  • 1. Data: 2010-09-15 17:38:52
    Temat: ror/karta dla CZK...
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witam,

    czy macie jakies doswiadczenia z polskimi/czeskimi bankami w kontekscie
    biezacej obslugi w czk? byc moze przez niedlugo bede potrzebowal rachunku
    w czk do odbioru przelewow z wynagrodzeniem + mozliwosc wyplaty gotowki
    na terenie pragi. warto sie bawic z jakims polskim bankiem, czy lepiej
    korzystac z lokalnych bankow? jak wyglada sytuacja z akceptacja kart
    visa/mc na terenie pragi?

    z gory dziekuje za informacje.

  • 2. Data: 2010-09-15 18:48:36
    Temat: Re: ror/karta dla CZK...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > na terenie pragi. warto sie bawic z jakims polskim bankiem, czy lepiej
    > korzystac z lokalnych bankow? jak wyglada sytuacja z akceptacja kart

    nie wiem czy któryś polski bank prowadzi rachunki w koronach czeskich,
    ale pamiętam że przelew z czeskiego do polskiego banku w ww. walucie
    pojdzie przez SWIFT czyli będzie kosztowal

    lepiej zaloz sobie konto w jakims ichniejszym banku np. mbank.cz, wyrob
    karte debetowa i wyplacaj gotowke z bankomatu

    a z akceptacją kart jest podobnie jak u nas, nawet w niektorych
    taksowkach mozna nimi placic

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-09-15 20:06:54
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    RobertS wrote:

    > nie wiem czy któryś polski bank prowadzi rachunki w koronach czeskich,

    pobieznie zerknalem i np. alior (w ktorym mam pomocnicze konto) ma darmowy
    ror w czk z karta rozliczana w walucie, ale wyplaty w ichniejszych
    bankomatach beda platne 5pln/szt.

    > ale pamiętam że przelew z czeskiego do polskiego banku w ww. walucie
    > pojdzie przez SWIFT czyli będzie kosztowal

    z tym, to zalezy czy koszty wezmie na klate firma, czy sha :)

    > lepiej zaloz sobie konto w jakims ichniejszym banku np. mbank.cz, wyrob
    > karte debetowa i wyplacaj gotowke z bankomatu

    z tego jezyka jeszcze nic nie kumam, ale czy po angelsku
    pojadu w oddzialu? :)

  • 4. Data: 2010-09-15 20:27:58
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > lepiej zaloz sobie konto w jakims ichniejszym banku np. mbank.cz, wyrob
    > karte debetowa i wyplacaj gotowke z bankomatu

    Mozna w mbank.cz zalozyc konto nie mieszkajac w Czechach? Cos tam jest
    napisane, ze tylko dla Czechow i mieszkancow.

    a.

  • 5. Data: 2010-09-15 21:29:59
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > z tego jezyka jeszcze nic nie kumam, ale czy po angelsku
    > pojadu w oddzialu? :)

    Polecam czeski Raiffeisencank www.rb.cz

    Jeżeli zarabiasz powyzej 25 000 CZK (netto) maja bardzo fajny pakiet w
    którym masz konto za free (a nawet z bonusem 20 CZK/miesiecznie), karte za
    free, dwie wypłaty z ichniego bankomatu za free. System transakcyjny z
    wersją po angielsku! Można także znaleźć oddział gdzie porozumiesz się po
    angielsku.

    Jeżeli nie zarabiasz takiej kwoty, to pozostaje chyba tylko mBank.cz

    W.

  • 6. Data: 2010-09-15 22:06:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > z tym, to zalezy czy koszty wezmie na klate firma, czy sha :)

    a jak BEN to co, nie moze? przy SHA tez placisz...

    > z tego jezyka jeszcze nic nie kumam, ale czy po angelsku
    > pojadu w oddzialu? :)

    predzej po polsku sie dogadasz, ale pepiki ang. znają

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-09-16 06:21:01
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Wielebny wrote:

    > U?ytkownik "Pawe?" <r...@1...0.0.1> napisa? w wiadomo?ci

    > Polecam czeski Raiffeisencank www.rb.cz
    >
    > Je?eli zarabiasz powyzej 25 000 CZK (netto) maja bardzo fajny pakiet w
    > kt?rym masz konto za free (a nawet z bonusem 20 CZK/miesiecznie), karte za
    > free, dwie wyp?aty z ichniego bankomatu za free. System transakcyjny z
    > wersj? po angielsku! Mo?na tak?e znale?? oddzia? gdzie porozumiesz si? po
    > angielsku.

    mowisz o eKonto-premium?
    http://www.rb.cz/en/personal-finance/current-account
    s-eaccount/
    wyglada ciekawie, dwie darmowy wyplaty z rf/ebanka i 10czk za wyplaty
    z obcych, to jakos drogo nie jest.