wziąć jeszcze raz kredyt hipoteczny myślę, że zrobiłbym to znowu
    w Multi. Nie wiem czy WWJ, może MultiPlan we frankach - choć z drugiej
    strony...
    Weź jeszcze pod uwagę, że na WWJ i MultiPlanie złotowym korzystasz
    mechanizmu balansującego. Mi każdy wpływ na WWJ pomniejsza zadłużenie.
    Możesz spokojnie liczyć sobie realne zadłużenie o 0,5-1 punktu procentowego
    niżej.

    Z WWJem trzeba tylko uważać by mieć samodyscyplinę do jego spłaty - posiada
    on właśnie największą "wadę" kredytu odnawialnego :)

    pzdr
    topjes

  • 3. Data: 2005-01-17 21:40:08
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    topjes <n...@d...rady> wrote:
> [...]
    > Oprocentowanie jest nadal wg stawek Prezesa - ale wróbelki (dosyć
    > zaznajomione wróbelki ;) ćwierkają, że ma się to zmienić. Ja mam obecnie

    OOOOooooo - takie wróbelki, to ja lubie ;)

    > Ja mam w PLN ale Ci nie doradzę. Czasem się wkurzam, że wywalam tyle
    > kasiory co miesiąc a w walucie miałbym parę stów mniej. Czasem zaś myślę,
    > że przynajmniej mam święty spokój i wiem co spłacam :)

    Pamiętaj, że kredyt jest zazwyczaj na 20, a nawet 30 lat. Teraz mamy silny
    PLN, wiec k.walutowe są OK, ale zacznie sie jazda w drugą stronę (wybory
    etc.), to już nie bedzie tak fajnie ;)

    > Z WWJem trzeba tylko uważać by mieć samodyscyplinę do jego spłaty -
    > posiada
    > on właśnie największą "wadę" kredytu odnawialnego :)

    .... a jednocześnie, to jego największa zaleta :)

  • 4. Data: 2005-01-19 07:49:50
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    In message csglug$ktr$...@i...gazeta.pl, Solos
    <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > wlasna, wiec bede potrzebowal kredyt w wysokosci okolo 110.000zl. Czy
    > lepiej jest wziac kredyt w CHF czy PLN i dlaczego?

    Mnie się wydaje, że obecnie jest dobra pora na spłacanie
    kredytu walutowego a nie najlepsza na jego branie.
    Złotówka jest mocna - więc kredyt (brany w złotówkach)
    w przeliczeniu da duuużo waluty na dzieńdobry. I to wszystko
    trzeba będzie spłacić.
    Szczerze mówiąc nie wiem jak złotówka ostatnio się miewa
    względem CHF :(
    Aha, jeśli źle myślę - proszę o wyprostowanie.

    Pozdrawiam
    Miroo