  • 1. Data: 2002-08-30 19:49:12
    Temat: Potwierdzenia WYKONANIA przelewu w mbanku - czy bedzie ?
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Zadawałem to pytanie na mBankowym forum ale poza głosami poparcia nie
    otrzymałem odpowiedzi mBankowych czynników oficjalnych ;-)) więc ponawiam je
    na tej grupie. Sprawa wydaje mi sie szczególnie istotna dla posiadaczy
    mBiznes konta.

    Interesuje mnie czy jest planowana w przyszłości mozliwość
    drukowanie "Potwierdzenia WYKONANIA przelewu" ? Bo prawdę mówiąc to zawiódł
    mnie trochę tytuł wydruku " Potwierdzenie ZŁOŻENIA dyspozycji przelewu-
    duplikat". Rozumiem że tak może byc do czasu kiedy dyspozycja nie zostanie
    przez mBank zrealizowana (jakaś forma zabezpieczenia) ale jezeli już przelew
    wyszedł z mBanku to dlaczego nie mogę mieć wydruku z tytułem " Potwierdzenie
    wykonania przelewu" i to nawet z tym słowem duplikat ? Przyznam że tego
    ograniczenia nie rozumiem a i niepotrzebnie zmniejsza "siłę" wydruku a co
    wnikliwszy delikwent któremu cos takiego pprzedstawiam może mi przedstawic
    wywód jak ja poczyniłem powyżej "No wie pan a skąd ja mam mieć pewność że ten
    przelew z banku wyszedł, a może pan nie mial srodków na koncie ?" itp, itd.

    Szłyszałem że następne zmiany sa planowane na jesień więc może ... ?

    Pozdrawiam
    Sark

  • 2. Data: 2002-08-30 19:57:49
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Sark wrote in news:akoi7n$800$1@news.gazeta.pl:

    > Zadawałem to pytanie na mBankowym forum ale poza głosami poparcia nie
    > otrzymałem odpowiedzi mBankowych czynników oficjalnych ;-)) więc
    > ponawiam je na tej grupie.

    Któż to może wiedzieć ...

    Gdybym miał sie zakładać, powiedziałbym, że nie będzie. Nie w tym roku w
    każdym razie.

  • 3. Data: 2002-08-30 20:01:29
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Robert <m...@w...pl> napisał(a):

    > Któż to może wiedzieć ...

    Myślę że jednak ktoś w mBanku wie ;-)) a już na pewno potrafi uzasadnić
    dlaczego taki a nie inny tytuł dla wydruku ;-)

    Sark

  • 4. Data: 2002-08-30 21:31:49
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Sark wrote in news:akoiup$9jk$1@news.gazeta.pl:

    > Myślę że jednak ktoś w mBanku wie ;-)) a już na pewno potrafi
    > uzasadnić dlaczego taki a nie inny tytuł dla wydruku ;-)

    A o tym troche bylo, poszukaj w archiwum Forum.

  • 5. Data: 2002-08-30 22:11:36
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik " Sark" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > (..) "No wie pan a skąd ja mam mieć pewność że ten
    > przelew z banku wyszedł, a może pan nie mial srodków na koncie ?" itp,
    itd.

    To przecież i tak lipa.
    Jak będziesz miał napisane "WYKONANIA" to może się z kolei spytać:
    "Skąd mam mieć pewność, że pan go sobie sam nie zrobił ?"

    Pix

  • 6. Data: 2002-08-30 22:56:25
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik " Sark" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > na tej grupie. Sprawa wydaje mi sie szczególnie istotna dla posiadaczy
    > mBiznes konta.

    Zapytam. A komu taki papier potrzebny?
    Urzędnikowi Skarbowemu, że zapłaciłeś podatek ??
    Nie uwierzy, ale
    Możesz go olać. Niech szuka w komputerze

    Policjantowi, że zapłaciłeś OC ??? Wyśmieje cię

    Celnikowi, że zapłaciłeś cło i wyda towar?
    Uśmiechnie się i każe przyjść za miesiąc, jak będzie miał informację, że
    forsa jest.

    Dostawcy, że mu zapłaciłeś ???? Ja wierzę, ale jutro wydam, jak będę miał
    info z mojego banku:-)

    Ja uważam, że ten papier może zaakceptować, jedynie przychodnia lekarska i
    udzielić ci darmowych świadczeń zdrowotnych.

    W innych przypadkach szkoda go drukować.
    Bez względu na słowa.

    Sam sobie go możesz wyprodukować o potrzebnej Ci treści

  • 7. Data: 2002-08-30 23:45:38
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    pix <p...@w...pl> napisał(a):

    > To przecież i tak lipa.
    > Jak będziesz miał napisane "WYKONANIA" to może się z kolei spytać:
    > "Skąd mam mieć pewność, że pan go sobie sam nie zrobił ?"

