  • Data: 2003-09-17 19:25:58
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy PLN - CHF?
    Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Iskierko,
    Twój post jest jednym z niewielu bardzo merytorycznym ustosunkowaniem się do
    mojej analizy. W szczególności poruszyłaś jeden z najważniejszych problemów,
    jak zasymulować przejście na EURO. Myślałem o tym długo i wreszcie postanowiłem
    to zrobić następująco:

    Dla kredytu w PLN policzyłem wielkość

    A - łączne zapłacone raty + pozostały kredyt,

    zaś dla kredytu w CHF

    B - łączne zapłacone raty (w PLN) + pozostały kredyt w CHF * kurs sprzedazy CHF
    obowiązujący bezpośrednio przed dniem wprowadzenia EURO.

    Przeliczając wszystko na PLN (a nie na EURO) możemy sformułować następujący
    problem:

    1. Znależć minimalną roczną stopę wzrostu kursu sprzedaży CHF, taką aby B > A.

    Dokładniej (jak słusznie to zauważyłaś w poprzednim poście) powinien on jednak
    mieć następującą postać:

    2. Znależć minimalną roczną stopę wzrostu kursu sprzedazy CHF, taką aby
    rzeczywista roczna stopa procentowa (RSSP) kredytu w PLN była mniejsza niż RRSP
    dla kredytu w CHF.

    Jutro (lub pojutrze jeżeli czas mi na to pozwoli) postaram się dokładnie
    uzasadnić, tok mojego rozumowania plus podam szereg uwag dotyczących Twojego
    postu.

    Z wyrazami najwyższego szacunku Tensor1.