  • 1. Data: 2003-02-13 06:02:44
    Temat: Przekazywanie pieniędzy za granicę.
    Od: "Przos" <p...@p...onet.pl>

    Czy może mi ktoś powiedzieć jak załatwić poniższą sprawę:
    Mój kuzyn jest obywatelem Niemiec, na emeryturze i mieszka w Grecji.
    ZUS zawiadomił go, że ma mu wypłacać jakąś część emerytury ale nie może
    wpłacać na konto banku niemieckiego. Stąd rodzą się dwa problemy i pytania:
    Czy jest jakiś bank w Polsce, który prowadzi rachunki dla obywateli innych
    państw bez stałego pobytu w Polsce ?
    Czy z jakiegoś banku można transferować pieniądze do banku niemieckiego ?

    pozdrawiam

    przos

  • 2. Data: 2003-02-16 17:40:49
    Temat: Re: Przekazywanie pieniędzy za granicę.
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b2fcio$kll$1@atlantis.news.tpi.pl>, Przos wrote:
    > Czy jest jaki? bank w Polsce, który prowadzi rachunki dla obywateli innych
    > pa?stw bez sta?ego pobytu w Polsce ?

    *Mysle* ze w wiekszosci nie powinno byc problemu. Z naciskiem na
    *mysle*. Po prostu swita mi ze w regulaminach kilku bankow widzialem
    sformuowania typu ze polscy rezydenci musza przy otwieraniu
    przedstawic dowod osobisty a nierezydenci paszport. Z czego wynika ze
    nierezydenci moga zakladac konta. Niestety nie pamietam w tej chwili
    jakie to banki, ale nie zdziwie sie jak wszystkie.

    > Czy z jakiego? banku mo?na transferowaae pieni?dze do banku niemieckiego ?

    Wiekszosc moze, pytanie tylko ktory tanio. Multibank dosc tanio: 1 zl
    + 0.15% min 20 zl max 200 zl. I mozna to zrobic przez net co pewnie Ci
    sie przyda. Oprocz multi tylko w Nordei tak mozna.

    Ale przelewaj tylko do takiego banku w Niemczech ktory jest
    korespondentem BRE! Inaczej z kwoty przelewu zostana potrocone koszty
    korespondenta posredniczaczego, pewnie tyle co Multi albo i jeszcze
    wiecej. I sprawdz jakie sa oplaty za przyjecie przelewu zaganicznego w
    banku w Niemczech. To tez nie sa male sumy, czasem i 10 EUR. To tez
    jest potracene z kwoty przelewu.

    Jesli sa to kwoty rzedu kilkuset zlotych to bardziej sie bedzie
    oplacalo zasilac polka karta, na przyklad Inteligo zasilac konto
    Moneybookers, za co skasuja 3%, a z konta Moneybookers wyplacac na
    konto w Niemczech co kosztuje 1.50 EUR.
    http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees

    W sumie od kwoty 800 zl na przyklad to:
    3% * 800 zl + 6 zl (1.50 EUR) = 30 zl.
    Od takiego przelewu bank w niemczech nie pobierze oplaty za przychodzacy.

    W sumie jesli oplata za przychodzacy zagraniczny SWIFT bedzie 9 zl to
    na jedno wyjdzie.

    Ale pisze bo nie wiem jakie to beda kwoty, moze 400 zl, i jakie sa te
    oplaty za zagraniczne przychodzace niemieckich bankow. Przelew z
    Moneybookers do Niemieckiego banku jest "krajowy" bo Moneybookers ma
    konto w Deutsche Banku.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl