  • Data: 2020-04-18 19:49:08
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

    >Jest zaniżona. Wiadomo, że nie jest zawyżona (nie ma żadnego mechanizmu,
    >który dawaby taki efekt), a szansa na to, że to jest dokładnie tyle ile
    >jest jest znikoma.

    Teoretycznie jest - testowanie każdego zmarłego - np. ofiar wypadku
    z Covid-em.

> [...]
    >(zgodnie z kartami zgonu). To oczywiście także może być informacja
    >nieścisła, ale raczej wątpię, by ryzykował oczywistym zawyżeniem tej
    >liczby (szansa, że go nie "sprawdzą", jest znikoma). Tych 32 ofiar
    >tamtego dnia nikt nie kwestionował, a odpowiedź była taka, że te zgony
    >zostały zarejestrowane zgodnie z miejscem zamieszkania (innym niż
    >Warszawa w części przypadków).
    >Problem tylko w tym, że w całej Polsce tamtego dnia "zarejestrowano"
    >łącznie 22 zgony na COVID-19. Należy zauważyć, że tu już nie ma pytania
    >o prawidłową przyczynę śmierci, tu mamy tylko dodawanie.

    Znam. Nie bronię władzuchny, zwłaszcza tej..
    Może po przenieśli trochę na następny dzień? 8 kwietnia
    oficjanie 30, na razie najwięcej.

    >Pytanie o ile liczba zgonów jest zaniżona (z różnych przyczyn - ze
    >sposobu wypełniania kart zgonów przez lekarzy oraz na skutek kreatywnego
    >liczenia).
    >Ze szczątkowych informacji wynika, że to może być kilka razy. Jakiś
    >obraz będziemy mieć być może za rok - przypuszczalnie także niepełny,
    >ponieważ w warunkach obecnej kwarantanny inne choroby zakaźne
    >(w szczególności grypa) będą mieć mniej ludzi na sumieniu.

    Interes w zaniżaniu dla władzy jest jasny (propaganda i odmrożenie
    części gospodarki). Chęć odmłodzenia populacji chyba nie (elektorat).
    Lecz jaki interes mogą mieć szpitale?

    > Jednakże
    >"normalnie" w ciągu doby umiera zwykle ponad 1000 Polaków - jeśli liczba
    >zgonów SARSowych utrzyma się na dotychczasowym poziomie (a nawet kilka
    >razy wyższym niż oficjalny), i być może liczba zgonów pogrypowych nieco
    >spadnie, to w statystyce możemy mieć nawet "ujemne" liczby ofiar
    >koronowirusa.

    Zobaczymy.
    W linku Zbynka było o tym, że w 2009r prawdopodobnie do WHO szły
    inne raporty niż dla MZ...
    O tym, że grypa świńska była częstsza słyszałem z wiarygodnego
    żródła - szpital na płn. Mazowszu - po wysłaniu próbek dostał takie
    wyniki. Nie 90% ale >50% świńska.

    Arek