  • 11. Data: 2018-07-22 10:19:43
    Temat: Re: Który bank nie pobiera prowizji od wpłaty kasy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2018 10:00:04 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Tez się nad tym zastanawiałem. Bo rozumiem, ze gdyby była to 1 os DG to
    > sugerujesz wpłate na osobiste? I tu byłby wiekszy wybór?

    Wybór tak, czy też w ogóle jakakolwiek szansa, choć banki w regulaminach zabraniają
    korzystania z kont fizolskich do rozliczeń DG. Zwykle tego jednak nie egzekwują.
    Ale ważniejsze jest, że US i inne reżimowe instytucje pozwalają.
    A jak nie DG to pozostaje konto korpo - poziom cenowy jeszcze wyżej niż "kont dla
    DG", choć tu bywa tak, że kasę masz opłacaną ryczałtem, a nie od sztuki wpłaty, i
    może nawet wyjść taniej.

    > Kwestia dotyczy duzego miasta wiec zakładam, ze dostep bedzie do kazdego
    > albo prawie kazdego banku.

    Oby to miasto nie było za duże - w DC masz każdy bank, ale są miejsca w mieście z
    których dojazd gorszy do centrum niż spoza miasta.

    > Tak z ciekawosci - niedawno idea reklamowała się z mobilnymi
    > wpłatomatami. Ktos wie jak to działa?

    Zamawiasz i przyjeżdża samochód. Tyle że pewnie zasięg w promieniu od oddziału.
    I nie wiem, czy można się umówić na dokładną godzinę czy tak jak kurier - dzień
    wcześniej napiszą, że dostawa 10-14, w dniu dostawy, że 13-20, a przyjedzie o 12:30.
    Tutaj pokazuje się zaleta posiadania tzw. ochrony w budynku - łyżka miodu w beczce
    dziegciu ;P
    Więc wolę już paczkomat/wpłatomat.

  • 12. Data: 2018-07-22 10:26:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Jul 2018 08:00:02 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > Tez się nad tym zastanawiałem. Bo rozumiem, ze gdyby była to 1 os DG to
    > sugerujesz wpłate na osobiste? I tu byłby wiekszy wybór?

    Banki wykryja i beda przeciwdzialac.
    Albo jeszcze US zainterweniuje.

    Choc przy kilku kontach i rozrzuceniu wplat ... serdecznie witamy
    bogatego klienta :-)

    > Tak z ciekawosci - niedawno idea reklamowała się z mobilnymi
    > wpłatomatami. Ktos wie jak to działa?

    https://www.ideabank.pl/mobilny-wplatomat

    Jakos tak dziwnie - przy indywidualnym wplatomat jest wymieniony, a
    przy firmowym nie ... ale moze sie kryje w "Funkcje konta
    indywidualnego plus:"
    "W przypadku Użytkowników, którzy skorzystali z usługi Mobilnego
    Wpłatomatu, co najmniej dwa razy, opłata za wpłatę gotówki w Mobilnym
    Wpłatomacie w wysokości nie mniejszej niż 1000 zł wynosi 0 zł, a w
    przypadku wpłaty mniejszej niż 1000 zł wynosi 50 zł."

    No i wplaty w oddziale zero
    https://www.ideabank.pl/konto-firma-to-ja

    J.

  • 13. Data: 2018-07-22 11:42:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    ie-mozna-w-tych-warszawskich-lokalach-nie-zaplacicie
    -juz-gotowka

    > A napis "banknoty emitowane przez NBP sa prawnym srodkiem platniczym w
    > Polsce" ma jeszcze jakas moc prawna ?

    Prawo prawem a życie życiem.

    Formalnie tak, a nieformalnie kogoś kto jest upierdliwy można
    uświadomić, że ma mieć odliczoną kwotę bo sprzedawca nie ma obowiązku
    "wydać reszty". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 14. Data: 2018-07-22 12:54:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No i wplaty w oddziale zero
    > https://www.ideabank.pl/konto-firma-to-ja

    Super, to jest jakies swiatełko w tunelu.
    Mamy pierwszy gdzie wpłata w okienku bez prowizji. Dziekuje.

    Jakis inny jeszcze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 15. Data: 2018-07-22 12:54:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > https://www.cashless.pl/2877-bardziej-cashless-byc-n
    ie-mozna-w-tych-w
    > arszawskich-lokalach-nie-zaplacicie-juz-gotowka

    To chyba niezgodne z prawem...?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 16. Data: 2018-07-22 12:54:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Formalnie tak, a nieformalnie kogoś kto jest upierdliwy można
    > uświadomić, że ma mieć odliczoną kwotę bo sprzedawca nie ma

    Nie wiem Wojtku co w tym smiesznego...
    Ja tez nie rozumiem czemu nie karta ale czesc ludzi chce gotówką.
    Nie widze nic smiesznego w utrudnianiu im zycia, nie widze tez nic
    merytorycznego w sugerowaniu okrojenia sklepu z połowy klientów...
    Nie widze tez nic pozytywnego w tym zeby ludzi do czegokolwiek zmuszac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 17. Data: 2018-07-22 13:17:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Drugi artykuł wskazuje podstawę prawną możliwości odmowy płatności gotówką - kluczowa
    jest tu informacja "z góry".
    Zresztą restauracja to specyficzny temat, zupełnie inny niż sklep.
    A ja wczoraj drugi raz w życiu trafiłem na kiosk "płatność kartą od 10zł" - choć w
    metrze, to babcia taka, że robić awanturę byłoby niemoralnie, a nawet robić test z
    wyciągnięciem władysława.
    I pytanie, na co komu pikaczowy terminal w kiosku tylko na ponad 10zł? Pewnie do
    sprzedawania fajek. A może ma taki abonament, że bez ryczałtu, ale z wyższą prowizją?
    Na szczęście kiosków dostatek.
    Ale też dobry patent dla kelnera - karta z bonusami, np. 1-2-3 żaby (zwrot 3%
    wydatków w _restauracjach_ ;) albo miles&more - i jak klient płaci gotówką to kelner
    płaci swoją kartą. Właściciel kasy nie musi prowadzić, nie będą się o oszustwa
    podejrzewać itp. Tyle że w knajpie w PL to z połowa idzie pod stołem, bo podatki...

  • 18. Data: 2018-07-22 13:40:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Jul 2018 10:54:50 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    > Super, to jest jakies swiatełko w tunelu.
    > Mamy pierwszy gdzie wpłata w okienku bez prowizji. Dziekuje.

    Sobie podziekuj, jakbys nie wspomnial o tym wplatomacie, to bym nie
    spojrzal nawet :-)

    J.

  • 19. Data: 2018-07-22 13:42:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 11:42:21 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    >
    > Formalnie tak, a nieformalnie kogoś kto jest upierdliwy można
    > uświadomić, że ma mieć odliczoną kwotę bo sprzedawca nie ma obowiązku

    Banknoty sa prawnym srodkiem platniczym, na monetach nie ma takiego
    napisu :-).

    Ale nie widze problemu - to niech reszte przeleje na konto :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-07-22 16:30:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    ie-mozna-w-tych-w

    > To chyba niezgodne z prawem...?

    O ile rozmawiamy o tej samej restauracji, to jak klient się uprze to
    zapłaci.
    KJ

    Absurdity, n.:
    A statement or belief manifestly inconsistent with one's own opinion.
    -- Ambrose Bierce, "The Devil's Dictionary"