  • 1. Data: 2018-07-18 10:41:20
    Temat: Kantor PKO BP
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czy jest jakoś konkurencyjny wobec innych przykładowo aliora czy bzwbk? Oferują
    rachunek i kartę bezpłatnie, czy jak to w pko bp bywa na koniec dnia (miesiąca /
    roku) sporo kosztujące?

  • 2. Data: 2018-07-18 12:27:22
    Temat: Re: Kantor PKO BP
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ostatnio jak pamiętam, to nie było opcji konta bezpłatnego bez warunków - warunkiem
    darmowości było wydanie chyba 200zł/mc debetówką, a bez wydania - lub bez debetówki -
    kosztowało 6,90zł/mc.
    Bezpłatne można mieć inteligo, ale w nim nie ma rachunków walutowych (więc i
    kantoru).
    Do tego trzeba jeszcze sprawdzić koszt rachunków walutowych.
    Oraz kursy.
    Więc wobec kantoru aliora czy wbk konkurencyjni w ogóle nie są - choć nie wiem, czy w
    żabie konta walutowe są za darmo.
    Ale z IKA i tak nikt nie wygra, bo dają jeszcze darmowe debetówki oraz przelewy walut
    u nich wymienionych.
    Kantor ma jeszcze mBąk, z darmowymi kontami złotówkowymi i walutowymi, ale tam kursy
    są indywidualne - ja mam niezgorsze, choć gorsze niż IKA i żaba - ale bywają fatalne.

  • 3. Data: 2018-07-18 12:55:08
    Od: ń <ń@ń.ń>

    > Do tego trzeba jeszcze sprawdzić koszt rachunków walutowych.

    O to pytałem.

    > nie wiem, czy w żabie konta walutowe są za darmo.

    W bzwbk wychodzi drogo, bo kosztuje i osobno rachunek walutowy i osobno karta. Do
    tego wada godzin wymian w kantorze jedynie pn.-pt. coś 9-17:30 czy podobnie. Zaleta
    to spora liczba wpłatomatów (złotówkowych) i jakby co oddziałów z kasami walutowymi.

    > Ale z IKA i tak nikt nie wygra

    Bardzo obcięli liczbę oddziałów z obsługa kasową niestety. Sa w ogóle bezpłatne
    wpłatomaty? Nie każdemu jest wygodnie / tanio zasilać przelewami.

    BTW są jeszcze "prywatne" kantory on-line (sporo osób używa kantorów przy spłacaniu
    kredytów walutowych). Czy tam trzeba mieć jakiś stały "rachunek"?

  • 4. Data: 2018-07-18 13:31:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup

    >W bzwbk wychodzi drogo, bo kosztuje i osobno rachunek walutowy i
    >osobno karta.

    Ostatnio czesto cos zmieniaja

    https://toip.bzwbk.pl/produkt/konto24-walutowe

    Nie wyglada tak zle

    Karta natomiast za darmo nie jest
    https://toip.bzwbk.pl/produkt/mastercard-walutowa-w-
    eur-gbp-usd

    I nie sa to zlotowki, tylko waluty.

    No i maja tez
    https://toip.bzwbk.pl/produkt/world-mastercard

    Niby przewalutowanie bez oplat, ale nie liczylbym na to.
    Pewnie po kursie banku,

    J.

  • 5. Data: 2018-07-18 22:26:27
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 18.07.2018 o 12:55, ń pisze:
    > BTW są jeszcze "prywatne" kantory on-line (sporo osób używa kantorów przy spłacaniu
    kredytów walutowych). Czy tam trzeba mieć jakiś stały "rachunek"?

    Nie trzeba. Przelewasz na podane konto z odpowiednim opisem, i albo od
    razu (w kilkanaście minut się można wyrobić od decyzji do przyjęcia)
    odsyłają na inne Twoje konto walutę, albo czeka "w zawieszeniu" na
    pożądany kurs. I można je z tego zawieszenia cofnąć w całości.

    --
    Alf/red/

  • 6. Data: 2018-07-19 10:48:39
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czy "inne konto" może być walutowe w aliku (bo akurat nie chesz zasilać technicznego)
    i czy jest za to opłata od przelewu?

