  • 1. Data: 2018-07-22 08:45:04
    Temat: nowy atak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidu
    alny/post,8315.html

    "Aktualnie dystrybuowana złośliwa aplikacja symuluje aktualizację
    systemu operacyjnego telefonu.
    Wykonanie tej operacji, powoduje infekcję telefonu użytkownika. Próba
    uruchomienia na takim urządzeniu poprawnej, bankowej aplikacji kończy
    się wyświetleniem dodatkowego okna (tzw. ,,nakładki"), w którym
    użytkownik proszony jest o podanie poufnych danych w postaci
    identyfikatora i hasła używanych do logowania w systemie bankowości
    internetowej. Dane te są następnie przekazywane do przestępców
    stojących za dystrybucją szkodliwego oprogramowania.
    Szkodliwa aplikacja może podszywać się pod inne znane aplikacje bądź
    oferować nowe funkcjonalności."

    Znak rozpoznawczy - twoja aplikacja bankowa nagle prosi i login i
    haslo do strony w internecie, zamiast PIN.

    Zaraz pewnie zrobia podobnie z innymi bankami.
    A potem opanuja sterowanie aplikacjami.

    Ech, durny Android, zeby nie dalo sie recznie sterowac uprawnieniami,
    przynajmniej bym ich od SMS odcial.

    Ale czegos nie rozumiem - jesli aplikacja jest w sklepie, to
    podpisana, i co - jakos nie ma problemu uzyskac certyfikatu tak, ze
    potem nie ma kogo scigac ...

    J.

  • 2. Data: 2018-07-22 16:46:10
    Temat: Re: nowy atak
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > W której wersji Androida nie daje się?

    W połowie żyjących urządzeń.

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2018-07-23 12:15:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 08:45, J.F. pisze:
    > Ech, durny Android, zeby nie dalo sie recznie sterowac uprawnieniami,
    > przynajmniej bym ich od SMS odcial.

    Kilka dni temu syn się uparł, że włączy na moim telefonie jakąś muzykę i
    po połączeniu z systemem w samochodzie będzie nam grało. Coś mu się nie
    udało, ale twierdził, że wszystko co włączył to wyłączył.
    Ale g. prawda. Po 3 dniach telefon zużył połowę baterii (normalnie
    starczała mi na 12 dni) i widać co jakiś czas falki gwałtowniejszego
    poboru prądu (normalnie było prawie absolutnie liniowo).
    Ale już mnie to nie rusza, bo wczoraj w końcu przeniosłem się do nowego
    telefonu (kupiony ze 2 miesiące temu, ale nie było czasu na rewolucję).

    Szlag mnie trafia - czy to ja taki głupi, czy ten system jest nie dla mnie.

    Co jakąś durną defaultowo włączoną usługę wyłączam to na mnie krzyczy,
    że to może spowodować, że telefon nie będzie dobrze działał, ale żadnych
    konkretów co i dlaczego. A któraś to w ogóle klawisze do wyłączania
    miała na szaro.
    Każda taka powinna mieć jakiś opis co to jest, ale nie ma.
    Wszyscy chcą mnie na siłę uszczęśliwić. Jaki asystent Motoroli, jakiś
    asystent Googla i koniecznie chce abym podał dane konta w Googlu a po
    jaką cholerę mi tam konto.... :)

    Ale to nic w porównaniu z tym jak się wściekałem czytając instrukcję do
    samochodu z której się między innymi dowiedziałem, że:
    - mam przegrać kontakty z radiotelefonu CB do pamięci samochodu,
    - przed wjazdem do myjni mam koniecznie złożyć lusterka - no siłowałem
    się z nimi, ale jak w miejscu mocowania nie ma płaszczyzny tylko
    nieokrągła wklęsłość to chyba jednak nie są składalne,
    - samochód wymaga przeglądu co 30kkm, ale że jest jakaś tabelka z której
    wynika jak często zmieniać olej i tam zależnie od nie wiem czego są
    dystanse od 5k do 15k - żaden nie jest 30k,
    - że światła w trybie automatycznym nie zdejmują ze mnie
    odpowiedzialności, za włączenie odpowiednich świateł np w czasie
    deszczu, ale skąd mam wiedzieć czy automat włączył światła mijania - nie
    ma żadnej kontrolki włączonych światłe mijania (na przełączniku jest
    kontrolka światłe pozycyjnych, ale to jest przy kolanie i spojrzenie tam
    wymaga gimnastyki i skąd miałbym mieć pewność, że pozycyjne = mijania.
    A nie dowiedziałem się tego po co ją czytałem - jaki zestaw żarówek
    sobie zebrać, aby w razie co mieć wszystkie jakie potrzebne - ani słowa
    na ten temat.
    P.G.

