    From: dizel <x...@x...xxx>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lombard
    Date: Tue, 15 Jan 2019 16:02:34 +0100

    J.F. pretended :

    > To jeszcze zobacz jaki lapki stoja i jakie beda staly za tydzien, dwa
    > ... albo udaj zainteresowanego zakupem.
    > Albo poszukaj na allegro.
    > Bo moze to sie tylko wydaje, ze taki dobry interes.
    >
    > A tak swoja droga - tak kogos przyparlo, czy po prostu towar
    > kradziony?
    > Bo jakos dziwnie sie tych lombardow namnozylo ...
    >
    > Z telefonami chyba latwiej, o ile sie policji chce ... nie chce im
    > sie, czy lombardy uczciwe sa ?

    Z telefonami w ogóle jest ciekawa sprawa bo dużo ląduje tam takich
    gdzie ktoś bierze abonament z telefonem i od razu udaje się do lombardu
    w celu sprzedaży telefonu. A o płaceniu abonamentu delikwent zapomina.
    Kupując taki telefon w lombardzie nowy z gwarancją można się na niezłą
    minę wpakować bardzo prosto.
    Operatorzy w Polsce (nie dotyczy tylko Orange i Play) teraz się wzięli
    na sposób i gdy ktoś nie płaci abonamentu to blokują telefon po imei i
    telefon jest bezużyteczny i nie interesuje operatora to że się
    właściciel zmienił. Także trzeba mieć tego świadomość.
    Pewnie dotyczy to też sprzętu mobilnego.