  • Data: 2003-09-17 13:24:14
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy PLN - CHF?
    Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W wielu punktach zgadzam się z tensorem, oprócz jednego. Tensor opiera się
    > na całkowitym koszcie kredytu liczonym tylko jako suma zapłaconych odsetek
    > przez cały okres, a nie bierze pod uwagę kiedy te odsetki są płacone.
    > Serdecznie pozdrawiam
    >
    > Iwona
    > PS. Wyniki moich wyliczeń postaram się przedstawić w kolejnej wiadomości.

    W PEŁNI SIĘ Z TOBĄ ZGADZAM. Trzeba było oczywiście uwzględnic flow-cash.
    Przyznaje, że nie zrobiłem tego tylko przez brak czasu a także przez lenistwo.
    Ja też jak tylko mi czas pozwoli policzę rzeczywistą roczną stopę procentową,
    zakładając że obu przypadkach w roku 2009 spłacamy wszystko. Dokładniej dzisiaj
    bierzemy kredyt na 25 lat, spłacamy go przez 6 lat a na koniec tego okresu
    spłacamy calość (oczywiście kredyt w CHF po aktualnym wtedy kursie sprzedaży).
    Moim zdaniem taka metoda obliczeń jest rozsądna ponieważ po wprowadzeniu EURO
    warunki się wyrównają. Następnie będzie można odpowiedzieć na pytanie. Jaka
    musi byc minimalna roczna stopa wzrostu kursu sprzedaży CHF aby rzeczywista
    roczna stopa procentowa kredytu w CHF była nie mniejsza niz kredytu w PLN.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Tak naprawdę to jest mi troche gupio, bo w swoim czasie (patrz archiwum)
    bylem dość intensywnym dyskutantem pojęcia rzeczywistej rocznej stopy
    procentowej a nastepnie o niej zapominam. Bardzo przepraszam.