    From: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: 3 Apr 2002 14:16:42 +0200

    On Wed, Apr 03, 2002 at 02:05:19PM +0200, BAH wrote:

    > Zamiast stanieć o 50% stanieją o 30%. czyli będą droższe.

    To jest dosc oryginalna kalkulacja. Czyli jesli cos kosztuje teraz
    100zl, moze spasc o 50% czyli kosztowac 50zl, spadnie o 30% czyli
    bedzie kosztowac 70zl to jest drozsze nie 100zl? ;-)

    Nie, po prostu nie bedzie tak takie jak by moglo. Ale przeciez _nikt_
    z nas nie wie jak tanie takie karty byc moga!

    > Dla kogo dobrze ?
    > Sensowne wydawanie nic tu nie zmienia.
    > Będą wydawać mniej z powodu ceny a nie bezpieczeństwa.

    Z powodu ich kosztow wlasnych. Ale poniewaz one rowniez na karcie
    zarabiaja, wiec w ich interesie _tez_ jest wydawanie kart!

    > Bo tego chcesz.
    > Po co mi ubezpieczona karta
    > gdy można na nią zrealizowac 300 zł
    > a bank przejmuje odpowiedzialność od 600 ?

    A po co mi karta ktora moge wykonac transakcje na 15kzl a bank
    przejmuje od 0zl?

    > Po pierwsze:
    > Dlaczego zabraniasz mi samodzielnie oceniać ryzyka ?

    Masz racje wolno ci.

    > Po drugie:
    > Pytałeś jak to się dzieje że mbank sobie radzi bez opłat.
    > Nie odwracaj kota ogonem.

    Nie? Podawalem jako kontr przyklad do nieco (przynajmniej w
    zamierzeniu) innej sytuacji.

    A jesli chodzi o dobrowolnosc - mamy od >10 lat dobrowolnosc na rynku
    bankowym, ile bankow w tym czasie wprowadzilo _dobrowolne_ oplaty
    ubezpeiczeniowe?

    > Nie pisałem o wypukłej.

    Wiem, ale ja pisze.

    > Przy wypukłych, to inna historia, bo tu bank "daje" kredyt.
    > (i raczej sensownie je wydaje).

    W sumie to jest niezle podejscie ze offline traktowac jako kredyt.

    > I chcesz zamiast edukacji zafundować koszty ?

    Edukacja zakonczy sie raczej spaleniem kart platniczych niz szukaniem
    dobrego banku z dobrymi kartami. Przeciez tutaj rowniez chodzi o to
    aby tej emerytce/innej_starszej_osobie dac karte i powiedziec ze moze
    nia z tej szafki wyjac kase.

    Chcesz ja uczyc jak wybrac sobie dobry bank z dobrymi produktami
    kartowymi i jeszcze zmusic do czytania regulaminow i porownywanie
    gdzie w ktorym z nich przecinek jest w ktorym miejscu?

    --

    --w