  • 1. Data: 2002-04-27 22:55:26
    Temat: Krytyka...
    Od: "Piotr" <m...@g...pl>

    Na wstępie prośba - nie miejcie do mnie żadnej urazy ani nie czujcie się
    obrażeni.....ale .... muszę powiedzieć co mi przyszło do głowy czytając tą
    listę od pewnego czasu.......

    Mianowicie zastanawiam się dlaczego i po co odzywają się ludzie, którzy
    założyli sobie gdzieś konta bo były za darmo, a po zmianie cennika (chyba
    każdej firmie - między innymi bankom - wolno to zrobić, przecież nigdy i
    nigdzie nie obiecały one niezmienności w opłatach...) nagle ogarnia pewne
    osoby oburzenie itd. Stąd kilka refleksji:
    1. Jeśli nastąpił wzrost w opłatach - nieważne jakiego banku - to sumy te są
    do przełknięcia dla przeciętnego użytkownika (prąd, gaz, benzyna, żywność
    itp. też drożeją - jest to niejako wpisane w naszą polską rzeczywistość)
    2. "Nic nie trwa wiecznie" - naiwne jest podejście tych osób, które wierzyły
    w swoje "szczęście" i trwały w błogim przekonaniu, że nic nie wzruszy tego
    stanu..
    3. Czy ktoś z tych "oburzonych" jest świadom, że na świecie nic nie jest za
    darmo ??? Darmowe konto + wysoki procent to lep na muchy... Kto dał się
    złapać to niech teraz uświadomi sobie, że w szeroko pojętym biznesie tak już
    jest... Podnoszą się głosy, że Inteligo wprowadza opłaty - Pytam więc Was,
    co macie karty kredytowe, konta w kilku bankach i "wielkie pojecie" o
    bankach w Polsce - naprawdę ma to znaczenie, że coś zdrożało w cenniku np. o
    1 zł ???
    4. Dziwne, że podnoszenie opłat przez banki skłania niektóre osoby do
    poszukiwania alternatywy i wyboru najtańszych ofert na rynku - przecież to
    jest zabawa w gonienie własnego ogona (widział ktoś kiedyś kotka albo pieska
    jak to robią ???) - często jest to przejście z deszczu pod rynnę... A te
    kilka złotych, które się zaoszczędzi na prowadzeniu rachunku to według mnie
    nie ma znaczenia. To znaczy, jeśli ktoś ma pragnienie odczuć stratę tych
    kilku złotych, ewidentnie nie powinien trzymać swoich pieniążków w żadnym,
    podkreślam żadnym banku ( domniemuję, że są to pseudociułacze, żałujący parę
    złotych - a może są to osoby, które mają jedynie po kilkaset złotych na
    koncie ??? Po co im wtedy rachunki w banku ????) Wówczas faktycznie może to
    mieć dla nich znaczenie - ale dla banków chyba nie. Płotki się nie liczą,
    bank wprowadzając nowe opłaty wie co robi...
    Obecnie nieczęsto zdarza się, że pieniążki trzymane na rachunku +
    oprocentowanie wystarcza na utrzymanie tegoż rachunku. A jeśli wystarcza -
    to jasno znaczy, że trzyma się tyle pieniędzy, że zwiększony koszt obsługi
    nie powinien mieć znaczenia...
    5. Inną sprawą jest zmiana banku, gdy zaistnieją ku temu inne przesłanki:
    niefachowa obsługa, problemy z systemem, dezinformacja itp. Wtedy zmiana
    banku na inny ma faktycznie sens...
    6. Ludzie, oferta rynkowa banków w Polsce nie jest szeroka, i jeśli
    większość banków zacznie podnosić swoje opłaty to niedługo zabraknie Wam
    możliwości ucieczki....

    Jeszcze raz mam prośbę : nie miejcie do mnie urazy - nikomu nie chciałem
    się narazić, jedynie podzielić się wrażeniem...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-04-28 00:31:06
    Temat: Re: Krytyka...
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Apr 2002 00:55:26 +0200, "Piotr" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >nigdzie nie obiecały one niezmienności w opłatach...) nagle ogarnia pewne
    >osoby oburzenie itd. Stąd kilka refleksji:

    Po to, zeby wspierać konkurencję i protestowac
    przeciw stylowi w jakim wprowadza się zmiany.

    Porównaj reakcję na podwyżki w np. w ING i w Inteligo.

> [...]
    >itp. też drożeją - jest to niejako wpisane w naszą polską rzeczywistość)

    Bułka kosztujaca 5 zł też będzie do przełknięcia.
    Banki maksymalizują zyski
    Klienci minimalizuja koszty.

    >2. "Nic nie trwa wiecznie" - naiwne jest podejście tych osób, które wierzyły
    >w swoje "szczęście" i trwały w błogim przekonaniu, że nic nie wzruszy tego
    >stanu..

    równie naiwne jest liczenie na to że klienci będą "przełykać"
    kolejne złe wiadomości w milczeniu.

> [...]
    >bankach w Polsce - naprawdę ma to znaczenie, że coś zdrożało w cenniku np. o

    Dla konta podstawowego pewnie nie
    ale dla kont dodatkowych tak.
    Szeroko pojęty biznes nie powinien się dziwić
    że "muchy" odlatują.

    Podnoszą się głosy o styl działania inteligo:
    propaganda sukcesu i mydlenie oczu.

> [...]
    >jest zabawa w gonienie własnego ogona (widział ktoś kiedyś kotka albo pieska

    Tylko taka postawa daje bankom impuls do zachowań konkurencyjnych.
    Nie każda podwyżka i nie koniecznie najtańszych.

    > - często jest to przejście z deszczu pod rynnę...
    cóż pośpiech jest złym doradcą.

    >A te kilka złotych, które się zaoszczędzi na prowadzeniu rachunku to według mnie
    >nie ma znaczenia.

    Ma znaczenie. parę złotych to już kilkadziesiat rocznie.

> [...]
    >mieć dla nich znaczenie - ale dla banków chyba nie.
    >Płotki się nie liczą,bank wprowadzając nowe opłaty wie co robi...

    Po co te banki zajmuja się detalem ?

    Klient też wie co robi.
    Jak ma na koncie kilkaset złotych, to oznaczać to może także
    ze znalazł na rynku lepsze miejsce dla swoich pieniędzy.
    Trzymanie tysięcy na kiepsko oprocentowanym ROR
    to marnotrastwo. (banki to lubią).

> [...]
    >to jasno znaczy, że trzyma się tyle pieniędzy, że zwiększony koszt obsługi

    Jeśli nie wystarcza, to utrzymywanie rachunku musi dawać inne
    korzyści. Nie jest tak, ze te korzyści mozna dowolnie wyceniać.

    Jeśli wystarcza, to może to oznaczać, ze ktoś nie dba o pieniądze.

    >5. Inną sprawą jest zmiana banku, gdy zaistnieją ku temu inne przesłanki:
    >niefachowa obsługa, problemy z systemem, dezinformacja itp. Wtedy zmiana
    >banku na inny ma faktycznie sens...

    Jeśli chodzi o inteligo to nie tyle dezinformacja co "ściemnianie".
    Powody ekonomiczne są równie dobre a nawet często ważniejsze.
    To najczęściej nie jest zmiana tylko "eliminacja" banku.

    >6. Ludzie, oferta rynkowa banków w Polsce nie jest szeroka, i jeśli
    >większość banków zacznie podnosić swoje opłaty to niedługo zabraknie Wam
    >możliwości ucieczki....

    Ten co nie podniesie zgarnie naszą kasę :-))
    Kwestia też za co się płaci.
    Nie uciekamy.
    Jeśli bank, który był kolejnym chce być jedynym,
    to musi oferować coś więcej niż zmianę TOiP.
    Inaczej klient porównuje TOiP i widzi, że
    "nie ma marmurów a chce zarabiać jak marmur" :-)

    >Jeszcze raz mam prośbę : nie miejcie do mnie urazy - nikomu nie chciałem
    >się narazić, jedynie podzielić się wrażeniem...

    Mam wrażenie, ze przy Twojej wizji bankowości,
    to można spokojnie zamknąć parę banków (jak płotki wyginą)
    i inwestować w Mennicę (jak zaczną trzymać w skarpecie).

    BAH

  • 3. Data: 2002-04-28 08:14:28
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Podpisuje sie pod tym obiema rekoma.

    Pozdr, minik.

  • 4. Data: 2002-04-28 08:28:40
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Po to, zeby wspierać konkurencję i protestowac
    > przeciw stylowi w jakim wprowadza się zmiany.
    >
    > Porównaj reakcję na podwyżki w np. w ING i w Inteligo.
    W przypadku Inteligo wiadomo bylo juz od lutego. Czyli byly 3 miesiace na
    zastanowienie sie i podjecie decyzji.
    Jesli 3 msc to za malo to az boje sie pytac ile bys potrzebowal czasu na
    powazniejsze zmiany.

    > Bułka kosztujaca 5 zł też będzie do przełknięcia.
    > Banki maksymalizują zyski
    > Klienci minimalizuja koszty.
    Racja.

    > równie naiwne jest liczenie na to że klienci będą "przełykać"
    > kolejne złe wiadomości w milczeniu.
    Tylko, ze to samo moze ich spotkach w innnym banku. I co wowczas? Dana osoba
    bedzie zmieniala bank 2 razy do roku?

> [...]
    > Szeroko pojęty biznes nie powinien się dziwić
    > że "muchy" odlatują.
    >
    > Podnoszą się głosy o styl działania inteligo:
    Ale przeciez oni niczego nie obiecywali. Na wolnym rynku w kazdej chwili
    mozesz zmienic sobie bank, providera, sklem w ktorym sie zaopatrzasz itp.
    Jestli przez lata kupowales bulke w sklepie A w ktorym podrozala i w zwiazku
    z tym przenosisz sie do B to znaczy ze sklep B nigdy nie podwyzszy ceny tej
    bulki? Skad masz pewnosc, ze nie wywinduje ceny bardziej niz A? To tylko
    kwestia czasu, a zmieniac bank jak rekawiczki to chyba mija sie z celem.
    Koszta sa u mnie na trzecim miejscu i wierz mi, ze nie polecialem do
    Inteligo bo oferowali konto za darmoche czy dla 50 zl. Wybralem bo
    potrzebowalem kilku uslug ktore oni oferuja.

    > Tylko taka postawa daje bankom impuls do zachowań konkurencyjnych.
    > Nie każda podwyżka i nie koniecznie najtańszych.
    Nie koniecznie. Sezam w BPHPBK nie nalezy chyba do konkurencyjnych, a jakos
    istnieje.

    > cóż pośpiech jest złym doradcą.
    Ale chyba klienta =)

    > Ma znaczenie. parę złotych to już kilkadziesiat rocznie.
    Odrobisz sobie na % =)

> [...]
    > ze znalazł na rynku lepsze miejsce dla swoich pieniędzy.
    > Trzymanie tysięcy na kiepsko oprocentowanym ROR
    Wezmy dla przykladu Inteligo. Wprowadzajac oplate za _prowadzenie_ rachunku
    4,99, to myslisz ze chcieli zatrzymac przy sobie klientow ktorzy przez ruski
    rok maja na koncie np. 20 zl? Ja watpie =)

    > Jeśli chodzi o inteligo to nie tyle dezinformacja co "ściemnianie".
    > Powody ekonomiczne są równie dobre a nawet często ważniejsze.
    > To najczęściej nie jest zmiana tylko "eliminacja" banku.
    To co pisalem wyzej. Kazdy wybiera taka oferte, ktora zaoferuje to co ktos
    potrzebuje.

    > Mam wrażenie, ze przy Twojej wizji bankowości,
    > to można spokojnie zamknąć parę banków (jak płotki wyginą)
    > i inwestować w Mennicę (jak zaczną trzymać w skarpecie).
    Rownie dobrze mozna wywalic kilka tys. TV z domostw gdyz trzeba placic za
    abonament, dac do kasacji kilkaset aut gdyz trzeba oplacac, a moze i nawet
    zabic sie, bo trzeba placic podatek. W obecnych czasach za wszystko sie
    placi, a nieliczenie sie z tym jest wprost zenujace.

    Pozdrawiam, minik
    PS. Mam nadzieje ze na mnie tez nikt sie nie obrazi (poza BAHem bo u niego
    nawisc jest chyba wrodzona =)))))

  • 5. Data: 2002-04-28 09:00:20
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Apr 28, 2002 at 10:28:40AM +0200, minik wrote:

    > Tylko, ze to samo moze ich spotkach w innnym banku. I co wowczas? Dana osoba
    > bedzie zmieniala bank 2 razy do roku?

    Bywa, sam tak robilem.

    > Nie koniecznie. Sezam w BPHPBK nie nalezy chyba do konkurencyjnych, a jakos
    > istnieje.

    To jest dosc ciekawe, prawda ;-)

    > Ale chyba klienta =)

    Kazdego. Citek wprowadzil nowe oplaty po czym sie z nich wycofywal -
    az boje sie podejrzewac ze robili to z przemysleniami ...

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-04-28 09:11:15
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > To jest dosc ciekawe, prawda ;-)

    > az boje sie podejrzewac ze robili to z przemysleniami ...

    =)

  • 7. Data: 2002-04-28 09:18:38
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Wojtek Piecek wrote:

    > To jest dosc ciekawe, prawda ;-)

    bo ma funkcje ktorych nie ma gdzie indziej, pomimo malo intuicyjnego
    interface'u
    i tak stawiam ten system na pierwszym miejscu, ostatnio nawet chyba
    rzadziej sie wywala
    (oczywiscie nie pisze o ofercie banku tylko o samym systemie bankowosci
    internetowej)

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 8. Data: 2002-04-28 09:36:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Apr 28, 2002 at 11:18:38AM +0200, Marcin F wrote:

    > bo ma funkcje ktorych nie ma gdzie indziej, pomimo malo intuicyjnego
    > interface'u

    A jakie? Bo znam system ktory sie na tyle intensywnie rozwija ze mozna
    bo to tm dorzucic.

    > i tak stawiam ten system na pierwszym miejscu, ostatnio nawet chyba
    > rzadziej sie wywala

    ;-)

    > (oczywiscie nie pisze o ofercie banku tylko o samym systemie bankowosci
    > internetowej)

    To jest oczywiste ;-)

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-04-28 09:57:05
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 28 Apr 2002 11:36:32 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >A jakie? Bo znam system ktory sie na tyle intensywnie rozwija ze mozna
    >bo to tm dorzucic.

    Moze pseudoonline z pokazywaniem starego salda i jednoczesna
    mozliwocia robienia przelewow wg salda aktualnego ?
    O cos takiego trudno w innych systemach ;-))
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 10. Data: 2002-04-28 12:43:18
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Apr 28, 2002 at 11:57:05AM +0200, Wojtek Frabinski wrote:

    > Moze pseudoonline z pokazywaniem starego salda i jednoczesna
    > mozliwocia robienia przelewow wg salda aktualnego ?
    > O cos takiego trudno w innych systemach ;-))

    Zlosliwy ;-)

    --

    --w