  • 1. Data: 2002-08-30 19:45:40
    Temat: Lukas: zaplata przy pomocy VE -> brak autoryzacji -> srodki zablokowane!
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    wczoraj przeżyłem przygodę, niestety niezbyt miłą, której jeszcze
    nigdy w życiu nie doświadczyłem. ok. 22-23 wieczorem postanowiłem
    wybrać się z moją lepszą połówką na zakupy do Tesco Zielona Góra.
    przed wejściem na halę, odwiedziliśmy bankomat BZWBK, w którym
    sprawdziliśmy aktualne saldo rachunku. wynosiło ono 118.29 PLN, co nas
    jak najbardziej zadawalało, więc rozpoczęliśmy napełnianie koszyka,
    lecz nie braliśmy gotówki z bankomatu, by potem przy kasie zapłacić
    kartą.

    po ok. 20-30 minutach, przy kasie moja połówka wyciąga swoją kartę
    (mam konto wspólne), by zapłacić za nasze zakupy. zamknęły się one w
    kwocie 62.53 PLN. kasjerka bierze kartę, przesuwa przez terminal i
    czekamy... rezultat: "odmowa", czyli brak autoryzacji. no cóż, zdarza
    się, więc wyciągam swoją kartę i wręczam kasjerce. efekt - ten sam.
    ponowna próba - i znowu odmowa! we mnie zaczęło wrzeć "jak to
    możliwe?!", skoro pół godziny wcześniej w bankomacie saldo na karcie
    było znacznie większe niż wartość zakupów?! wziąłem więc kartę,
    poszedłem do bankomatu, sprawdzam saldo, a tam... 55.76 PLN, czyli
    poprzednie saldo zostało zmniejszone *dokładnie* o kwotę zakupów
    wykonanych w sklepie!!!

    tak więc mimo odmowy transakcji, zablokowano nam środki na koncie!
    oczywiście SLIP'y i paragon zachowałem. zarówno na infolinii jak i
    osobiście w banku poinformowano mnie, że przed złożeniem reklamacji
    należy wstrzymać się do czasu rozliczenia tej kwoty przez Visę. może
    się bowiem zdarzyć, że jednak konto nie zostanie obciążone, a rzeczone
    62.53 PLN zostaną nam zwrócone. w przeciwnym przypadku należy złożyć
    reklamację. tak więc póki co czekamy...

    ogólnie jednak to dość poważny zgrzyt, jeśli chodzi o moje
    doświadczenia z Lukasem (i to na start - konto mam tam od niecałego
    miesiąca). :( być może to wina centrum rozliczeniowego, może jakiś
    błąd na łączach, czy cokolwiek, jednak nerwów przy kasie i raczej
    niezbyt przyjaznych spojrzeń ludzi stojących w dość dużej już kolejce
    bank mi już raczej nie zwróci. :/

    co szanowni grupowicze na to? czy takie rzeczy po prostu "zdarzają
    się" od czasu do czasu, niezależnie od banku i nie należy bić piany,
    czy też przyczyna mogła tkwić gdzie indziej? jakie Wy macie
    doświadczenia? dzięki z góry za podpowiedzi...

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

  • 2. Data: 2002-08-30 19:58:16
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Lorenz" <e...@m...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy też przyczyna mogła tkwić gdzie indziej? jakie Wy macie
    > doświadczenia? dzięki z góry za podpowiedzi...

    Zdazac sie zdazaja - ale w moim przypadku reakcja banku byla inna. Nie
    dostalem autoryzacji na Maestro z Citka, mimo to mialem zablokowana kwote.
    Po telefonie na CitiPhone kwota zostala odblokowana natychmiast.

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2002-08-30 20:01:02
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Dawid Lorenz" <e...@m...org> napisał w wiadomości

    > Zdazac sie zdazaja -

    ups cus mi sie "r" nie zalapalo ;-) "zdarzac sie zdarza" ;-)

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-08-30 20:31:40
    Od: "nonsens" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy też przyczyna mogła tkwić gdzie indziej? jakie Wy macie
    > doświadczenia? dzięki z góry za podpowiedzi...

    czasem sa awarie posow (czyli maszynek do czytania kart), a niekiedy
    zdarzaja sie tez problemy z lacznoscia... jezeli nie dokonales transakcji to
    nie masz o co sie martwic. wszystko da sie odkrecic (jezeli twoj rachunek
    zostanie obciazony ta kwota), gdyz wszystkie transakcje maja swoje numery i
    twoj bank jest w stanie sprawdzic czy transakcja o podanym numerze doszla do
    skutku, czy nie... prawdopodobnie pieniadze nie zostana nawet zdjete z
    twojego rachunku i wtedy masz problem rozwiazany. nie mozna tu tez mowic o
    bledzie czlowieka. miales poprostu pecha... proponuje nie robic poki co
    afery, a jak problem bedzie sie powtarzac (lub jak pieniadze zostana zdjete
    z rachunku), to dopiero wtedy to stanowczo reklamowac.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-08-30 21:01:32
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    "nonsens" <n...@p...onet.pl> wyznał(a):
> [...]
    > afery, a jak problem bedzie sie powtarzac (lub jak pieniadze zostana zdjete
    > z rachunku), to dopiero wtedy to stanowczo reklamowac.

    wiesz, ja nie martwię się za bardzo tą kasą, bo wina
    banku/pos'a/centrum rozliczeniowego/whatever jest tu ewidentna, więc
    prędzej czy później, ale tę kwotę odzyskam. bardziej mnie martwi czy
    takie akcje mogą zdarzać się częściej i co jest ich przyczyną?
    następnym razem może być tak, że za znów pierwszym razem transakcja
    będzie odrzucona, druga próba będzie ok, a w rzeczywistości skasują
    mnie podwójnie, a ja się nie zorientuję w porę... :(

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

  • 6. Data: 2002-08-30 21:31:36
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > takie akcje mogą zdarzać się częściej i co jest ich przyczyną?
    > mnie podwójnie, a ja się nie zorientuję w porę... :(

    Żebyś zapłacił dwa razy za to samo pod rząd jest bardzo mało prawdopodobne
    Nie da się zapłacić (odmowa autoryzacji), będzie występować w wielu sklepach
    najczęściej w "łykendy"

  • 7. Data: 2002-08-30 21:36:47
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    "Dawid Lorenz" <e...@m...org> wrote in message

> [...]
    > czy też przyczyna mogła tkwić gdzie indziej? jakie Wy macie
    > doświadczenia? dzięki z góry za podpowiedzi...

    RADA

    wyrob sobie karte wypukla

    i po radzie

    -adrian

  • 8. Data: 2002-08-31 08:50:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "AK" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > RADA
    >
    > wyrob sobie karte wypukla
    >
    > i po radzie

    uzupelnienie ;)

    Niech to nie bedzie MC....

    Maciej

  • 9. Data: 2002-08-31 08:53:52
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Niech to nie bedzie MC....

    az tak koszmarnie wyszla statystyka?

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2002-08-31 09:05:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > az tak koszmarnie wyszla statystyka?

    Eeee... w PolCardzie transakcje MC sa tak samo bezpieczne jak Maestro ;).
    Wiec chyba to nie koszmar tylko spelnienie postulatow klientow zeby nie bylo
    mozna przekraczac limitow, zeby nikt nie mogl uzyc karty po zastrzezeniu itp
    ;). Teraz pewnie kolej na PINy dla transakcji karta MC ;).

    Maciej

    PS. Jeszcze tylko 500 postow i bede na biezaco ;).