    -----
    > albo od razu odsyłają na inne Twoje konto walutę, albo czeka "w zawieszeniu" na
    pożądany kurs.

  • 7. Data: 2018-07-19 11:35:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, ale powiedz w końcu, jaki to przekręt planujesz, to będzie można coś
    zaproponować. Raz problem z zasilaniem przelewami i potrzeba wpłatomatu (swoją drogą
    w żabie można mieć darmową kartę bankomatową do wpłacania i wypłacania, ale działa
    tylko w bankomatach wbk i trzeba ją wyrobić w oddziale), raz nie...
    Ale uwaga z obsługą kasową w aliorze trafna, rzeczywiście z połowa jest bez kas (choć
    może to i lepiej, bo ten z kasą, który mam blisko, ma takie "sejfowe" drzwi
    wejściowe, że się tam boję wchodzić - a też nagle znikł z mapy oddziałów, muszę się
    tamtędy przejść i zobaczyć, czy rzeczywiście go zlikwidowali).
    Zawsze można wziąć drugi bank z dużą liczbą darmowych kas - hmmm, choć można albo nie
    można, bo takiego z darmową kasą i jednocześnie darmowym kontem oraz sporą liczbą
    oddziałów to już nie ma.

  • 8. Data: 2018-07-19 12:54:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Lubię sobie czasemk coś kupić w weekend (przykładowo amazon czy ebay) bez czekania na
    poniedziałek do zapłacenia (eur/gbp/usd) i bez płacenia za przelewy ekspresowe i
    trzymania zapasu w różnych walutach. Alik był niezły do czasu, jak najbliższy mi
    kasowy oddział czynny 7 dni w tygodniu (centrum handlowe) zlikwidowali.

  • 9. Data: 2018-07-19 12:55:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-07-19 o 12:54, ń pisze:
> [...]
    kasowy oddział czynny 7 dni w tygodniu (centrum handlowe) zlikwidowali.

    Do zakupów na amazonie nie trzeba mieć dudków żeby sfinalizować zakup.
    Amazon sam uprzejmie przypomni, że nie mógł pobrać środków i żeby
    zweryfikować metodę płatności.
    Więc jeśli kupujesz w weekend, to w poniedziałek zasilasz konto.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2018-07-19 15:01:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 19 lipca 2018 12:51:40 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > Alik był niezły do czasu, jak najbliższy mi kasowy oddział czynny 7 dni w tygodniu
    (centrum handlowe) zlikwidowali.

    Hmm, jak ktoś wyjątek traktuje jak regułę, to naprawdę trudno mu dogodzić ;>
    Znajdź oddział banku czynny nawet nie w niedzielę, a choćby w sobotę, zaś w tygodniu
    w szerszych godzinach niż 9-18 (a to i tak nie cały ten przedział, a 8, czy nawet
    najczęściej 7,5h tylko) znajdujący się nie w "centrum handlowym".
    Więc może napisz, co tam w tym centrum handlowym zostało, może coś się dobierze.
    Albo rzeczywiście wpłatomat - ale czy w weekend tak natychmiast księgują? Za możliwe
    obstawiałbym to jedynie we wpłatomatach własnych banku - a tutaj liczą się jedynie
    pko, pekao i wbk - ew. bps lub sgb - i w ogonie ciągną się ing oraz milek oraz skoki
    - a jako opcja jeszcze krakowski bank spółdzielczy (niezrzeszony, drugi taki to
    brodnicki) i citek, jak się akurat trafi (uwaga, statystyka bankomatowa, nie wiem,
    ile z nich ma opcje wpłat).
    Dobrze, że wpłaty w oddziale księgowali natychmiast.
    Plus jeszcze wymaganie, żeby w banku, w którym trzymasz zapas, bez problemów chodziły
    przelewy wewnętrzne w weekend - zakładam bowiem, że trzymasz na jakimś KO, bo jeśli
    na ROR to mniejszy sens - jedynie tyle to daje, że możesz mieć ew. pod ręką większą
    kasę z bankomatu. Inaczej można też zapas trzymać w IKA z złotówkach.