  • 1. Data: 2010-09-16 06:10:09
    Temat: Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Witam,

    Sprzedaję nieruchomość. Kupujący bierze kredyt na 100% wartości. Od
    momentu podpisania umowy notarialnej staje się pełnoprawnym właścicielem
    nieruchomości. Bank przelewa mi pieniądze na konto zwykle po kilku
    dniach, gdy kupujący dostarczy wypis z aktu notarialnego.

    I tu pytanie:
    a co, gdy kupujący te wypisu nie dostarczy lub więcej - pójdzie do banku
    i np. rozwiąże umowę kredytową?

    Da się jakoś zabezpieczyć, żeby te pieniądze do mnie dotarły?

    Dzięki z góry za rady,
    pbjs

  • 2. Data: 2010-09-16 06:45:46
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?
    Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>

    pbjs <p...@w...pl> napisał(a):
    > Da się jakoś zabezpieczyć, żeby te pieniądze do mnie dotarły?

    Art. 777 Kodeksu Postepowania Cywilnego - w skrócie: gdy nie dostaniesz
    zapłaty za to mieszkanie w terminie, udajesz się do sądu po tytuł
    egzekucyjny następnie do komornika który ściąga należność (mieszkanie). W
    teorii powinno to trwać kilka dni.

    Ale to chyba bardziej pytanie na pl.soc.prawo (pogooglaj też o art. 777).

    --
    Sinus

  • 3. Data: 2010-09-16 06:53:05
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 16 Wrz, 08:10, pbjs <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > i np. rozwiąże umowę kredytową?
    >
    > Da się jakoś zabezpieczyć, żeby te pieniądze do mnie dotarły?

    IMHO jest to pewna luka - ze nie mozna (?) wpisac w akcie klauzuli
    typu 'nabywca staje sie wlascicielem w dniu uruchomienia kredytu'.
    Zreszta, nie trzeba zakladac zlej woli nabywcy zeby miec problemy.
    Malo tego - zla wola nie jest najgorszym scenariuszem. Bo co bedzie
    jesli nabywca umrze/zginie 'w drodze' do banku? Trzeba wtedy czekac na
    postepowanie spadkowe, spadkobiercom niekoniecznie bedzie sie spieszyc
    do przeprowadzenia takiego postepowania, poza tym umowa kredytowa i
    tak ulegnie rozwiazaniu. I czekaj teraz kilka lat na to zeby
    wspolmalzonek/rodzenstwo/dzieci doszli do porozumienia. Albo niechby
    nabywca zapadl w spiaczke...

  • 4. Data: 2010-09-16 07:52:39
    Od: pbjs <p...@w...pl>

> [...]
    > tak ulegnie rozwiazaniu. I czekaj teraz kilka lat na to zeby
    > wspolmalzonek/rodzenstwo/dzieci doszli do porozumienia. Albo niechby

    1. Czy art. 777 zabezpiecza sprzedającego przez powyższymi przypadkami
    (tj. kupujący umrze/zginie i trzeba przeprowadzać postępowanie spadkowe) ?

    2. A to nawet ważniejsze: czy odpis z aktu notarialnego może dostarczyć
    do banku również sprzedający? IMO, po części rozwiązywałoby to problem.
    Tylko czy bankowe procedury na to zezwalają?

    pbjs

  • 5. Data: 2010-09-16 11:40:43
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 16 Wrz, 09:52, pbjs <p...@w...pl> wrote:

    > 1. Czy art. 777 zabezpiecza sprzedającego przez powyższymi przypadkami
    > (tj. kupujący umrze/zginie i trzeba przeprowadzać postępowanie spadkowe) ?

    Szczerze przyznam ze nie wiem o czym art. 777 i chwilowo mam lenia -
    nie chce mi sie sprawdzac. Ale pewnie ktos inny wie/sprawdzi :)

    > 2. A to nawet ważniejsze: czy odpis z aktu notarialnego może dostarczyć
    > do banku również sprzedający? IMO, po części rozwiązywałoby to problem.
    > Tylko czy bankowe procedury na to zezwalają?

    Sprzedajacy moze dostarczyc akt notarialny wszedzie, nawet i do kurii
    biskupiej. Ale co z tego - kredyt musi byc uruchomiony przez
    kredytobiorce, czyli kupujacego. Dla banku sprzedajacy nie jest strona
    postepowania.

  • 6. Data: 2010-09-16 11:46:15
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 16 Wrz, 13:40, badzio <b...@g...com> wrote:

    > Szczerze przyznam ze nie wiem o czym art. 777 i chwilowo mam lenia -
    > nie chce mi sie sprawdzac. Ale pewnie ktos inny wie/sprawdzi :)

    Dobra, zauwazylem wlasnie ze juz podano tresc art. 777. Wg mnie w
    przypadku wypadku/spiaczki art. 777 nie bardzo zadziala. Ale z drugiej
    strony - komornik to takie dziwne stworzenie, co czasami nie sciagnie
    nic chyba ze wierzyciel przyniesie mu 'na tacy' dane o majatku
    dluznika a czasami zlicytuje majatek osoby trzeciej tylko dlatego ze
    znajdowal sie na terenie posesji dluznika.
    No i zastanawiam sie co jesli w kupujacy zmarl, zostala po nim wdowa w
    ciazy albo z malym dzieckiem a transakcji dokonano zima. Jest chyba
    cos takiego jak okres ochronny w przypadku 'eksmisji' samotnych matek
    z dziecmi. A jakby nie patrzyl to wdowa mogla sie juz wprowadzic wraz
    z dziecmi do domu i komornik bedzie musial ja eksmitowac.

  • 7. Data: 2010-09-16 13:39:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    > On 16 Wrz, 13:40, badzio <b...@g...com> wrote:

    >>> 1. Czy art. 777 zabezpiecza sprzedającego przez powyższymi przypadkami

    Art. 777 to tylko dobrowolne poddanie się egzekucji i daje tyle, że
    egzekucję można prowadzić bez uzyskania wyroku (ale oczywiście po nadaniu
    klauzuli wykonalności).

    Podstawowe zabezpieczenie to zapis, że wydanie lokalu kupującemu nastąpi
    po zapłacie całej ceny sprzedaży. Daje nam to tyle, że co prawda lokal nie
    jest już nasz, ale kupujący/jego rodzina bez zapłaty całej ceny sprzedaży z
    lokalu nas nie usunie.

  • 8. Data: 2010-09-17 07:20:22
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > 2. A to nawet ważniejsze: czy odpis z aktu notarialnego może dostarczyć do
    > banku również sprzedający? IMO, po części rozwiązywałoby to problem. Tylko
    > czy bankowe procedury na to zezwalają?

    kupujący ma prawo/moze sobie nie zyczyc, zebys wiedzial z jakiego banku
    bierze kredyt ;)
    w akcie notarialnym jest tylko zapis, ze finansowanie odbywa sie kredytem
    bankowym.

    pozdrawiam, wromek

  • 9. Data: 2010-09-17 07:45:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/17/2010 09:20 AM), wromek wrote:

    > kupujący ma prawo/moze sobie nie zyczyc, zebys wiedzial z jakiego banku
    > bierze kredyt ;)
    > w akcie notarialnym jest tylko zapis, ze finansowanie odbywa sie kredytem
    > bankowym.

    Sprzedający może sobie nie życzyć sprzedawać dom na podstawie samego
    oświadczenia kupującego że "kasy teraz nie mam ale za 2 tygodnie będę
    miał, kredyt wziąłem".

    Ja musiałem do aktu notarialnego przedstawić umowę o kredyt.

    p. m.

  • 10. Data: 2010-09-19 11:22:19
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-09-17 09:20, wromek pisze:

    > kupujący ma prawo/moze sobie nie zyczyc, zebys wiedzial z jakiego banku
    > bierze kredyt ;)
    > w akcie notarialnym jest tylko zapis, ze finansowanie odbywa sie kredytem
    > bankowym.

    W moim było napisane jaki bank, jaki oddział, nawet był numer umowy
    kredytowej.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl