  • 1. Data: 2013-06-02 09:43:59
    Temat: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Jak informuje Open Fajans, w ciągu 2 miesięcy z rynku wybrano lokaty
    na kwotę 9.7 mld złotych. Bezprecedensowa wysokość, od momentu
    wprowadzenia takiego monitoringu w 1997, w tak krótkim czasie.
    Kryzys, ale głównie obniżka oprocentowania poniżej akceptowalnego
    poziomu.
    http://biznes.onet.pl/klienci-wycofuja-oszczednosci-
    z-lokat,18629,5527418,analizy-detal

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 2. Data: 2013-06-02 09:56:45
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 09:43:59 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Elo
    >

    > Jak informuje Open Fajans, w ci�gu 2 miesi�cy z rynku wybrano lokaty
    >
    > na kwot� 9.7 mld z�otych.

    I ciekawe co z ta kasą robią?

  • 3. Data: 2013-06-02 10:05:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kris napisał(a) :

    > I ciekawe co z ta kasą robią?

    RTFA.
    W artykule napisano, że część przenoszą na... nieoprocentowane
    ROR-y. Reszta znika.
    Z ROR-ów można wypłacić w dowolnym momencie. Skoro oprocentowanie
    zbliża się do inflacji, to po co trzymać pieniądz tracący na wartości?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 4. Data: 2013-06-02 10:14:45
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Jun 2013 00:56:45 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > I ciekawe co z ta kasą robią?

    Remont :)

    --
    Imka

  • 5. Data: 2013-06-02 10:58:16
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-02 10:05, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Z ROR-ów można wypłacić w dowolnym momencie. Skoro oprocentowanie zbliża
    > się do inflacji, to po co trzymać pieniądz tracący na wartości?

    Jak nie ma się pomysłu na racjonalne "skonsumowanie"/zainwestowanie, to
    mając do wyboru "dać się zeżreć inflacji" albo "dać zeżreć inflacji
    mniej o to, co się dostanie na lokacie" - ja bym wybrał to drugie.

    A wracając do początku zdania - "skonsumować" nie zawsze jest takim
    głupim rozwiązaniem. Prosi się przytoczyć historyjkę (chyba M.
    Friedmana) o bogaczu, który zadatkuje pokój w hotelu, po czym rezygnuje,
    ale w efekcie miasto jest oddłużone i optymistycznie patrzy w przyszłość.

    Gdyby wszyscy trzymali kasę w skarpecie, to gospodarka by (bez kredytów)
    zdechła.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 6. Data: 2013-06-02 11:01:13
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 02-06-2013 10:58, zgred pisze:

    > Jak nie ma się pomysłu na racjonalne "skonsumowanie"/zainwestowanie, to
    > mając do wyboru "dać się zeżreć inflacji" albo "dać zeżreć inflacji
    > mniej o to, co się dostanie na lokacie" - ja bym wybrał to drugie.

    Pytanie z ciekawości - bank daje nam np. 4% na lokacie. Ile zarabia sam?

    > Gdyby wszyscy trzymali kasę w skarpecie, to gospodarka by (bez kredytów)
    > zdechła.

    Raczej banki by zdechły.

  • 7. Data: 2013-06-02 11:11:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-02, szod <b...@a...pl> wrote:

    > Pytanie z ciekawości - bank daje nam np. 4% na lokacie. Ile zarabia sam?

    No na moim kredycie hipotecznym np. 3.9%.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2013-06-02 11:14:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No na moim kredycie hipotecznym np. 3.9%.

    Tylko że z tej lokaty na 1000zł na 4% nie udzieli 1000zł kredytu, tylko
    wielokrotnie więcej.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-06-02 12:01:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tylko że z tej lokaty na 1000zł na 4% nie udzieli 1000zł kredytu, tylko
    > wielokrotnie więcej.

    No i?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2013-06-02 15:11:19
    Od: p...@g...com

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 09:56:45 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 09:43:59 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

    > I ciekawe co z ta kasą robią?

    Euro 4,28, dolar 3,30.. Nie wiesz jeszcze?