  • 1. Data: 2003-02-13 21:01:24
    Temat: Krótkoterminowy kredyt na zakup mieszkania
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Witam

    Jaki bank (kredyt) polcecilibyscie na zakup mieszkania - potrzebuje 50 000 -
    50% wkład własny. Interesuje mnie jednak kredyt krótkoterminowy, 6- 8
    miesięcy.

    Fires
    fires (at) hai (dot) usun (dot) pl

  • 2. Data: 2003-02-14 08:30:01
    Temat: Re: Krótkoterminowy kredyt na zakup mieszkania
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fires" <f...@f...mail.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    000 -
    > 50% wkład własny. Interesuje mnie jednak kredyt krótkoterminowy, 6- 8

    Tam gdzie można spłacić wcześniej bezkarnie - PKO BP, KB, a moze Multiplan
    albo mPlan?

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-02-14 08:53:42
    Od: "TOP" <o...@e...com>

    >Tam gdzie można spłacić wcześniej bezkarnie - PKO BP, KB, a moze Multiplan
    >albo mPlan?

    mPlanem, bym uważał. Generalnie oferta jest bardzo ciekawa, ale zwróć uwagę na
    wysokość
    prowizji początkowej. Aż 2% kwoty kredytu. Wprawdzie nie znam oferty pozostałych
    wymienionych banków (żoneczka brała kredyt w Pekao SA i tam była 1%, a dla posiadacza
    rachunku jeszcze niższa, z tym że za zmianę terminarza spłat trzeba zapłacić 50PLN).
    Jesli prowizja na wejściu jest wysoka, w krótkim czasie nie odrobisz tego koszystnym
    oprocentowaniem czy środkami bilansującymi. Zalezy jeszcze jak zamierzasz to spłacić.
    Jesli
    przewidujesz że będzie to jednorazowa spłata, a nie ma dodatkowej restrykcji za zbyt
    szybką
    spłatę, co Ci szkodzi zapłacić raz te kilka złotych za zmiane harmonogramu spłat.

    Miłego dnia
    TOP

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-02-14 10:03:14
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "TOP" <o...@e...com> napisał w wiadomości

    Multiplan

    No właśnie... widze, że PKO BP jest tu generalnie chwalony. Odpowiadał by
    mi, bo mam go pod reką i od paru lat mam tam rachunek ROR. Nie wiem zreszta
    czy to drugie ma jakies znaczenie.
    Jednak, prowizja wynosi 1.2 - 3.5 %, co jest chyba dośc dużą rozbieżnościa i
    jeszcze nie wiem od czego zalezy.

    [...]
> [...]
    restrykcji za zbyt szybką
    > spłatę, co Ci szkodzi zapłacić raz te kilka złotych za zmiane harmonogramu

    Hm... jeszcze nie wiem jak. Mam do sprzedania aktualne mieszkanie, ale...
    dopiero w styczniu 2004 minie 5 lat, co pozwoli mi je sprzedać bez podatku.
    Generalnie więc... być może własnie po sprzedaży będe chciał jednorazowo
    spłacić całośc kredytu.

    PKO BP ma ) zł za przedterminowa spłatę kredytu lub pozyczki hipotecznej,
    jednak drobnym drukiem jest jeszcze napisane: "Prowizja, o której mowa w
    ppkt 6 [czyli w przypadku przedterminowej spłaty] nie dotyczy prowizji
    wyrównawczej, pobieranej zgodnie z umową."

    I co to właśnie jest i ile wynosi ta "prowizja wyrównawcza".

    Może ktoś wie?

    Fires

  • 5. Data: 2003-02-14 10:21:28
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Fires" <f...@a...com.USUN.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy to drugie ma jakies znaczenie.
    > Jednak, prowizja wynosi 1.2 - 3.5 %, co jest chyba dośc dużą rozbieżnościa

    Jak posiadasz ROR to 1,2%.

> [...]
    > wyrównawczej, pobieranej zgodnie z umową."
    >
    > I co to właśnie jest i ile wynosi ta "prowizja wyrównawcza".

    Mi powiedziano, że przedterminowa spłata nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi
    opłatami z mojej strony.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-02-14 10:22:57
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy to drugie ma jakies znaczenie.
    > Jednak, prowizja wynosi 1.2 - 3.5 %, co jest chyba dośc dużą rozbieżnościa

    Jeśli masz tam ROR, to prowizja zdaje się 1,2% dla PLN.

    > Hm... jeszcze nie wiem jak. Mam do sprzedania aktualne mieszkanie, ale...
    > dopiero w styczniu 2004 minie 5 lat, co pozwoli mi je sprzedać bez
    podatku.

    Jeśli kasę z poprzedniego mieszkania przeznaczysz w ciągu 2 lat znów na
    mieszkanie, to nie zapłacisz podatku. Odpowiednia deklaracja do US w ciągu 2
    tyg. od sprzedaży.

    > I co to właśnie jest i ile wynosi ta "prowizja wyrównawcza".

    Nie wiem. Ale jest prowizja od wystawienia nowego harmonogramu spłat przy
    nadpłacie. Tylko że nie jest to obowiązkowe.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 7. Data: 2003-02-14 11:11:43
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b2ig0g$kg1$1@news.onet.pl...
    [...]
> [...]
    > mieszkanie, to nie zapłacisz podatku. Odpowiednia deklaracja do US w ciągu

    Pod warunkiem, że najpierw sprzedam, a potem kupię i to właśnie może być
    nieosiagalne.

    Fires

  • 8. Data: 2003-02-14 11:23:26
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    > Pod warunkiem, że najpierw sprzedam, a potem kupię i to właśnie może być
    > nieosiagalne.

    Zdaje się, że na spłatę kredytu mieszkaniowego też może iść. Zapytaj w swoim
    US.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 9. Data: 2003-02-14 11:31:54
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > czy to drugie ma jakies znaczenie.
    > Jednak, prowizja wynosi 1.2 - 3.5 %, co jest chyba dośc dużą rozbieżnościa i

    Proponuje w Kredyt Banku. Prowizja 0,9%. Oprocentowanie WIBOR3M+1% (w twoim
    wypadku bo masz ponad 40% wkładu). Daje to łącznie 7,47%.

    UWAGA: na stronie www.kredytbank.pl podają oprocentowanie dla ludzi, których
    wkład własny jest w przedziale 20%-40%. Wtedy WIBOR3M+1,5% czyli 7,97%.
    Tensor1.

  • 10. Data: 2003-02-14 13:37:23
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    [...]
> [...]
    których
    > wkład własny jest w przedziale 20%-40%. Wtedy WIBOR3M+1,5% czyli 7,97%.

    Ranyyyy, co oni maja za serwer????
    Ale do rzeczy... uzyłem ich elektronicznego asystenta i wyliczył mi...
    oprocentowanie zmienne w skali roku: 14.76 %(kredyt w PLN). W tabeli jednak
    rzeczywiście podają 7.97%

    Fires