  • 21. Data: 2018-07-22 22:09:57
    Temat: Re: Który bank nie pobiera prowizji od wpłaty kasy
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Jest sobie sklepik z ktorego codziennie wpłacany jest utarg do banku.
    > Ktory bank miałby taka oferte ze takiej wpłaty mozna dokonywać bez
    > prowizji?

    Ja wpłacałem w pobliskim bankomacie. Było bez opłat.

    --
    Grzexs

  • 22. Data: 2018-07-22 23:08:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

> [...]
    ie-mozna-w-tych-w
    > To chyba niezgodne z prawem...?

    Nie wydaje mi się.
    Tzn. na pewno są próby próbujące podciągać to pod jakieś wykroczenia, ale:

    a) w takich urzędasz zapłacisz tylko kartą
    b) transakcje między-firmowe > 15k (nie pamiętam czy PLN, czy EUR) też muszą
    być zrobione w postaci przelewów, a więc bezgotówkowo
    c) są automaty z kawą/biletami przyjmujące płatności tylko kartą
    d) IMHO warunki transakcji muszą być jasne dla obu stron przed
    jej rozpoczęciem, więc kartkę "gotówki nie przyjmujemy" można
    za takową uznać (lub napis na automacie że płatność tylko kartą)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2018-07-22 23:15:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Nie wiem Wojtku co w tym smiesznego...
    > Ja tez nie rozumiem czemu nie karta ale czesc ludzi chce gotówką.
    > Nie widze nic smiesznego w utrudnianiu im zycia, nie widze tez nic
    > merytorycznego w sugerowaniu okrojenia sklepu z połowy klientów...

    Nie jestem wróżem i nie wiem jakie są statystyki w sklepie o którym
    rozmawiasz, a w szczególności - ilu z klientów zaakceptowałoby taką
    (wygodniejszą) formę płatności a ilu robiłoby problemy lub zrezygnowało
    z zakupów. Sądzę że podział 50/50 jest zbyt daleko idącym uproszczeniem.

    Wszystko rozbija się o koszty i konkretny rynek - jak koszty obsługi
    gotówki się okażą dużo wyższe niż koszty obsługi transakcji online
    (choćby przez to, że banki od wpłat pobierają prowizję, gotówkę trzeba
    zabezpieczać, tracić czas na transport itp), to po prostu należy taki
    pomysł rozpatrywać pod kątem biznesowym (i prawnym), a nie "świętego
    oburza".

    > Nie widze tez nic pozytywnego w tym zeby ludzi do czegokolwiek zmuszac.

    Ale czemu w takim razie chcesz zmuszać osoby prowadzące 1-os DG
    do przyjmowania płatności gotówką? :-) Ja np. nie przyjmuję
    i jeszcze się nikt z tego powodu nie poskarżył.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 24. Data: 2018-07-22 23:16:54
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-22, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Drugi artykuł wskazuje podstawę prawną możliwości odmowy płatności
    > gotówką - kluczowa jest tu informacja "z góry". Zresztą restauracja to
    > specyficzny temat, zupełnie inny niż sklep.

    No handel detaliczny zna też rozwiązania "card-only". Ja się już
    kilkukrotnie natknąłem na takie automaty (te konkretne to z kawą
    i drobiazgami stojące w klubach fitness).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2018-07-22 23:21:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Tez się nad tym zastanawiałem. Bo rozumiem, ze gdyby była to 1 os DG to
    > sugerujesz wpłate na osobiste? I tu byłby wiekszy wybór?

    Konta dla 1-os, to często zupełnie inna kategoria niż konta dla podmiotów
    kapitałowych (również pod względem kosztów).

    A z kontami "osobistymi" bym uważał od czasu gdy obowiązuje split payment.
    Ten mechanizm już wyraźnie oddziala konta firmowe od osobistych.

    A nie mogą być wpłaty gotówkowe we wpłatomatach?
    Taki BZWBK (ma sporą sieć placówek) chyba ma darmowe wpłaty w takiej sytuacji:

    https://www.bzwbk.pl/ms/konto-firmowe-godne-poleceni
    a-oferta/start.html?gclid=CjwKCAjw1tDaBRAMEiwA0rYbSD
    VeibO6Am08uGblTt7Gnqkm40_qdMHM_XJ9TtAHQGOJIvfvQIS2TR
    oCZekQAvD_BwE

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 26. Data: 2018-07-23 00:14:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 23:08:13 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > Tzn. na pewno są próby próbujące podciągać to pod jakieś wykroczenia, ale:
    >
    > a) w takich urzędasz zapłacisz tylko kartą

    Nie tyle kartą, co przelewem na konto.
    Kartą to juz tylko w ramach dobrej woli.

    Jednak ciekawe, czy to zgodne z prawem :-)
    Niekiedy ustawa moze wyraznie mowic, ze naleznosc za dana czynnosc
    nalezu przelac na konto.

    > b) transakcje między-firmowe > 15k (nie pamiętam czy PLN, czy EUR) też muszą
    > być zrobione w postaci przelewów, a więc bezgotówkowo

    Musza.

    > c) są automaty z kawą/biletami przyjmujące płatności tylko kartą

    Specyficzny rodzaj handlu.

    J.

  • 27. Data: 2018-07-23 06:27:48
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    >
    > A z kontami "osobistymi" bym uważał od czasu gdy obowiązuje split payment.
    > Ten mechanizm już wyraźnie oddziala konta firmowe od osobistych.

    Możesz przybliżyć - w jakim sensie "wyraźnie oddziela"? Co MPP zmienia
    dla własnych wpłat na konto "osobiste"? Z tego, co na razie wiadomo, to
    podanie konta osobistego do zapłaty dla dłużnika (legalne, bo nadal(?)
    nie ma obowiązku posiadania konta firmowego dla 1-dg) skutkuje
    odrzuceniem przez bank przyjmujący przelewu wysłanego z zastosowaniem
    MPP. Ale to nie ma związku z własną wpłatą.

  • 28. Data: 2018-07-23 06:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

> [...]
    > trzeba zabezpieczać, tracić czas na transport itp), to po prostu
    > należy taki pomysł rozpatrywać pod kątem biznesowym (i prawnym), a

    Zgadzam się i tez uwazam ze podejscie biznesowe jest najwazniejsze.
    I obserwujac np. płatnosci w marketach mysle ze podział 50/50 jest w
    miare celny.
    Ale nawet jak to by było 30 /70 na korzysc kart to i tak rezygnacja z 30%
    obrotu wydaje sie mało celowa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 29. Data: 2018-07-23 06:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > https://www.bzwbk.pl/ms/konto-firmowe-godne-poleceni
    a-oferta/start.ht
    > ml?gclid=CjwKCAjw1tDaBRAMEiwA0rYbSDVeibO6Am08uGblTt7

    Dziekuje, zaproponuje pytającemu taka forme.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 30. Data: 2018-07-23 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > No handel detaliczny zna też rozwiązania "card-only". Ja się już
    > kilkukrotnie natknąłem na takie automaty (te konkretne to z kawą
    > i drobiazgami stojące w klubach fitness).

    Hmm, te które widuje to rzeczywiscie maja dołozoną obsługę karta ale
    odwrotnie to jeszcze nie widziałem chyba...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,