    No wiesz, co intelogentniejszy i znający sie choć trochę na osiągnięciach
    obecnych technik wydruku i kopiowania może w ten spsób podważyc każdy dowód,
    nawet ten z pieczątką bankową. jest także podawany numer referencyjny
    transakcji, jednakże sformułowanie mBankowe, IMO, trochę uciana łeb
    sprawie ... a ja nie o to walczyłem ;-) noo .. prawie przez rok;-)

    Sark

  • 8. Data: 2002-08-30 23:59:38
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Janek <j...@w...pl> napisał(a):

    > Zapytam. A komu taki papier potrzebny?
    > Urzędnikowi Skarbowemu, że zapłaciłeś podatek ??
    > Nie uwierzy

    Hmm, doswiadczenie pokazuje że wierzą (i dotyczy to wyciągów drukowanych na
    drukarce igłowej i małej karteczce - dawne z PKO BP i to bez stempelka ;-)

    > Ja uważam, że ten papier może zaakceptować, jedynie przychodnia lekarska i
    > udzielić ci darmowych świadczeń zdrowotnych.

    Akurat tu znalazła sie inteligentna i koledze (mBiznes konto) zadała pytanie
    czy aby napewno to oznacza że składka na ZUS (zdrowotne) została opłacona no
    a poza tym jescze jescze pare innych sytuacji gdzie sie przyda i ułatwia
    zycie np. przy udowadnianiu) opłacaniu składek do różnych organizacji, z
    przynależnością obowiązkową jak i nie. Generalnie sprawdza sie to przy
    mniejszych kwotach przelewu.

    > Sam sobie go możesz wyprodukować o potrzebnej Ci treści

    A to już chyba byłoby przestępstwo ;-)

  • 9. Data: 2002-08-31 08:46:33
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > transakcji, jednakże sformułowanie mBankowe, IMO, trochę uciana łeb
    > sprawie ... a ja nie o to walczyłem ;-) noo .. prawie przez rok;-)

    Na dobrą sprawę wszystko i tak sprowadza się do zaufania, choć z drugiej
    strony taka pieczątka i podpis pewnie w jakis sposób bardziej
    uprawdopodobnia, że dokument pochodzi z banku, a już na pewno lepiej działa
    psychologicznie :-)
    Poza tym niewykluczone, że są może inne konsekwencje prawne podrobienia
    pieczątki i podpisu, niż zrobienia "swojego" wydruku - trzeba by to
    przedyskutować z prawnikami.

    Idąc konsekwentnie dalej można powiedzieć, że jeśli kontrahent ma zaufanie,
    to powinno wystarczyć mu zapewnienie ustne. A jeśli nie ma, to przekona go
    dopiero wpływ przelewu na konto i żadne papierki nie pomogą.
    Tym niemniej w praktyce często wystepuje sytuacja pośrednia - tzn.
    wystarczająco przekonująca jest pieczątka z podpisem,

    BTW - nie znam sie na tym, ale podobno każda pieczątka posiada swoje
    indywidualne cechy. W praktycznym zastosowaniu może i ma to małe znaczenie,
    ale pewnie w sądzie (gdyby do tego doszło) znacznie większe :-))

    Brutalna prawda jest niestety taka, że wartość dowodowa potwierdzeń przlewu,
    które sobie sam drukujesz jest ŻADNA.
    Zupełnie nie wiem dlaczego banki (internetowe w szczególności) jakoś nie
    wpadły na pomysł aby przesyłać potwierdzenia przelewu elektronicznie
    podpisane.
    To przecież po pewnym czasie mogłoby się ładnie przyjąć - gdybym od swojego
    klienta dostał coś takiego mailem i mógłbym sprawdzić, że dokument
    faktycznie pochodzi z banku, to prawdopodobnie nie miałbym szczególnych
    oporów przed wydaniem towaru.
    Na a poza tym klient miałby wreszcie jakiś niepodważalny DOWÓD.
    A może jest już taki bank, tylko ja nic o tym nie wiem ?

    Pix

  • 10. Data: 2002-08-31 09:02:55
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Hmm, doswiadczenie pokazuje że wierzą (i dotyczy to wyciągów drukowanych
    na
    > drukarce igłowej i małej karteczce - dawne z PKO BP i to bez stempelka ;-)

    To bardzo odległe czasy. Wtedy komputery nie były tak łatwo dostępne jak
    dziś.
    Urząd Skarbowy i tak to weryfikował.
    Dla urzędnika było to tylko wskazanie, ze warto szukać , bo byc moze
    delikwent naprawdę zapłacił.
    Dzis PKO BP ma papier firmowy, albo przybija stempel do karteluszka.

    > Akurat tu znalazła sie inteligentna i koledze (mBiznes konto) zadała
    pytanie
    > czy aby napewno to oznacza że składka na ZUS (zdrowotne) została opłacona
    no

    Ktoś widać był przytomny, czytał ze zrozumieniem i wiedział, że samemu też
    można to napisać.

> [...]
    > zycie np. przy udowadnianiu) opłacaniu składek do różnych organizacji, z
    > przynależnością obowiązkową jak i nie. Generalnie sprawdza sie to przy

    Być może, są jeszcze wątpiący, nie obeznani z komputerami, którym to "na
    już" wystaczy.
    Jest to sygnał, że warto się trudzić z poszukiwaniem forsy u siebie.

    > A to już chyba byłoby przestępstwo ;-)

    Dlatego w sprawach istotnych trzeba zamówić płatny wyciąg, a nie posiłkować
    się darmową samoróbą.

    Ta "samoróba" może jedynie wykazywać ewidentne błędy w nazwie, numerze,
    kwocie, dacie.
    Ale jak się zgadza... to i tak nie wystarczy.