  • 41. Data: 2002-04-28 22:13:21
    Temat: Re: Krytyka...
    Od: "Piotr" <m...@g...pl>

    Użytkownik AMRA <a...@a...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aahofd$dlj$...@n...onet.pl...
    > My, pretorianie - pojdziem zwarta falanga by doszczetnie pokonac wroga!
    > Ave Caesar.
    > Morituri te salutant.

    Tylko gdzie jest wróg ?

  • 42. Data: 2002-04-29 06:06:18
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Apr 28, 2002 at 11:51:28PM +0200, Marcin F wrote:

    > a wiec lubie sez@m bo posiada to wszystko:
    >
    > -wyciag z rachunku z wszystkimi szczegolami operacji na wierzchu (bez
    > potrzeby wklikiwania sie)

    nie zostalem przekonany - to zalezy tylko od tego co kto lubi widziec
    na wierzchu

    > -rejestr zlecen dzieki ktoremu wiem czy przelew zdazyl wyjsc
    > ta sesja ktora chcialem zeby wyszedl(pokazuje dokladny czas zmiany
    > statusu zlecenia) i ze w ogole wyszedl
    > (zawsze moze byc jakas awaria)

    W sumie to jest ciekawe pole, ale z drugiej strony o tyle malo istotne
    ze to problem banku jesli zlecenie nie wyjdzie z jego winy.

    > -rejestr operacji ktory zawiera dokladna historie aktywnosci w systemie

    A jest system ktory tego nie pokazuje?

    > -mozliwosc drukowania potwierdzen zrealizowanych przelewow

    no, to jest jedyna rzecz jako-tako potrzebna.

    Ale zeby od razu twierdzic ze dlatego sezam uber ales?

    --

    --w

  • 43. Data: 2002-04-29 06:53:44
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Piotr <m...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aafa9j$obk$...@n...tpi.pl...
    [...]
    > Mianowicie zastanawiam się dlaczego i po co odzywają się ludzie, którzy
    > założyli sobie gdzieś konta bo były za darmo, a po zmianie cennika [...]
    > nagle ogarnia pewne
    > osoby oburzenie itd. Stąd kilka refleksji:
    > 1. Jeśli nastąpił wzrost w opłatach - nieważne jakiego banku - to sumy
    > te są do przełknięcia dla przeciętnego użytkownika (prąd, gaz, benzyna,
    > żywność itp. też drożeją - jest to niejako wpisane w naszą polską
    > rzeczywistość)

    Tak, ale zmiana z zera na dowolną wartość to podwyżka procentowo
    nieskończona 8-)

    > 2. "Nic nie trwa wiecznie" - naiwne jest podejście tych osób, które
    > wierzyły w swoje "szczęście" i trwały w błogim przekonaniu, że nic nie
    > wzruszy tego stanu..

    Banki i tak zarabiają na różnicach między oprocentowaniem
    depozytów a kredytów. Dlaczego mamy do tego dopłacać dodatkowo?
    (uwaga - mam kontrargument 8-) )

    > 3. Czy ktoś z tych "oburzonych" jest świadom, że na świecie nic nie
    > jest za darmo ??? Darmowe konto + wysoki procent to lep na muchy...
    > Kto dał się złapać to niech teraz uświadomi sobie, że w szeroko pojętym
    > biznesie tak już jest...

    Tak. Tyle, że teraz klienci są lepiej poinformowani i - zwłaszcza
    ci młodsi - bardzo mobilni i nielojalni... A w poważnym biznesie
    wiadomo - klienta trzeba zdobyć i _utrzymać_. Inaczej ucieknie
    i jeszcze narobi nam smrodu wśród znajomych, znajomych znajmomych...
    ludziach na grupie dyskusyjnej i ich znajomych... W efekcie niewielka
    kwotowo podwyżka dająca kilkaset tysięcy miesięcznie spowoduje odpływ
    klientów i brak nowych. Żeby odbudować wizerunek trzeba będzie znowu
    wydawać ciężkie pieniądze na promocję.

    > 4. Dziwne, że podnoszenie opłat przez banki skłania niektóre osoby do
    > poszukiwania alternatywy i wyboru najtańszych ofert na rynku - przecież
    > to jest zabawa w gonienie własnego ogona (widział ktoś kiedyś kotka albo
    > pieska jak to robią ???) - często jest to przejście z deszczu pod
    > rynnę... A te kilka złotych, które się zaoszczędzi na prowadzeniu
    > rachunku to według mnie nie ma znaczenia.

    Teraz zgodzimy się na klika złotych. Potem na kilkanaście. Potem...
    Zauważ - system bankowy jako taki jest w pewnym sensie monopolistą.
    Gdyby nie nacisk klientów, banki mogłyby szybko "dogadać się bez słów".

    > Obecnie nieczęsto zdarza się, że pieniążki trzymane na rachunku +
    > oprocentowanie wystarcza na utrzymanie tegoż rachunku.

    A oprocentowanie - belkowe - inflacja? Dopiero to jest poziom zerowy.

    > 6. Ludzie, oferta rynkowa banków w Polsce nie jest szeroka, i jeśli
    > większość banków zacznie podnosić swoje opłaty to niedługo zabraknie Wam
    > możliwości ucieczki....

    I przeciwko temu walczymy! 8-) Nie chodzi o 5 złotych, ale o zasadę.
    Damy palec - wezmą rękę.

    Oczywiście, zmiana, na której oszczędza się np. 12zł opłat rocznie
    (zakładam, że oprocentowanie i np. ceny przelewów są identyczne) wymaga
    przemyślenia - czy czas poświęcony na wypełnienie dokumentów
    i przyzwyczajanie się do nowego jest tego wart.

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 44. Data: 2002-04-29 06:53:59
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Wstep byl taki ze jezdzisz i szukasz najtanszej oferty.

    Nie moj wstep. To juz dopowiedzenie zyczliwych. Tak naprawde to hypernova
    przysyla oferty promocyjne do domu za darmo (gazetke ta mozesz obejrzec na
    www.ahold.pl w dziale hypernova) i wiedzialem, ze danego dnia bedzie dany
    towar w promocji. A wspomniany magnetowid za 499,- w hipie i 485,- w sklepie
    philipsa odwiedzilem pieszo, bo te sklepy sa bardzo blisko siebie. No tak,
    ale przeciez Wy wiecie i tak lepiej...

    pzdr

  • 45. Data: 2002-04-29 07:01:12
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a nie jest czasem tak ze mozesz sobie wybrac zaklad energetyczny od
    > ktorego
    > kupujesz energie ? sa chyba minimalne roznice w cenie jesli nie samej
    > energii to oplat za jej przesyl

    Minimalne? Potrafie znalezc konto w banku za 0zl na rok i 240zl/rok. Jesli
    do tego doliczymy karty to pewnie znalazlbym i za 300-400zl/rok. W tej
    chwili place 300zl/rok jesli chodzi o prad. Potrafie znalezc darmowy? Nie
    wydaje mi sie... Czy wiec aby Twoje porownanie jest dobre?

    pzdr

  • 46. Data: 2002-04-29 07:53:41
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    > A jest system ktory tego nie pokazuje?

    Wiekszosc, a na pewno mBank, Inteligo, LGnet, Lukas.
    (Rozumiem, ze chodzi o daty i godziny przeszlych logowan, nie tylko
    ostatniego.)

  • 47. Data: 2002-04-29 07:58:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Apr 29, 2002 at 09:53:41AM +0200, Robert wrote:

    > Wiekszosc, a na pewno mBank, Inteligo, LGnet, Lukas.
    > (Rozumiem, ze chodzi o daty i godziny przeszlych logowan, nie tylko
    > ostatniego.)

    A, o to chodzi.

    A po co mi to? Tak powaznie, bo nie wiem jaka jest tego uzytecznosc.

    --

    --w

  • 48. Data: 2002-04-29 08:15:41
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Wojtek Piecek wrote:

    > A, o to chodzi.
    >
    > A po co mi to? Tak powaznie, bo nie wiem jaka jest tego uzytecznosc.

    nie twierdze ze jest to niezbedna dla kazdego funkcja,
    ale pewnie znajda sie osoby ktorym ta opcja sie przydaje,
    w kazdym razie sez@m ja posiada a inne systemy nie,
    dlatego twierdze ze sez@m daje szersze mozliwosci

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 49. Data: 2002-04-29 08:29:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Apr 29, 2002 at 10:15:41AM +0200, Marcin F wrote:

    > nie twierdze ze jest to niezbedna dla kazdego funkcja,
    > ale pewnie znajda sie osoby ktorym ta opcja sie przydaje,
    > w kazdym razie sez@m ja posiada a inne systemy nie,
    > dlatego twierdze ze sez@m daje szersze mozliwosci

    A ja sie pytam po co mi to moze byc potrzebne.

    Pewnie mozna jeszcze umiescic informacje gdzie sa korki w Warszawie
    (bo na pewno gdzies sa) tylko pytanie do czego to komus potrzebne.

    --

    --w

  • 50. Data: 2002-04-29 08:56:43
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Piecek wrote:

    > A, o to chodzi.
    >
    > A po co mi to? Tak powaznie, bo nie wiem jaka jest tego uzytecznosc.

    Bo np. w Fortisie widzę w tej historii, że zleciłem przelew ze wszyskimi
    jego szczegółami i jeśli nie pójdzie taki przelew z braku środków, albo,
    co ważniejsze, na skutek pomyłki banku to mam jakiś tam ślad po nim.

    Z przykrością muszę stwierdzić, że w mBanku zdażyło mi się dwukrotnie (w
    ciągu 1,5 roku) mieć prawie 100% pewność, że przelew zleciłem, a on mimo
    obecności środków na rachunku nie wyszedł. Niepamiętając dokładnie
    godziny kiedy składałem zlecenie szanse na reklamowanie tego w mLince
    mam bliskie 0.

    pzdr

    Tomek