  • 1. Data: 2002-03-12 13:27:25
    Temat: Koszty wyplat w okienku a ATM
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Czy ktos ma dane jaki jest dla banku koszt wyplaty pewnej sumy w bankomacie, a
    jaki w okienku kasowym?

    Maciek - IGI

    P.S. Czy czesto zdaza sie, ze w bankomatach LG otrzymuje sie kwitek
    potwierdzajacy operacje, ale nie oczekiwana kwote?

  • 2. Data: 2002-03-12 13:46:34
    Temat: Re: Koszty wyplat w okienku a ATM
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Czy ktos ma dane jaki jest dla banku koszt wyplaty pewnej sumy w
    bankomacie, a
    > jaki w okienku kasowym?

    Z tego co wiem, to jakis rok, dwa temu banki placily sobie nawzajem 3.50 za
    wyplate z bankomatu.
    Cena miedzybankowa, wiec prawdopodobnie taki gdzies jest koszt.

    Ile kosztuje w okienku?
    Hmmm. Policz koszta etatu dla kasjerki chocby...

    Michal

  • 3. Data: 2002-03-12 14:08:51
    Od: "Grzegorz Janoszka" <g...@p...onet.pl>

    <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czy ktos ma dane jaki jest dla banku koszt wyplaty pewnej sumy w
    bankomacie, a
    > jaki w okienku kasowym?

    W bankomacie masz chyba 2.5% sumy, ale nie mniej niż 3.5 niż jakoś tak.

    --
    GJ

  • 4. Data: 2002-03-12 15:16:02
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" napisał w wiadomości ...

    > W bankomacie masz chyba 2.5% sumy, ale nie mniej niż 3.5 niż jakoś tak.

    Największy polski bank kasuje min. 5 złotych.

  • 5. Data: 2002-03-13 07:36:38
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Najwiekszy polski bank kasuje min. 5 zlotych.

    Zaraz, o czym mowimy. Czy chodzi o rozliczenia miedzybankowe, czy o
    kasowanie klientow?
    Bo z tego co wiem, to w rozliczeniach miedzy bankami, placi sie za to, ze
    obcy klient uzyl bankomatu.
    Stala prowizja, niezalezna od kwoty.
    Jesli klient Pekao Zubr wyplaci kase w bankomacie PKO BP, to Pekao Zubr kaze
    klientowi placic wg tabeli oplat, natomist PKO BP wystawi Zubrowi rachunek
    na 3.50 za uzycie bankomatu.
    To 3.50 to kwota stala, niezaleznie od tego ktory bank z jakim bankiem w
    Polsce sie rozlicza.
    Tak bylo rok temu, moze sie zmienilo...

    Michal.

  • 6. Data: 2002-03-13 09:23:48
    Od: <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > klientowi placic wg tabeli oplat, natomist PKO BP wystawi Zubrowi rachunek

    Wlasnie o to mi chodzilo...
    Chociaz moze o bardziej... szczegolowa wersje... W niektorych branzach podlicza
    sie CALKOWITY koszt takiego dzialania. Np. w przypadku pobierania gotowki z
    bankomatu wystawcy karty: koszt dowiezienia, koszt ochrony, koszt uzytkowania,
    koszt powierzchni itd itp... A w przypadku pobierania z okienka...
    No ale zapewne nikt sie nie przyzna do tego...

    Maciek - IGI

    P.S. IMHO koszt pobrania pieniedzy z bankomatu jest jeszcze w naszych warunkach
    chyba drozszy niz koszt pobrania w okienku?

  • 7. Data: 2002-03-13 10:27:22
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > P.S. IMHO koszt pobrania pieniedzy z bankomatu jest jeszcze w naszych
    warunkach
    > chyba drozszy niz koszt pobrania w okienku?

    Jesli bank chce dac mozliwosc pobierania pieniedzy przez cala dobe i 7 dni w
    tygodniu, to jeden bankomat zastepuje chyba 4 etaty kasjerek.
    W takim wypadku - pewno bankomat wyjdzie taniej.

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 8. Data: 2002-03-13 11:18:30
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > koszt powierzchni itd itp... A w przypadku pobierania z okienka...
    > No ale zapewne nikt sie nie przyzna do tego...

    No, moge Ci tylko jeszcze powiedziec, ze Euronet to jest firma ktora nie
    jest bankiem, a udostepnia siec bankomatow. Zyje z tych 3.50 PLN od
    transakcji, wiec same koszty musza byc nizsze skoro nie bankrutuje.
    Ale Euronet stawia bankomaty po prostu w ruchliwych miejscach, a banki -
    przy oddzialach. Wiec to nie to samo.

    Michal.

  • 9. Data: 2002-03-13 11:44:12
    Od: <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > transakcji, wiec same koszty musza byc nizsze skoro nie bankrutuje.
    > Ale Euronet stawia bankomaty po prostu w ruchliwych miejscach, a banki -

    Z moich informacji wynika, że koszt jednej wyplaty w bankomacie
    to około 1 zł (0,90 do 1,50 około) kwota 3,50 (obecnie to chyba 4 złote)
    to uzgodnienie między bankami.
    Obecnie banki często rządają od swoich klientów w obcych bankomatach
    różnych prowizji (np. 4 zł -ING Bank Śląski, 2,5% min X zł mBank - nie
    pamiętam dokładnej kwoty), inne też są opłaty w zależności od typu karty
    VISA Elektron - 4zł, a VISA Classic Charge - 3% min 4 zł (Bank Śląski).

    Pozdrawiam
    Bartek.

  • 10. Data: 2002-03-13 12:07:20
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > No, moge Ci tylko jeszcze powiedziec, ze Euronet to jest firma ktora nie
    > jest bankiem, a udostepnia siec bankomatow. Zyje z tych 3.50 PLN od
    > transakcji, wiec same koszty musza byc nizsze skoro nie bankrutuje.

    ... oraz z kasy od bankow, ktorym udostepnia bankomaty. A kazdy bank placi
    inaczej, bo inne uslugi euronet oferuje np. Millenium czy Citi, a inne
    mBankowi/Multi.

    > Ale Euronet stawia bankomaty po prostu w ruchliwych miejscach, a banki -
    > przy oddzialach. Wiec to nie to samo.
    Malo tego zalezy jakie bankomaty, bo sa lepsze, ktore sa strasznie drogie
    (np. Handlo) oraz tansze sluzace tylko do wyplat gotowki (ew. sprawdzenia
    salda).
    pzd