  • 41. Data: 2019-01-17 15:36:52
    Temat: Re: Lombard
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Znam ludzi, których wyrzucono. Taka śmieszna rodzinka, która kolejne
    >spadki (własnych dochodów rewelacyjnych nie miała nigdy) przeznaczała
    >na przejedzenie i przelatanie wycieczkami na Karaiby, równocześnie
    >biorąc kredyt na przeskalowany dom. Właściwie od początku go nie
    >spłacali,

    Bez dochodow bank by im kredytu nie dal ..

    >nawet dostawali jakieś odroczenia, ugody, coś, ale tylko odsetki
    >rosły. W końcu ich zlicytowano i eksmitowano, ale trwało to długo.
    >Teraz mieszkają w mieszkaniu (całkiem sporym), za które czynsz przez
    >bodajże dwa lata płaci za nich bank. A co będzie potem, to nie wiem,
    >bo się w ogóle nie przejmują i żyją jak żyli (wycieczki).

    Ciekawe.
    A to mieszkanie to jaki status prawny ma ?

    Domyslam sie, ze bank musial im zapewnic mieszkanie aby moc
    wyeksmitowac,
    ale co bedzie za dwa lata ?

    Problem wynajmujacego ?
    Szybsza eksmisja, bo nie placa czynszu za wynajem ?

    A moze bedzie ich mozna wyeksmitowac do mniejszego mieszkania :-)

    J.

  • 42. Data: 2019-01-17 16:02:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > To zależy od typu posiadania. może być lokatorskie lub własnosciowe.

    Tak czy owak, właścicielem jest spółdzielnia. "Własnościowe prawo do
    lokalu" to nie jest własność, choć jest dość blisko.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2019-01-17 16:06:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie mogla kupic mieszkania, mogla kupic s.w.p.d.l :-)
    >
    > Hm, a moze nawet tego nie mogla kupic, bo cos mi chodzi po glowie, ze
    > to spoldzielnia przydziela :-)

    Można sprzedać/kupić SWPDL.

    > Co prawda teraz jest mozliwosc wyodrebnienia wlasnosci lokalu w
    > budynku spoldzielni.

    Owszem, wtedy SWPDL zamieniane jest na zwyczajne prawo własności.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 44. Data: 2019-01-17 18:13:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    I co, taki "wyodrębniony" właściciel tworzy wspólnotę mieszkaniową z resztą
    spółdzielni?

  • 45. Data: 2019-01-17 21:45:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > I co, taki "wyodrębniony" właściciel tworzy wspólnotę mieszkaniową z resztą
    spółdzielni?

    Ze spółdzielnią, która ma udziały we wspólnocie. Dodatkowo taki
    właściciel w dalszym ciągu może być członkiem spółdzielni.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2019-01-17 22:33:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-17 o 15:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zakladamy, ze nie ma - jakby byla, to bysmy nie rozmiawali o
    > spoldzielczym prawie ...

    Nieruchomość - mieszkanie - czy to spółdzielcze (do którego właściciel
    posiada SWPdL), czy niespółdzielcze, to ma księgę wieczystą.

  • 47. Data: 2019-01-18 00:09:27
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zdecyduj się: kupionej czy nie.

    -----
    > Ale są sytuacje, w których naprawdę się nie jest właścicielem rzeczy kupionej na
    kredyt.

  • 48. Data: 2019-01-18 00:10:09
    Od: ń <k...@t...sie>

    Gdzie to jest napisane??

    -----
    > Ale np spółdzielcze prawo do lokalu bank może przejąć już po 1 nieskutecznej
    licytacji

  • 49. Data: 2019-01-18 12:07:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 21:45:04 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Ze spółdzielnią, która ma udziały we wspólnocie. Dodatkowo taki
    > właściciel w dalszym ciągu może być członkiem spółdzielni.

    A znasz takie przypadki z praktyki?
    Np. jak spółdzielnia jest całkiem duża i ma kilka bloków (bo są i większe molochy),
    to czy jak sobie ktoś jeden wyodrębni mieszkanie, to powstaje wspólnota mająca dwóch
    członków, ale obejmująca wszystkie te bloki oraz wszystkie grunty spółdzielni?
    Czy też może jeszcze jakoś wyodrębnia się ten jeden blok i działkę, na której stoi
    (być może działkę trzeba wykroić z innych)?

  • 50. Data: 2019-01-18 12:25:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2019 12:07:49 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > A znasz takie przypadki z praktyki?

    Znam
    Znam tez jeden przypadek ze całe "blok"(kilkunastolokalowe) wystąpiły ze spółdzielni

    > Czy też może jeszcze jakoś wyodrębnia się ten jeden >blok i działkę, na której stoi
    (być może działkę >trzeba wykroić z innych)?

    Tam gdzie z całego budynku wystąpił jeden to nie wiem jak to jest
    Tam gdzie wszyscy zdecydowali się założyć wspólnotę to znam osobiście sytuacje
    Po prostu założyli wspólnotę i podpisali umowę z nowym administratorem. No nie tak po
    prostu bo spółdzielnia nie chciała odpuścić i sądownie wygrali. Ale na drugiej
    instancji się zakończyło
    Z MPEC tez bezpośrednio się dogadali bez pośrednictwa spółdzielni.
    Spółdzielni płaca jakieś opłaty za trawnik przed blokiem bo ten niby należy do
    spółdzielni