  • 1. Data: 2007-04-04 19:54:08
    Temat: Konto w norweskim banku
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Ahoj!
    Bardzo ułatwiłoby mi życie posiadanie konta z dostępem przez internet (i
    najlepiej obsługą po angielsku) w norweskim banku (tzn. tak, żeby w Norwegii
    można było przelać mi pieniądze przelewem niezagranicznym). W związku z tym
    kilka pytań:
    1. Czy Polak może? (mam wrażenie, że tak, ale się upewniam)
    2. Czy da się to zrobić zupełnie zdalnie?
    3. Może jakiś link do porównania kont w tamtejszych bankach?
    4. A może to się da zrobić jakoś przez polską Nordeę?
    Z góry dzięki za info :)

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 2. Data: 2007-04-04 20:53:30
    Temat: Re: Konto w norweskim banku
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > kilka pytań:
    > 1. Czy Polak może? (mam wrażenie, że tak, ale się upewniam)
    przede wszystkim Polak moze (i potrafi) wszystko ;-))
    a tak serio to na pewno, bo Norwegia lezy w Europejskim Obszarze
    Gospodarczym podobnie jak Szwajcaria i Islandia (cos pominalem?)

    to moze zapytaj w Nordea banku...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-04-04 21:36:13
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik RobertS napisał:

    > przede wszystkim Polak moze (i potrafi) wszystko ;-)) a tak serio to
    > na pewno, bo Norwegia lezy w Europejskim Obszarze Gospodarczym
    > podobnie jak Szwajcaria i Islandia (cos pominalem?)
    Pominąłeś Liechtenstein, dodałeś Szwajcarię :-)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_Obszar_Gospo
    darczy
    Szwajcaria należy do EFTA, ale nie do EOG.

    Przemek

  • 4. Data: 2007-04-04 21:44:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> wrote in message

    > Pominąłeś Liechtenstein, dodałeś Szwajcarię :-)
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_Obszar_Gospo
    darczy
    > Szwajcaria należy do EFTA, ale nie do EOG.

    Zgodnie z polskim prawem obywatele Polski moga bez ptoglemu otwierac
    rachunki w krajach OECD, a te leza nie tylko w Europie :).

    MK

  • 5. Data: 2007-04-04 21:51:53
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > a tak serio to na pewno, bo Norwegia lezy w Europejskim Obszarze
    > Gospodarczym

    A to o niczym nie swiadczy. Postaraj sie zalozyc konto w UK lub Irlandii
    bez zaswiadczeniu o zamieszaniu odpowiednio UK/Irlandia.
    Bedzie ciezko.

    Przykro mi ale nie mam pojecia jak jest w Norwegii.

    Robert

  • 6. Data: 2007-04-04 22:22:27
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    =Marcos= <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał(a):
> [...]
    > kilka pytań:
    > 1. Czy Polak może? (mam wrażenie, że tak, ale się upewniam)

    Wydaje mi się że trzeba mieć Folkesnumer lub przynajmniej D-numer (taki
    tymczasowy norweski pesel). A żeby takowy mieć, trzeba tu pracować, studiować,
    cokolwiek.
    Zdalnie rachunku nie otworzysz, konieczna jest wizyta w placówce. I niestety
    ich bankowość jest o dziwo do tyłu w porównaniu z Polską...

    Sinus

  • 7. Data: 2007-04-07 08:36:31
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Polak mógł już w latach 80-tych bez problemów ze strony norweskiego banku otwierać u
    nich konto okazując paszport i
    podając ustnie adres zamieszkania.
    I 'od ręki' dostawał kartę bankomatową do rachunku, którą już w latach 80-tych mógł
    płacić przykładowo na
    samoobsługowych stacjach benzynowych.
    Gorzej było w Finlandii, chociaz też się dało.
    JaC