  • 1. Data: 2002-03-12 11:16:24
    Temat: "Saldo" a "Dostępne środki"
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
    "Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
    Różnica ponad 50 zł.
    Z czego to wynika ?

  • 2. Data: 2002-03-12 11:33:17
    Temat: Re: "Saldo" a "Dostępne środki"
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert K. (Beer)"
    > Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
    > "Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
    > Różnica ponad 50 zł.
    > Z czego to wynika ?

    kupiles cos za ponad 50 zl i podczas autoryzacji karty bank przyblokowal ta
    kwote
    Ona jest ale dla ciebie juz niedostepna,
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-03-12 11:39:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert K. (Beer)" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
    > "Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
    > Różnica ponad 50 zł.
    > Z czego to wynika ?

    Saldo = kwota ksiegowa na rachunku w banku
    dostepne srodki = saldo - blokady + dostepny debet [lub limit kredytowy]

    Blokadami najczesciej sa zarejestrowane a jeszcze nie rozliczone transakcje
    transakcje kartami platniczymi. Moga to byc rozniez np. kopertowe wplaty w
    bankomatach i takie podobne
    Wlasnie z tych blokad/limitow wynika ta roznica ;)

    Chyba musze to dodac do FAQ, bo sie pojawia po raz kolejny ;)

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 4. Data: 2002-03-12 11:42:54
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    "blad" <b...@W...pl> napisał:
    > kupiles cos za ponad 50 zl i podczas autoryzacji karty bank przyblokowal
    ta
    > kwote
    > Ona jest ale dla ciebie juz niedostepna,

    Nie ukrywam, że dalej nie qmam.
    Nie używałem karty NA PEWNO od ponad tygodnia.
    Co rozumiesz przez "przyblokował" ?

  • 5. Data: 2002-03-12 11:55:23
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert K. (Beer)" <

    > Nie używałem karty NA PEWNO od ponad tygodnia.
    > Co rozumiesz przez "przyblokował" ?

    zablokowana - oznacza lezy na twoim rachunku ale nie mozesz jej pobrac
    (bo jest zablokowana)

    jak kupowalem w Internecie Tropico to forse zdjeli mi z rachunku po
    miesiacu chyba
    Przyczyny pozostawania blokady moga byc rozne:
    - Inteligo blokuje kwote przy zakupie na 7 dni a potem blokada znika, a
    inne banki moga blokowac na dluzej.
    - Nie zawsze po zejsciu platnosci z rachunku sama platnosc kojarzona jest z
    blokada (ze chodzi o ten sam zakup) - jak wiadomo ze prawdziwa platnosc
    zastepuje blokade to blokada powinna zniknac, a czesem siedzi az ja bank
    wycofuje na skutek przeterminowania
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-03-12 12:13:03
    Temat: Re:
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >blokada (ze chodzi o ten sam zakup) - jak wiadomo ze prawdziwa platnosc
    >zastepuje blokade to blokada powinna zniknac, a czesem siedzi az ja bank

    Jak może dalej "siedzieć" skoro nie ma na czym? :)
    Masz np. na koncie 50zł.
    Dokonujesz zakupu za 50zł
    Pojawia się blokada na 50zł (dostępne środki=0zł)
    Schodzi płatność 50zł - stan konta=0zł.
    Jak w tym momencie może istnieć blokada skoro konto jest puste?
    Robi się jakiś debecik, czy coś podobnego?

    BTW czy faktycznie blokada może być zupełnie nie skojarzona
    z żadną płatnością?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2002-03-12 13:38:06
    Temat: Re: Saldo a dostepne srodki
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "ppinq"

    > Jak może dalej "siedzieć" skoro nie ma na czym? :)
    (...)
    > BTW czy faktycznie blokada może być zupełnie nie skojarzona
    > z żadną płatnością?

    a jak do platnosci nie doszlo? np. pani w sklepie 2 razy przeciagnela
    karte przez czytnik albo bankomat zastrajkowal i pieniedzy ci nie wydal

    a jak nie ma salda to blokada powoduje pozorny debet
    (saldo 0, dostepne srodki -50) ale pierwsze pytanie o tym nie wspominalo.
    Byl sygnal jedynie ze dostepne srodki sa o ok 50 zl mniejsze
    ** blad ***

  • 8. Data: 2002-03-12 14:14:34
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >a jak do platnosci nie doszlo? np. pani w sklepie 2 razy przeciagnela
    >karte przez czytnik albo bankomat zastrajkowal i pieniedzy ci nie wydal

    Może to i racja. Nie pomyślałem o tym.

    >a jak nie ma salda to blokada powoduje pozorny debet

    i ewentualnie karę za niedozwolony debet? :)
    To jakaś dziwna sytuacja.
    Zakładając, że nawet jeśli nie było żadnego podwójnego
    przeciągania itp. można być przez dłuższy czas pozbawionym
    z możliwości korzystania ze środków o wartości zakupów.
    Ze 100zł 50 zostaje zablokowane, a drugie 50zł wychodzi
    jako płatność.
    Dostępne: 0zł. A ktoś naiwny może sądzić, że dalej zostaje mu
    do dyspozycji jeszcze 50 :)

  • 9. Data: 2002-03-12 14:41:33
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "ppinq"

    > i ewentualnie karę za niedozwolony debet? :)

    NIE, nie ma zadnej kary bo debet jest wtedy kiedy saldo ksiegowe masz
    ujemne
    a w wyzej opisanej sytuacji bedziesz mial saldo zero i POZORNY debet w polu
    dostepne srodki. Odsetek od "dostepnosci" sie nie liczy.

    Jak masz rachunek w normalnym banku i przydziela ci limit debetowy
    to bank liczy na to ze sie zadluzysz i od debetu bedziesz placil odsetki.
    Jak sie nie zadluzysz to masz np. saldo zero a dostepne srodki 5000 i nic
    ale sa banki na zachodzie ktore za "niewykorzystany a przyznany limit"
    pobieraja tez oplaty - nie nazywa sie tego jednak odsetkami.

    > (...) można być przez dłuższy czas pozbawionym
    > z możliwości korzystania ze środków o wartości zakupów.

    mozna - spora czesc postow na tej liscie jest wlasnie o tym
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-03-12 16:37:29
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
    > "Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
    > Różnica ponad 50 zł.
    > Z czego to wynika ?

    Z opóźnienia obciążenia rachunku.

    Wygląda to tak:
    1. Kupujesz coś w sklepie. Sklep wysyła zapytanie, czy masz tyle kasy
    2. Bank autoryzuje taką transakcję i jednocześnie blokuje kwotę
    transakcji na Twoim rachunku.
    3. Po pewnym czasie sklep obciąża Twój rachunek
    4. Bank przesyła zablokowana wcześniej kwotę do sklepu.

    Jesteś pomiędzy p. 2 a 3.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313