  • 1. Data: 2003-07-07 13:28:22
    Temat: Maestro i MC Electronic
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Tak sie zastanawiam...
    Jaka jest roznica pomiedzy karta Maestro a MasterCard Electronic?

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 2. Data: 2003-07-07 13:30:15
    Temat: Re: Maestro i MC Electronic
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik <p...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bebshm$2o7$...@i...gazeta.pl...
    > Witam!
    >
    > Tak sie zastanawiam...
    > Jaka jest roznica pomiedzy karta Maestro a MasterCard Electronic?

    MasterCard Electronic w PKO BP jest kredytówką...

  • 3. Data: 2003-07-07 13:44:01
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    corner <c...@i...pl> napisał(a):

    [...]
    > MasterCard Electronic w PKO BP jest kredytówką...

    Ale ja sie nie pytalem ani o PKO BP ani o sposob rozliczania banku z
    klientem, a o podstawowa roznice pomiedzy tymi dwoma kartami.
    Przeciez zarowno Maestro jak i MC Electronic to karty plaskie.
    Wiec gdzie ta 'subtelna' roznica pomiedzy nimi???

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 4. Data: 2003-07-07 14:29:21
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Tak sie zastanawiam...
    > Jaka jest roznica pomiedzy karta Maestro a MasterCard Electronic?
    >
    > Pozdrawiam!
    > Prof_Ex

    ...Najnowszą kartą kredytową z rodziny MasterCard, która daje możliwość
    skorzystania z natychmiastowego kredytu i dopasowania do indywidualnych
    potrzeb jest MasterCard Electronic, płaska karta kredytowa, wprowadzona na
    polski rynek w połowie zeszłego roku. Jest przeznaczona do transakcji
    elektronicznych, autoryzowanych w trybie on-line - każda transakcja jest
    potwierdzana przez bank, co pozwala zminimalizować ryzyko kredytowe
    ponoszone przez banki i instytucje finansowe. MasterCard Electronic jest
    kartą "revolvingową" tzn. oferuje odnawialny kredyt o określonym limicie....

    tutaj więcej:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=785488

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 5. Data: 2003-07-07 14:50:53
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Karolcia <c...@p...onet.pl> napisał(a):

    [...]
> [...]
    > ponoszone przez banki i instytucje finansowe. MasterCard Electronic jest
    > kartą "revolvingową" tzn. oferuje odnawialny kredyt o określonym

    Ten cytat odnosi sie tylko do rynku polskiego. A np. tutaj:
    http://www.fransabank.com/access_card.html
    mozemy sie dowiedziec, ze MC Electronic to karta debetowa.
    Wiec chyba nie tedy droga. Typ karty nie ma nic wspolnego z tym czy jest to
    karta debetowa czy kredytowa (np. VE - mamy debetowe i kredytowe).
    Ponawiam wiec (trzeci juz raz) moje pytanie. Co sprawia, ze mamy na rynku
    dwie plaskie karty Europay'a - Maestro i MasterCard Electronic?

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 6. Data: 2003-07-07 16:03:50
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Ponawiam wiec (trzeci juz raz) moje pytanie. Co sprawia, ze mamy na rynku
    > dwie plaskie karty Europay'a - Maestro i MasterCard Electronic?

    Sądzę, że odpowiedź może być łatwiejsza, niż można przypuszczać. Karta MCE
    to karta w systemie Master Card, ale Maestro to po prostu Maestro. I nie
    każdy punkt, który akceptuje MC musi akceptować Maestro. W Polsce zazwyczaj
    tak jest, a za granicą?
    Ale mogę się mylić.

    MaciejK

  • 7. Data: 2003-07-07 16:18:30
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Maciek Kycler dnia 2003-07-07 18:03 napisał(a) co następuje:

> [...]
    > każdy punkt, który akceptuje MC musi akceptować Maestro. W Polsce zazwyczaj

    A ja myślę, że to jedynie względy historyczno-marketingowe ;-)
    1. Nie każdy wie, że Maestro jest w jakiś sposób powiązane z
    MasterCardem (ile ludzi słyszało o EuroPayu?)
    2. MasterCard jest marką globalną, znaną i reklamowaną na całym świecie
    3. Maestro zakorzeniło się w polskim rynku już dawno, więc wciąż jest
    wydawane
    4. Nic nie stoi na przeszkodzie, by promować nową kartę, i to
    elektroniczną (tak jak Visa -> Visa Electron, tak teraz MasterCard ->
    MasterCard Electronic).

    Ale mogę się mylić ;-)

    --
    Marek Madej
    m...@w...interia.i-to.pl

  • 8. Data: 2003-07-07 16:27:32
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bebtf1$5ef$1@inews.gazeta.pl>, wrote:

> [...]
    > Przeciez zarowno Maestro jak i MC Electronic to karty plaskie.
    > Wiec gdzie ta 'subtelna' roznica pomiedzy nimi???

    Chyba wedlug zasad Europay'a, Maestro nie moze byc kredytowe, a
    MasterCard Electronic moze. IMHO jest to jedyna roznica. A no i pewnie
    w przypadku MasterCard Electronic Europay zezwala bankowi na
    umozliwienie transakcji MOTOIO, a w Maestro nie. Ale to tylko moj
    domysl.

    MasterCard Electronic t bylby wiec taki odpowiednik Visa Electron, a
    Maestro nie ma swojego odpowiednika w kartach Visy.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 9. Data: 2003-07-08 09:01:32
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał(a):

    [...]
    > 4. Nic nie stoi na przeszkodzie, by promować nową kartę, i to
    > elektroniczną (tak jak Visa -> Visa Electron, tak teraz MasterCard ->
    > MasterCard Electronic).

    Tez tak sadze.
    IMHO w (niedalekiej???) przyszlosci marka 'Maestro' zostanie zastapiona
    przez 'MasterCard Electronic'. Tak jak Visa International w przypadku
    wszystkich swoich kart platniczych ma slowo 'Visa' w nazwie tak Europay
    bedzie mial slowo 'MasterCard'. Ale to tez tylko moje domysly :-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 10. Data: 2003-07-09 00:12:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    " " <p...@N...gazeta.pl> writes:

    > Tak jak Visa International w przypadku
    > wszystkich swoich kart platniczych ma slowo 'Visa' w nazwie tak Europay
    > bedzie mial slowo 'MasterCard'. Ale to tez tylko moje domysly :-)

    Raczej MasterCard bedzie mial "MasterCard". Europay i MasterCard to
    nie sa (a tym bardziej nie byly w przeszlosci) synonimy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator