  • Data: 2003-09-17 08:32:28
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy PLN - CHF?
    Od: "Grzegorz Chlodzinski" <g...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak proporcja rzeczywiście może występować na początku spłaty. A co będzie
    gdy
    > kurs CHF wzrośnie. Jego wzrost nie musi nastąpić jednocześnie ze wzrostem
    > WIBOR3M a wręcz odwrotnie.

    Oczywiscie masz racje. Chcialem tylko pokazac, ze roznica pomiedzy 3 a 6
    procent przy
    wiekszych kwotach kredytu moze miec bardzo duzy wplyw na wielkosc raty
    (poczatkowo).
    Co do wahan kursow lub wskaznikow - taki jest urok brania kredytow.
    Oczywiscie wzrost kursu
    jest aktualnie duzo bardziej prawdopodobny, niz wzrost WIBORU - ale tylko
    przy
    niewiekich wahaniach. Glaltowny wzrost kursu (odplyw kapitalu) na pewno
    spowoduje
    takze wzrost WIBORU.
    Interesujace dla mnie byloby natomiast znalezenie optymalnej formy
    zadluzenia sie.
    Tzn. aktualnie oczywiscie na dzisiaj branie kredytu w CHF jest bardziej
    oplacalne
    w krotkiej perspektywie czasu. Wiadomo, ze powiedzmy za 3-4 lata bardziej
    oplacalne
    bedzie posiadania kredytu w PLN. I pytanie: kiedy nalezy przewalutowac CHF
    na PLN
    (biorac pod uwage wzrost kursu, roznice kupna/sprzedazy oraz spadek WIBOR)
    tak, aby
    jak najmniej wydac?

    Pozdrowienia,
    Grzegorz Chlodzinski