  • 11. Data: 2003-02-13 14:17:31
    Temat: Re: Kredyt na dom w MultiBanku
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    > 8,85% najniższa stawka ?

    Sorry ;-)
    Od 8,95% jak wiadomo powszechnie "od" dotyczy nikogo.
    Grzegorz

  • 12. Data: 2003-02-13 14:35:33
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    >ale kredyt w CHF na
    > 30lat - oj oj oj zastanow sie... poza tym przemyslales co sie moze stac w
    > momencie kiedy polska 1. wejdzie do UE, 2. wjedzie w strefe EURO ?
    > pd

    No właśnie co???

    Arek

  • 13. Data: 2003-02-13 15:00:08
    Od: t...@p...onet.pl

    > Iiii tam - niczego nie uzasadniłeś :-)
    >
    > Argument 1: WIBOR+marża (nazwijmy to W+m) upewnia klienta co do
    > oprocentowania
    > Moja odpowiedź: wiąże to klienta w obdywie strony! KB i PKO BP NIE MAJĄ
    > możliwości obniżenia oprocentowania. A rynek nie składa się tylko z KB PKO i
    > Multi ;-) Jest grupa banków, które stosuję W+m i grupa, które nie mają
    > takich zapisów. Jeśli część banków bez W+m obniży istotnie oprocentowanie to
    > klienci KB i PKO po prostu _zostaną na lodzie_. Multi może w takim przyapdku
    > natychmiast zareagować. A przecież konkurencja rośnie a nie słabnie.

    Nowym klientom się obniży a tym, którzy już mają kredyt nie. Praktycznie żaden
    bank nie daje i nie będzie dawał kredytów poniżej WIBORu. (Chyba wiesz dlaczego)
    Wyobrażmy sobie, że bank A daje oprocentowanie w wysokości WIBOR+1% =7%, zaś
    bank Y (decyzją Prezesa) w wysokości 5,5%. I tak jest przez wiele lat. Co to
    oznacza dla banku B? Nowy Prezes i podwyżka oprocentowania.

    > Argument 2: Klient wiąże się umową kredytu na 10-30 lat.
    > Druga sprawa - NIE MA żadnego kosztu wyjścia z kredytu MultiBanku. Klient
    > może w każdej chwili spakować manatki i spłacić wszystko kredytem w innym
    > banku. Jest wiele innych banków, które bez dodatkowych opłat i formalności
    > (np GE) przyjmą takiego klienta z otwartymi ramionami (a za 10 lat
    > konkurencja będzie jeszcze ostrzejsza). W Multi nie trzeba nawet z
    > wyprzedzeniem informować o zamiarze wcześniejszej spłaty. Zatem ustalenie
    > nieatrakcyjnego oprocentowania mogło by być w Multi akcją jednokrotną (tzn.
> [...]

    Widać, że nigdy tego nie robiłeś. Posłuchaj tych co mają doświadczenie.

    > Nie da się zatem IMHO obronić tezy, że kredyty KB i PKO BP będą dla klienta
    > kredytami lepszymi. Można dyskutować o tym czy są tańsze i wg niektórych
    > łatwiej dostać tam kredyt. Ale na dłuższą metę klient nic nie traci
    > korzystając z Multi. A przedstawiane tu argumenty są rodem z myślenia a la
    > PKO BP ;-) (mamy klienta i teraz nam już nie ucieknie)

    Ten wniosek jest całkowicie nieprawdziwy. Można stąd - idąć tropem Twojego
    rozumowania - sądzić, że Multi i inne banki, które ustalają oprocentowanie
    kredytów mieszkaniowych wg. reguły "DECYZJA PREZESA" robia to z myślą o swoich
    aktualnych i przyszłych klientach.

    ****** TAK MOŻE SĄDZIĆ TYLKO OSOBA, KTÓREJ ZA TO PŁACĄ **********

    PS Nie chcę przez to powiedzieć, że jesteś jedną z nich. Po prostu nie wszystko
    do końca przemyślałeś. To, że masz (chyba) w Multi linię kredytową i jesteś z
    niej zadowolony nie oznacza, że inne jego produkty (kredyt mieszkaniowy) są
    godne uwagi.

    Tensor1.

  • 14. Data: 2003-02-13 16:13:12
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Nowym klientom się obniży a tym, którzy już mają kredyt nie. Praktycznie
    żaden
    > bank nie daje i nie będzie dawał kredytów poniżej WIBORu.