  • 4. Data: 2018-07-23 13:26:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.07.2018 o 12:15, Piotr Gałka pisze:

    > A nie dowiedziałem się tego po co ją czytałem - jaki zestaw żarówek
    > sobie zebrać, aby w razie co mieć wszystkie jakie potrzebne - ani słowa
    > na ten temat.

    Bo żarówki wymienia serwis. :)

    MJ

  • 5. Data: 2018-07-23 16:31:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jul 2018 08:45:04 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale czegos nie rozumiem - jesli aplikacja jest w sklepie, to
    > podpisana, i co - jakos nie ma problemu uzyskac certyfikatu tak, ze
    > potem nie ma kogo scigac ...

    Przecież sam sobie generujesz klucz a potem podpis do aplikacji,
    którą chcesz w Play opublikować.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-07-24 15:59:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" pj25bi$moe$...@n...news.atman.pl

    > W połowie żyjących urządzeń.

    Możesz otworzyć konto w Millennium, zgarnąć 200 pln
    od banku i 50 pln ode mnie (w razie czego) i kupić
    telefon z A zezwalającym na blokowanie dostępu do SMS...

    https://clk.leadexpert.pl/click?c=v5fNj0Qk&cr=5YT2pS
    fX&s=NdnT4JTV

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 7. Data: 2018-07-24 21:43:37
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Możesz otworzyć konto w Millennium, zgarnąć 200 pln
    > od banku i 50 pln ode mnie

    No fajnie, ale takich urządzeń w samej .pl jest spokojnie kilka
    milionów, wszystkim dopłacisz 50 pln?

    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2018-07-25 02:30:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" pj7vh9$bl9$...@n...news.atman.pl

    > No fajnie, ale takich urządzeń w samej .pl jest spokojnie kilka milionów, wszystkim
    dopłacisz 50 pln?

    [mistrzowie pertraktacji... zamiast prosto z mostu, że chcą więcej...]

    Milionom gotowy byłbym dopłacić więcej niż 50 pln. :)
    Promocja ważna jeszcze kilka dni, więc czasu mało -- jeśli
    zbierzesz stu chętnych na czas, dam im po 65 pln w razie
    czego.

    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2018-07-25 20:58:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Ale już mnie to nie rusza, bo wczoraj w końcu przeniosłem się do
    >nowego telefonu (kupiony ze 2 miesiące temu, ale nie było czasu na

    Tylko tego nie dawac synowi :-)

    Ja w koncu odkrylem co mi drenuje baterie na telefonie, i spowalnia
    wifi.
    Apka BZWBK.
    Ciekawe o co chodzi ... takie podejrzenia mam, ze za bardzo skanuje
    wifi.
    Pozycje chce ustalic ?
    Co ciekawe, to jakos dziwnie dziala - bylo dobrze, potem sie zepsulo

    >Szlag mnie trafia - czy to ja taki głupi, czy ten system jest nie dla
    >mnie.

    Zdecydowanie nie dla mnie.
    Ale czy jest jakis lepszy ? No i tak sie razem meczymy :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-07-25 21:26:59
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2018-07-23 o 12:15, Piotr Gałka pisze:

    > A nie dowiedziałem się tego po co ją czytałem - jaki zestaw żarówek
    > sobie zebrać, aby w razie co mieć wszystkie jakie potrzebne - ani słowa
    > na ten temat.
    > P.G.

    W szkole podstawowej na odpowiedniku dawnego ZPT czy "Praca technika"
    jest obecnie sporo o jeżdżeniu rowerem... głównie zasady ruchu
    drogowego. Cała część techniczna sprowadza się do tego, że rower trzeba
    regularnie oddawać do serwisu. Nie ma ani słowa o tym, jak wymienić
    dętkę, jak wyregulować hamulec, nawet nie ma słowa o wymiarach klucza,
    jakie żarówki są w światłach. Dzieci nie wiedzą nawet jaka jest różnica
    między śrubą, wkrętem, nakrętką oraz kluczem i śrubokrętem.

    L.