  • 71. Data: 2018-07-24 19:29:10
    Temat: Re: Który bank nie pobiera prowizji od wpłaty kasy
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Na stronach branżowych była informacja, że jest to specjalny rodzaj przelewu
    > elixir (musi zawierać pewne dodatkowe elementy: NIP, numer faktury, kwotę VAT).
    > No i Ty jako płacący nie podajesz bezpośrednio konta VAT, rozdzielenie
    > następuje w banku odbiorcy.

    No i jego "specjalność" jest też w tym (tak jest w banku ongiś b.
    popularnym i tylko internetowym), że takiego z przyszłą datą realizacji
    nie można "modyfikować", a tylko można "usunąć".

    Ale to chyba tylko niedoróbka tegoż banku.

  • 72. Data: 2018-07-25 11:03:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >miejscu spację.
    >Oświecił mnie niedawno założony krokodyl - tam nie jest
    >"nowocześnie", że możesz sobie wpisać co chcesz, a potem się dziwić,
    >tylko jest tak, że widać, jak pójdzie dalej - >nazwa to dwa pola po
    >max. 35 znaków, adres jedno pole (też 35, jak wszystkie dalsze), kod
    >i miejscowość - jedno, oraz opis - max. 4 pola po 35 znaków.
    >Podobnym oświeceniem było, gdy kiedyś na poczcie zobaczyłem blankiet
    >do wysyłania telegramu i zrozumiałem, dlaczego SMS ma max. 160
    >znaków - tam też były max. 4 >pola po max. 40 znaków...

    Tylko ze w banku, jesli dobrze sie domyslam, ograniczenie wynika z
    protokolu elixir, to na poczcie telegramy nie mialy ograniczen...

    J.

  • 73. Data: 2018-07-25 20:48:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2018-07-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >A tu znalazłem art. z bankiera z 2012 (stefy kibica były cashless
    >only):
    >https://www.bankier.pl/wiadomosc/Platnosc-tylko-kar
    ta-To-legalne-2568226.html
    >Zawiera omówienie ekspertyzy prawnej NBP w tym zakresie. :)

    Ale tam sie tylko wspomina o ekspertyzie, a nie podaje jej :-(

    Natomiast skupilbym sie na tym:
    "Oznacza to, że nie można odmówić przyjęcia ich jako sposobu
    uregulowania zobowiązania o charakterze pieniężnym. "

    Nie damy panu piwa, wiec nie musi nam pan nic regulowac, wiec nie
    odmawiamy przyjecia znakow NBP :-P

    J.