    Dlaczego poniżej WIBORu? Poniżej W+m - a to spora różnica.

> [...]
    > bank Y (decyzją Prezesa) w wysokości 5,5%. I tak jest przez wiele lat. Co
    > oznacza dla banku B? Nowy Prezes i podwyżka oprocentowania.

    Co to oznacza dla banku? A co to oznacza dla klienta! Niższe koszty kredytu.
    Nigdy się nie zgodzę z tezą, że w czasie dziś-30 lat jakiś bank będzie sobie
    mógł pozwolić na takie lekceważenie klienta aby nie być konkurencyjnym. To
    co robi obecnie Pekao SA, Citi czy inne banki z pewnymi swoimi cenami (np
    koszt linii w ROR) to ostatnie podrygi w tym temacie.

    Klient

    > Widać, że nigdy tego nie robiłeś. Posłuchaj tych co mają doświadczenie.

    Pasjonujący argument :-) Niech ktoś zatem napisze o problemach przejścia np
    z Multi (albo innego banku gdzie można wyjść bez problemu) do np GE.

> [...]
    > kredytów mieszkaniowych wg. reguły "DECYZJA PREZESA" robia to z myślą o

    No to mamy problem. To klienci generują zyski. Niestety potwierdza się moja
    teza, że myślisz jak w PKO BP (klienci są złem koniecznym) czyli...

    > ****** TAK MOŻE SĄDZIĆ TYLKO OSOBA, KTÓREJ ZA TO PŁACĄ **********

    ... TAK MOŻE SĄDZIĆ TYLKO OSOBA, KTÓRA JEST Z PKO BP ;-)

> [...]
    jesteś z
    > niej zadowolony nie oznacza, że inne jego produkty (kredyt mieszkaniowy)

    Nie piszemy o tym czy są godne uwagi (mieszasz IMHO dyskusje) ale o tym czy
    W+m jest lepszy od jego braku. IMHO (abstrahując od tego czy jest to Multi
    czy PKO czy KB) NIE MA ARGUMENTÓW na to, że W+m gwarantuje W PRAKTYCE
    większe bezpieczeństwo. Na pewno nie po wejściu do UE i wzrostu
    konkurencyjności w polskiej gospodarce.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 15. Data: 2003-02-13 16:16:59
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > 8,85% najniższa stawka ?

    Poczekaj kilka dni ;-)

    > Faktycznie może, ale czy będzie chciał ?

    Pożyjemy, zobaczymy :-)

    K. Kowalski

  • 16. Data: 2003-02-13 16:17:14
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Grzegorz" <g...@W...pl> wrote in message

    > Sorry ;-)
    > Od 8,95% jak wiadomo powszechnie "od" dotyczy nikogo.

    Tu na pewno jest sporo racji :-/

    K. Kowalski

  • 17. Data: 2003-02-13 17:01:21
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał

    > Tu na pewno jest sporo racji :-/

    A nie dostaja tej stawki "od" (najnizszej) klienci aqua (albo (i?) Ci klienci
    mniej ryzykowni dla banku?), bo cos mi sie tak obilo ?

  • 18. Data: 2003-02-13 17:10:56
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    (...dużo)

    > ****** TAK MOŻE SĄDZIĆ TYLKO OSOBA, KTÓREJ ZA TO PŁACĄ **********

    Wiesz co?? Zawsze mi się wydawało, że Tobie ktoś za to płaci.
    I nawet wiem kto.

  • 19. Data: 2003-02-13 17:26:59
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > (...dużo)

    > Wiesz co?? Zawsze mi się wydawało, że Tobie ktoś za to płaci.
    > I nawet wiem kto.

    Nie wiem czy to kierujesz do mnie. Jeżeli jednak tak to ujawnij publicznie, kto
    mi płaci aby preferować oprocentowanie kredytów mieszkaniowych oparte o stawki
    rynku międzybenkowego a nie o zarządzenia Prezesa danego Banku. Jeżeli to nie
    kierujesz do mnie, to bardzo przepraszam.
    Czekam Tensor1.

  • 20. Data: 2003-02-13 19:59:05
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    > A nie dostaja tej stawki "od" (najnizszej) klienci aqua (albo (i?) Ci klienci
    > mniej ryzykowni dla banku?), bo cos mi sie tak obilo ?

    Na pewno nie dostają jej "statystyczni" ;-))
    Ale statystyka ma swoje prawa. Raz pod wozem raz na wozie ;-))
    Grzegorz