    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 24 Feb 2020 06:01:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Limit hipoteczny i inne sposoby na zakup nieruchomości
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 14:28:17 UTC+1 użytkownik Dominik Ałaszewski
    napisał:
> [...]
    myślałem, że dawno można to było między bajki włożyć.

    > No właśnie im więcej rozważam, tym mniej mi się to podoba :-)

    Nie wiem, jak to było te 10-15 lat temu ze stosunkiem kosztów - może wtedy się to
    opłacało (a szczególnie biorąc pod uwagę koszty wcześniejszej spłaty kredytu). Teraz
    to już zabytek - pewnie jakbyś się w banku spytał, to by wielkie oczy zrobili ;>

    > Mam na koncie o 80 tys mniej, niż potrzeba na zakup domu (z podatkiem, taksą itp).
    >
    > I nie wiem, czy nie lepiej będzie spróbować jeszcze maksymalnie zmniejszyć kwotę
    różnicy, a potem wziąć zwyczajną
    > pożyczkę krótkoterminową (np. aliorową "pożyczkę internetową") i wcześniej spłacić,
    niż bawić się w hipotekę, ubezpieczenia...

    Ubezpieczyć tak czy siak pewnie będzie trzeba.
    Hipoteka to też nie jest jakiś duży koszt czy zawracanie d4 - ale wiadomo, że jak
    można bez tego, to będzie lepiej.
    Krótka pożyczka byłaby najlepsza gdybyś miał już nagranego kupca na mieszkanie - choć
    80k to już sporo, tyle to nie tak łatwo dostać - i może kosztować więcej niż tylko
    10% rocznie.
    Chyba że ma się "chody" w bankach - a do tego wystarczy być po prostu klientem, do
    mnie citek co jakiś czas dzwoni z ofertą pożyczki nawet do 100k i to na 8% RRSO - no
    ale to wymaga zostania klientem na min. rok przed potrzebą pożyczki.

    bańka jest już taka że niedługo to wszystko z wielkim hukiem walnie.

    > W mojej dziurze jest taka dziwna sytuacja, że domy są względnie tanie,
    > a mieszkania drogie :-)

    Oj, to nie rób tego błędu i nie pakuj się w domostwo - chyba że naprawdę już się w
    mieszkaniu nie mieścisz.
    Mi wystarczyły historie z domem teściowej na wsi, to jest studnia bez dna - na
    szczęście już ma nowych właścicieli, a my święty spokój.
    Bo co innego willa na Mokotowie albo Żoliborzu, a nawet gdzieś na zadupiu, ale jednak
    w granicach miasta, niż "skromny chutor gdzieś na Dzikich Polach" - co doskonale
    pokazane jest we wspomnianym przez Ciebie stosunku cen.