  • 1. Data: 2003-07-07 13:42:55
    Temat: czy mozna indywidualnie wplacic CHF w ramach raty kredytu mieszkaniowego PKO BP
    Od: maciej <k...@d...waw.pl>

    witam

    chce dokonac wplaty wielokrotnosci raty. Tak sobie wymyslilem ze kupie
    CHF w kantorze (zawsze to taniej) i wplace na konto. Ale podobno
    indywidualnie nie mozna tego robic. Tzn wyglada to tak ze podchodze do
    kasy walutowej PLN przeliczane sa na CHF i wplacane na konto (tak bylo
    poprzednim razem) Chcielem teraz inaczej a tu podobno nie mozna. Ktos
    tak robil?

    sciskam

    maciek

  • 2. Data: 2003-07-07 14:49:10
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > kasy walutowej PLN przeliczane sa na CHF i wplacane na konto (tak bylo
    > poprzednim razem) Chcielem teraz inaczej a tu podobno nie mozna. Ktos

    Czy można bezpośrednio CHFami bez przeliczeń na PLN spłacać kredyt w CHF, to
    nie wiem. Jeżeli jednak tak, to jest jeszcze jeden niuas, który może czynić
    całą operację mało opłacalną.

    Bank "sprzedaje" Ci CHF po kursie sprzedaży walut a nie pieniądza. Ten pierwszy
    jest zawsze trochę mniejszy niz drugi. Z kolei w kantorze kupisz taniej niż
    kurs sprzedaży pieniądza (w banku) ale czy taniej niz kurs sprzedaży dewiz.
    Okazuje się, że nie zawsze. Porównaj ceny. Tensor1

  • 3. Data: 2003-07-08 04:52:40
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    W fortisie nie ma problemu z tego typu manewrami

  • 4. Data: 2003-07-08 07:37:07
    Od: m...@p...pl (McMac)

    Ja tak robie (od pol roku).

    >Czy można bezpośrednio CHFami bez przeliczeń na PLN spłacać kredyt w CHF, to
    >nie wiem.

    Oczywiscie ze mozna. A w ogole jakie przeliczenia na PLN???
    W PKO bierzesz kredyt w CHF, masz zadluzenie w CHF i plan splat w CHF; nie ma
    nigdzie mowy o zlotowkach.

    >Jeżeli jednak tak, to jest jeszcze jeden niuas, który może czynić
    >całą operację mało opłacalną.

    W przypadku PKO jest to jednak oplacalne.
    Choc ostatnio stalo sie dosc trudne, bo ciezko dostac franki w kantorach,
    przynajmniej we wroclawiu i pod koniec miesiaca :)))

> [...]
    >kurs sprzedaży pieniądza (w banku) ale czy taniej niz kurs sprzedaży dewiz.
    >Okazuje się, że nie zawsze. Porównaj ceny. Tensor1

    W przypadku PKO okazuje sie ze zawsze :)
    Ale faktycznie ostatnio roznica zmalala (jakies 4 gr. na korzysc kantoru). W
    zaleznosci od wysokosci raty lazenie do kasy moze sie nie oplacac. Poza tym
    zawsze trzeba "nadplacic" przynajmniej do pelnej dziesiatki.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------