  • 1. Data: 2007-04-04 16:13:34
    Temat: jak wypłacić gotówkę z konta stowarzyszenia?
    Od: s...@g...com

    Witam serdecznie.

    Przepraszam za tak nietypowe pytanie, ale sprawa jest złożona.
    Postaram się ją szybko przybliżyć.
    Jestem prezesem stowarzyszenia zajmującego się wolontariatem. Wczoraj
    mieliśmy dostać fundusze od sponsora na zakup paczek żywnościowych dla
    najuboższych podopiecznych. Sponsor jako formę płatności wskazał
    przelew.
    Tutaj zaczyna się problem, bo nasza organizacja jest w trakcie zmiany
    banku. Przenieśliśmy konto do VW Bank Direct (ze względu na koszty),
    ale nie dotarła do nas jeszcze karta wydawana do rachunku. Jak wiadomo
    VW Bank nie ma oddziałów. Ze względu na koszty, osoby odpowiedzialne
    za zakup "paczek" chcą kupować w sklepach typu Biedronka by zakupić
    jak najwięcej produktów. żeby płacić przelewem Jeronimo Martines
    Polska o mało co dział finansowy nie dzwonił do centrali w Portugalii.
    Mamy więc problem: nie wiemy czy karta dojdzie do piątku (idzie od 15
    marca), a chcielibyśmy by paczki były na święta.
    Są osoby które mogą założyć pieniądze na "paczki" na poczet przyszłej
    wypłaty przelewu jak przyjdzie karta, ale nie wiemy jak to rozwiązać
    "księgowo".
    Możemy też przelać pieniądze na rachunek "z kartą" ale pytanie o
    księgowość pozostaje.

    Pomóżcie, plisss bo jak nie to jutro nie pojadę na święta, tylko będę
    musiał czekać na kartę.

    Pozdrawiam,

    zrozpaczony lelek

  • 2. Data: 2007-04-04 17:45:45
    Temat: Re: jak wypłacić gotówkę z konta stowarzyszenia?
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    s...@g...com napisał(a):

    > Pomóżcie, plisss bo jak nie to jutro nie pojadę na święta, tylko będę
    > musiał czekać na kartę.

    Do Warszawy macie daleko? Tam jest kasa VW, w ichniej centrali.

    Albo jednak poszukajcie u kogoś, kto sprzeda Wam na przelew, np. pod
    jakiś zastaw gotówki prywatnej - tylko to nie może być żaden sieciowy
    sklep, bo tam na to nie pójdą... Tak sobie gdybam...

  • 3. Data: 2007-04-04 18:36:50
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Możemy też przelać pieniądze na rachunek "z kartą" ale pytanie o
    > księgowość pozostaje.

    mialem niedawno podobny problem, mozna to rozwiazac na 2 sposoby:

    1. lepszy - placisz gotowka prywatnymi pieniedzmi a nastepnie wykonujesz
    przelew na wlasny rachunek, w tytule przelewu wpisujesz: zwrot za f-re i
    tutaj podajesz jej numer, jezeli faktur jest wiecej to najlepiej wykonac
    tyle przelewow ile bylo faktur

    2. gorszy - przelewasz kase na swoj rachunek i w tytule wpisujesz za co,
    jednak na pewno powstanie roznica, bo nie uda sie tego co do grosza
    rozliczyc, roznice oddajesz na rachunek stowarzyszenia, oczywiscie f-ry
    zakupu nalezy zachowac

    --

    pozdr.
    RobertS