  • 61. Data: 2013-06-04 06:22:41
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-06-04 05:33, Kamil Jońca napisał(a):

    > A ja mam wrażenie, że tym sposobem może być kreowane wszystko co może
    > być oddane "później." Innymi słowy istnieje coś takiego jak należności.

    Zgadzam się. W naturze jednak nie ma ograniczeń na kreowanie czegokolwiek
    tą metodą. Dlaczego ludzie narzucili sobie takie ograniczenia na kreowanie
    pieniędzy? Mylę się? Ktoś ma jakieś przykłady, że jednak naturalna
    kreacja jest ograniczona?
    --
    TrzyLinie

  • 62. Data: 2013-06-04 06:27:53
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    TrzyLinie <t...@o...pl> writes:

    > Zgadzam się. W naturze jednak nie ma ograniczeń na kreowanie czegokolwiek
    > tą metodą. Dlaczego ludzie narzucili sobie takie ograniczenia na kreowanie
    > pieniędzy? Mylę się? Ktoś ma jakieś przykłady, że jednak naturalna
    Bo tylko pieniądze (również te pokryte kruszcem) kreowało się i kreuje w ten
    sposób. Taka tradycja. Gdyby używano worków z piaskiem to pewnie
    "współczynnik posiadania fizycznych worków" też pewnie by powstał.
    KJ
    Bardzo daleka analogia: depozyt zabezpieczający na rynkach terminowych.

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    A tall, dark stranger will have more fun than you.

  • 63. Data: 2013-06-04 07:44:35
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 3 Cze, 20:09, TrzyLinie <t...@o...pl> wrote:

    > Pytam wi c: dlaczego bank ma do tego prawo? Dlaczego nie ja?

    Nie dramatyzuj: jest coś takiego jak weksel, czyli każdy może kreować
    pieniądz dłużny [i to w przeciwieństwie do banków nie przyjmując
    żadnych depozytów].

  • 64. Data: 2013-06-04 07:44:36
    Od: Clegan <c...@g...com>

  • 65. Data: 2013-06-04 10:24:03
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-06-02 09:43, Zbynek Ltd. pisze:
    > Elo
    >
    > Jak informuje Open Fajans, w ciągu 2 miesięcy z rynku wybrano lokaty na
    > kwotę 9.7 mld złotych. Bezprecedensowa wysokość, od momentu wprowadzenia
    > takiego monitoringu w 1997, w tak krótkim czasie. Kryzys, ale głównie
    > obniżka oprocentowania poniżej akceptowalnego poziomu.
    > http://biznes.onet.pl/klienci-wycofuja-oszczednosci-
    z-lokat,18629,5527418,analizy-detal

    Oj tam Oj tam, jest okres komunijny, to i kasę się wypłaca. Dzieciakowi
    trzeba dać, imprezę zrobić i jeszcze się jakoś ubrać odpowiednio.
    Poza tym zaliczki/zapłaty za wczasy, remonty itp.
    Pewnie co roku w tym okresie przeważają wypłaty, a w tym są nieco
    pogłębione z okazji kryzysu, niskiego oprocentowania lokat, wzrostu
    opłat za konta itp

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2013-06-06 19:40:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." koet5q$3t9$...@n...news.atman.pl

> [...]
    mld złotych. Bezprecedensowa wysokość, od
    > momentu wprowadzenia takiego monitoringu w 1997, w tak krótkim czasie. Kryzys, ale

    O tyle niepokojące, że kredyty są wciskane komu popadnie, marże są obniżane itd.
    Skąd zatem te kredyty, skoro ludzie masowo likwidują lokaty?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 67. Data: 2013-06-09 00:06:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > ostatnio tylko raz z przelicznikiem "politycznym",

    Tzn. w 1995?

    > a inne wymiany były
    > jednak "liniowe".

    Jednakże niekoniecznie opisane linią prostą, nie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 68. Data: 2013-06-09 00:17:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    TrzyLinie <t...@o...pl> writes:

    > Ale: system bankowy dostał 1000 prawdziwych złotych. I płaci deponentowi 4% za tę
    > lokatę. Ale odsetki przyjmuje już od tych prawie 28 tysięcy wykreowanych (czyli
    > automagicznie jednak dopisano odpowiednią "liczbę zer"). Och, zaledwie 3,9%,
    > ale to tej całej kwoty wykreowanej.

    Bajki, nie rozumiesz o co chodzi w tej "kreacji pieniądza". Bank
    dokładnie tak samo płaci odsetki (aczkolwiek w różnej wysookości) od
    całej zdeponowanej kwoty, nie tylko od tego pierwszego tysiąca.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 69. Data: 2013-06-09 01:29:09
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    ...Wprawdzie na razie większość wycofywanych środków trafia na rachunki
    bieżące, ale dla banków jest to znacznie mniej stabilny rodzaj depozytów

    To raczej normalne, bo po co wiazac sie depozytem terminowym, skoro roznica
    miedzy lokata a rach. oszczednosciowym jest niewielka.
    Pieniadz nie znika, wedruje w inne miejsca...., ale wnioskuje, ze banki nie
    maja takiego parcia na depozyty, bo i kredytow udzielaja znacznie mniej,
    krotko mowiac recesja.

  • 70. Data: 2013-06-09 09:25:51
    Temat: Re: akcje
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Bredzisz.
    > Sam to wymyśliłeś, czy nasłuchałeś się Rydzyka albo innych pisdzielców ?
    > Aktualnie powstają w Brukseli ustawy mające na celu dodawnie oleju
    > do takich pustych głów jak twoja.

    Glupi jestes jak but i nie chce mi sie nawet odpisywac merytorycznie.