    From: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krótkoterminowy kredyt na zakup mieszkania
    Date: Fri, 14 Feb 2003 11:22:57 +0100
    Sender: R...@p...onet.pl@mars.wil.waw.pl

    Użytkownik "Fires" <f...@a...com.USUN.pl> napisał w wiadomości
    news:b2ifcq$d6p$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > No właśnie... widze, że PKO BP jest tu generalnie chwalony. Odpowiadał by
    > mi, bo mam go pod reką i od paru lat mam tam rachunek ROR. Nie wiem
    zreszta
    > czy to drugie ma jakies znaczenie.
    > Jednak, prowizja wynosi 1.2 - 3.5 %, co jest chyba dośc dużą rozbieżnościa
    > jeszcze nie wiem od czego zalezy.

    Jeśli masz tam ROR, to prowizja zdaje się 1,2% dla PLN.

    > Hm... jeszcze nie wiem jak. Mam do sprzedania aktualne mieszkanie, ale...
    > dopiero w styczniu 2004 minie 5 lat, co pozwoli mi je sprzedać bez
    podatku.

    Jeśli kasę z poprzedniego mieszkania przeznaczysz w ciągu 2 lat znów na
    mieszkanie, to nie zapłacisz podatku. Odpowiednia deklaracja do US w ciągu 2
    tyg. od sprzedaży.

    > I co to właśnie jest i ile wynosi ta "prowizja wyrównawcza".

    Nie wiem. Ale jest prowizja od wystawienia nowego harmonogramu spłat przy
    nadpłacie. Tylko że nie jest to obowiązkowe.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik