Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2002-03-12 11:16:24
Temat:"Saldo" a "Dostępne środki"
Od:"Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
"Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
Różnica ponad 50 zł.
Z czego to wynika ?

2. Data: 2002-03-12 11:33:17
Temat:Re: "Saldo" a "Dostępne środki"
Od:"blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert K. (Beer)"
> Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
> "Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
> Różnica ponad 50 zł.
> Z czego to wynika ?

kupiles cos za ponad 50 zl i podczas autoryzacji karty bank przyblokowal ta
kwote
Ona jest ale dla ciebie juz niedostepna,
*** blad ***

3. Data: 2002-03-12 11:39:16
Od:"MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert K. (Beer)" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
> "Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
> Różnica ponad 50 zł.
> Z czego to wynika ?

Saldo = kwota ksiegowa na rachunku w banku
dostepne srodki = saldo - blokady + dostepny debet [lub limit kredytowy]

Blokadami najczesciej sa zarejestrowane a jeszcze nie rozliczone transakcje
transakcje kartami platniczymi. Moga to byc rozniez np. kopertowe wplaty w
bankomatach i takie podobne
Wlasnie z tych blokad/limitow wynika ta roznica ;)

Chyba musze to dodac do FAQ, bo sie pojawia po raz kolejny ;)

Maciej

--
FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

4. Data: 2002-03-12 11:42:54
Od:"Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"blad" <b...@W...pl> napisał:
> kupiles cos za ponad 50 zl i podczas autoryzacji karty bank przyblokowal
ta
> kwote
> Ona jest ale dla ciebie juz niedostepna,

Nie ukrywam, że dalej nie qmam.
Nie używałem karty NA PEWNO od ponad tygodnia.
Co rozumiesz przez "przyblokował" ?

5. Data: 2002-03-12 11:55:23
Od:"blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert K. (Beer)" <

> Nie używałem karty NA PEWNO od ponad tygodnia.
> Co rozumiesz przez "przyblokował" ?

zablokowana - oznacza lezy na twoim rachunku ale nie mozesz jej pobrac
(bo jest zablokowana)

jak kupowalem w Internecie Tropico to forse zdjeli mi z rachunku po
miesiacu chyba
Przyczyny pozostawania blokady moga byc rozne:
- Inteligo blokuje kwote przy zakupie na 7 dni a potem blokada znika, a
inne banki moga blokowac na dluzej.
- Nie zawsze po zejsciu platnosci z rachunku sama platnosc kojarzona jest z
blokada (ze chodzi o ten sam zakup) - jak wiadomo ze prawdziwa platnosc
zastepuje blokade to blokada powinna zniknac, a czesem siedzi az ja bank
wycofuje na skutek przeterminowania
*** blad ***

6. Data: 2002-03-12 12:13:03
Temat:Re:
Od:"ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>blokada (ze chodzi o ten sam zakup) - jak wiadomo ze prawdziwa platnosc
>zastepuje blokade to blokada powinna zniknac, a czesem siedzi az ja bank

Jak może dalej "siedzieć" skoro nie ma na czym? :)
Masz np. na koncie 50zł.
Dokonujesz zakupu za 50zł
Pojawia się blokada na 50zł (dostępne środki=0zł)
Schodzi płatność 50zł - stan konta=0zł.
Jak w tym momencie może istnieć blokada skoro konto jest puste?
Robi się jakiś debecik, czy coś podobnego?

BTW czy faktycznie blokada może być zupełnie nie skojarzona
z żadną płatnością?

PinQ
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

7. Data: 2002-03-12 13:38:06
Temat:Re: Saldo a dostepne srodki
Od:"blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ppinq"

> Jak może dalej "siedzieć" skoro nie ma na czym? :)
(...)
> BTW czy faktycznie blokada może być zupełnie nie skojarzona
> z żadną płatnością?

a jak do platnosci nie doszlo? np. pani w sklepie 2 razy przeciagnela
karte przez czytnik albo bankomat zastrajkowal i pieniedzy ci nie wydal

a jak nie ma salda to blokada powoduje pozorny debet
(saldo 0, dostepne srodki -50) ale pierwsze pytanie o tym nie wspominalo.
Byl sygnal jedynie ze dostepne srodki sa o ok 50 zl mniejsze
** blad ***

8. Data: 2002-03-12 14:14:34
Od:"ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

>a jak do platnosci nie doszlo? np. pani w sklepie 2 razy przeciagnela
>karte przez czytnik albo bankomat zastrajkowal i pieniedzy ci nie wydal

Może to i racja. Nie pomyślałem o tym.

>a jak nie ma salda to blokada powoduje pozorny debet

i ewentualnie karę za niedozwolony debet? :)
To jakaś dziwna sytuacja.
Zakładając, że nawet jeśli nie było żadnego podwójnego
przeciągania itp. można być przez dłuższy czas pozbawionym
z możliwości korzystania ze środków o wartości zakupów.
Ze 100zł 50 zostaje zablokowane, a drugie 50zł wychodzi
jako płatność.
Dostępne: 0zł. A ktoś naiwny może sądzić, że dalej zostaje mu
do dyspozycji jeszcze 50 :)

9. Data: 2002-03-12 14:41:33
Od:"blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ppinq"

> i ewentualnie karę za niedozwolony debet? :)

NIE, nie ma zadnej kary bo debet jest wtedy kiedy saldo ksiegowe masz
ujemne
a w wyzej opisanej sytuacji bedziesz mial saldo zero i POZORNY debet w polu
dostepne srodki. Odsetek od "dostepnosci" sie nie liczy.

Jak masz rachunek w normalnym banku i przydziela ci limit debetowy
to bank liczy na to ze sie zadluzysz i od debetu bedziesz placil odsetki.
Jak sie nie zadluzysz to masz np. saldo zero a dostepne srodki 5000 i nic
ale sa banki na zachodzie ktore za "niewykorzystany a przyznany limit"
pobieraja tez oplaty - nie nazywa sie tego jednak odsetkami.

> (...) można być przez dłuższy czas pozbawionym
> z możliwości korzystania ze środków o wartości zakupów.

mozna - spora czesc postow na tej liscie jest wlasnie o tym
*** blad ***

10. Data: 2002-03-12 16:37:29
Od:Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl> wrote:
> Witam
> Czym się różni "Saldo" od "dostępnych środków" ?
> "Wchodzę" sobie na konto w mBanku, a tu dwie różne wartości.
> Różnica ponad 50 zł.
> Z czego to wynika ?

Z opóźnienia obciążenia rachunku.

Wygląda to tak:
1. Kupujesz coś w sklepie. Sklep wysyła zapytanie, czy masz tyle kasy
2. Bank autoryzuje taką transakcję i jednocześnie blokuje kwotę
transakcji na Twoim rachunku.
3. Po pewnym czasie sklep obciąża Twój rachunek
4. Bank przesyła zablokowana wcześniej kwotę do sklepu.

Jesteś pomiędzy p. 2 a 3.

--
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313