  • 1. Data: 2007-04-04 15:00:37
    Temat: adres nadawcy przelewu (b. ktoś mi przelał kasę i co teraz?)
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Na wyciągu papierowym przy niektórych przelewach przychodzących jest adres
    nadawcy (osoby fizyczne). Np.: przelew z BOŚ adres nadawcy jest z Lukasa
    nie ma... Od czego to zależy? Od banku nadawcy czy banku odbiorcy?
    Przecież do przelewu wystarczy numer.
    Są jakieś reguły kiedy adres nadawcy jest znany odbiorcy?
    Podobno w niektórych przelewach internetowych jest miejsce na adres nadawcy,
    domyślnie wypełniane przez bank ale można go zmienić.

    Pytania do wysyłających i/lub odbierających przelewy w mBank,
    BZ WBK, Getin, PEKAO SA, ING ale informacje z innych (najlepiej
    zestawienia par) też mile widziane.

    Arek

  • 2. Data: 2007-04-04 15:34:16
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Arek napisał(a):
    > Na wyciągu papierowym przy niektórych przelewach przychodzących jest adres
    > nadawcy (osoby fizyczne). Np.: przelew z BOŚ adres nadawcy jest z Lukasa
    > nie ma... Od czego to zależy? Od banku nadawcy czy banku odbiorcy?

    Tylko i wyłączenie od banku nadawcy.

    > Podobno w niektórych przelewach internetowych jest miejsce na adres nadawcy,
    > domyślnie wypełniane przez bank ale można go zmienić.

    Nie można.

  • 3. Data: 2007-04-05 10:11:17
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
> [...]
    > nadawcy,
    > domyślnie wypełniane przez bank ale można go zmienić.

    Zalezy wylacznie od banku (systemu), jakie dane wysyla w przelewie.

    > Pytania do wysyłających i/lub odbierających przelewy w mBank,
    > BZ WBK, Getin, PEKAO SA, ING ale informacje z innych (najlepiej
    > zestawienia par) też mile widziane.

    LUKAS Bank - tylko imie i nazwisko
    BZWBK - wszystkie dane (nawet jest Pan/Pani przed imieniem i nazwiskiem :))
    PKO BP - wszystkie dane
    ING Bank - wszystkie dane
    mBank - wszystkie dane
    Inteligo - wszystkie dane
    oraz BS Oława - wszystkie dane :)

    Sprawdzilem w ostatnich operacjach, wiec wyglada to tak jak powyzej... :))

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 4. Data: 2007-04-05 10:44:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piterson" <Piotrek> writes:

    > PKO BP - wszystkie dane

    Wszystkie jak wszystkie. Po przelewie z konta wspólnego w PKO BP na
    inne konto w PKO BP na wyciagu widac tylko dane jednego ze
    wspolwlascicieli.

    MJ

  • 5. Data: 2007-04-06 11:03:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Piterson napisał(a) w wiadomości: <4614cb41$1@news.home.net.pl>...

    >Zalezy wylacznie od banku (systemu), jakie dane wysyla w przelewie.

    Sądziłem, że bank odbiorcy może nie odbierać adresu lub nie informować
    odbiorcy. Ciekawe jaki jest adres "nierezydenta"?
    Rozumiem, że adres "idzie" w polu nazwa nadawcy a nie w tytule prelewu?

    Dziękuję za informacje z banków. Rozumiem przy wpłacie w okienku na
    poczcie, ale przy przelewie adres chyba zbędny, a może prowadzić
    do nieporozumień.

    Arek