  • 1. Data: 2002-03-12 11:02:31
    Temat: NAUKA EKONOMII
    Od: "sanisanal" <s...@p...onet.pl>

    Zajmuje sie inwestycjami finansowymi , lecz mam wyksztalcenie biologiczne a
    nie ekonomiczne .Przydaloby mi sie doksztalcenie z ekonomii.Nie wiem jednak
    z jakich pozycji ksiazkowych sie uczyc. Jest tak wiele podrecznikow , nie
    potrafie ocenic ich wartosci.Prosilbym o doradzenie mi w tej sprawie.
    Interesuja mnie szczegolnie : makroekonomia , podstawy bankowosci,
    informacje jaka jest rola banku centranego , jak powinien byc prawidlowo
    zaplanowany budzet panstwa ,omowienie wskaznikow ekomomicznych oceniajacych
    stan gospodarki panstwa itp. Z gory dziekuje za wszelka pomoc. Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2002-03-12 13:30:20
    Temat: Re: NAUKA EKONOMII
    Od: "Travis" <[usun_to_odpowiadajac]Travis52@wp.pl>

    Dolaczam sie do prozby.

    Pzd Travis

  • 3. Data: 2002-03-12 14:30:54
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    Polecam watek z 11.03.02 g.14:48 p.t. "nauka ekonomii z jakich zrodel".
    Niejaki Sanisanal pytal o cos bardzo podobnego ;)

  • 4. Data: 2002-03-12 15:50:40
    Od: <k...@o...pl>

> [...]
    > potrafie ocenic ich wartosci.Prosilbym o doradzenie mi  w tej sprawie.
    > Interesuja mnie szczegolnie : makroekonomia <ciach>

    Proponowałbym na początek Samuelson, Nordhaus "Ekonomia" - PWN, ale tylko
    pierwszy tom, drugi jest czystą stratą czasu. Osobiście nie radzę zbliżać się
    do Begga, ani Burda-Wypłosz. W razie chęci głębszej eksploracji i większych
    inwestycji finansowych (amazon.com) polecam Fisher, Dornbusch "Macroeconomics"
    (nie mylić z Begg, Fisher, Dornbusch - to nie tylko inny język, ale zupełnie
    inna treść !!!)- naprawdę świetna książka
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-03-13 08:01:58
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Zajmuje sie inwestycjami finansowymi .............

    Hmmmm.... Co to za inwestycje, że chcesz pogłębiać wiedzę o banku centralnym i
    budżecie państwa. Czy nie bardziej wskazane byłoby pogłębienie wiedzy z zakresu
    nalizy finansowej, metody wycen, instrumentów finansowych i źródeł
    finansowania...?

    lacer

  • 6. Data: 2002-03-13 13:29:02
    Od: M...@b...com.pl

    Wspaniałe i nie za ciężkie wprowadzenie w markoekonomię:
    Henry Hazzlit - Ekonomia w jednej lekcji, zdaje się, że wydawnictwo
    Signum, roku wydania nie pamiętam

    mij

  • 7. Data: 2002-04-04 09:18:46
    Od: amd <d...@u...gda.pl>

    sanisanal wrote:

> [...]
    > stan gospodarki panstwa itp. Z gory dziekuje za wszelka pomoc. Pozdrawiam

    Do podanej listy dorzucilbym Roberta Barro "Makroekonomia". Chyba jedyny wydany
    w Polsce podrecznik nieKeynesowski. Bardzo prosta, logiczna, zwiezla tresc,
    duzo przykladow, trzeba jednak wlozyc troche wysilku w zrozumienie paru rzeczy.
    W mikro w zasadzie wiekszosc podrecznikow jest podobna. Z bankowosci w zasadzie
    wiekszosc podrecznikow jest blizniaczopodobna, jako wstep chyba najciekawszy
    jest "Wstep do finansow i bankowosci" Z. Dobosiewicza.
    Natomiast "prawidlowosc zaplanowania budzetu panstwa" oraz "wskazniki
    ekonomiczne oceniajace" sa w zasadzie pochodna pogladow autora ... Osobiscie
    nie potrafie wymienic idealnego podrecznika, to zagadnienie zachacza o polityke
    gospodarcza, a tutaj jest naprawde wesolo. Np. Jest ksiazka napisana przez
    jednego pana z Wroclawia ktora omawiajac polityke gospodarcza Polski po 89 roku
    wymienia p. J. K. Bieleckiego raz, p. Mazowieckiego dwa razy, pana Kolodke -
    nie zlicze ile, ale sporo, natomiast p. Balcerowicza nie ma. Z informacji we
    wstepie (bodaj) wynika ze tenze pan wyklada ten przedmiot na uniwersytecie.
    Moze chlopaki z SGH moga podrzucic pare swoich skryptow ? W kazdym razie
    "polityka gospodarcza" wydana przez uniwerek gdanski jest calkiem przyzwoita
    (dla informacji: nie mam nic wspolnego z tamtejsza ekonomia, czytalem tylko
    ksiazke).
    amd