  • Data: 2003-11-29 04:43:48
    Temat: Re: Kasa za aukcje. . . inaczej niz PayPal
    Od: " 0sa" <0...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bq8gii$k8a$1@inews.gazeta.pl...

    > Wszystkie polskie karty są akceptowane wszędzie na świecie. . .

    Wiec tym bardziej nie widze problemu -- wybierasz wiec aukcje gdzie
    przyjmowane sa karty kredytowe. Jaki tutaj problem?

    > Polskie banki pobierają prowizję za wire transfer w podobnych wysokościach
    > co inne banki na świecie. . .

    Piszesz bzdury. Moje banki sa na swiecie i nie pobieraja zadnych prowizji
    lecz stale oplaty za wire transfer i poniewaz zaden z nich nie ma podobnych
    oplat to w jaki sposob te ROZNE oplaty moga byc podobne do prowizji w
    polskich bankach?

    A tak naprawde to zastanow sie czy ktos NORMALNIE placi za aukcje poprzez
    wire transfer jezeli kazdy zapewne wie ze wire transfer nie jest
    gwarantowany i w przypadku fraud to ustawowo masz male szanse odzyskania
    pieniedzy. Zreszta przy kazdej z milionow tranzakcji w eBay dla przykladu
    pisze wyraznie ze wire transfers czy przelewy wiaza sie z odpowiedzialnoscia
    wiec wysylajacy powinien wiedziec ze tego rodzaju zaplata laczy sie ryzykiem
    i odpowiedzialnoscia.

    A tym bardziej kto normalnie placi rutynowe kwoty kilku do kilkudziesieciu
    dolarow jezeli oplata plus jakies prowizje w przypadku Polski wyniosloby
    prawie drugie tyle samo? Ja osobiscie nie spotkalem sie z takim przypadkiem.

    > Ponieważ PayPal nie akceptuje kart kredytowych wydawanych przez polskie
    > banki to robi się problem bo eBay przestaje być tani.

    Bzdura. PayPal dziala tylko w okolo 37 krajach i nawet w tych niekoniecznie
    we wszystkich dziala to w obie strony podobnie jak w USA. W niektorych z
    tych krajow uzytkownik moze wylacznie wysylac pieniadze. W innych nie moze
    wybierac pieniedzy w lokalnym banku. W Polsce i stukilkudziesieciu innych
    krajach PayPal nie dziala wcale wiec to nie jest problem karty kredytowej.

    Dla zatwardzialych uzytkownikow eBay czy innych aukcji w krajach gdzie nie
    dziala PayPal jedyna poprawna i dopuszczalna droga na zalozenie konta PayPal
    to zalozenie jego w jednym z krajow gdzie dziala PayPal.

    Dla okazjonalnych uzytkownikow aukcji w innych krajach PayPal nie jest
    konieczny. Ostatecznie codziennie an aukcjach odbywaja sie miliony
    transakcji i jezeli nawet ponad 80% z nich oferuje PayPal to wcale nie
    znaczy to ze jest to TYLKO PayPal -- sprzedawcy z reguly oferuja wiele
    roznych sposobow placenia a szczegolnie jezeli ich produkty sa wysylane i
    popularne w wielu krajach. Jak juz poprzednio sugerowalem najlepszym
    sposobem na zakupy pozostaja zwykle karty takie jak VISA, M/C, Discover etc.
    i spory procent sprzedawcow oferuje opcje przyjmowania roznych kart
    bezposrednio.

    Tranzakcje kartami w wielu krajach sa ubezpieczone lub posiadaja absolutne
    zero odpowiedzialnoscie dla klienta i z reguly dzialaja wszedzie na calym
    swiecie bezproblemowo i nadal koszt dla kupujacego jest albo zero albo
    najwyzej kilka procent co w rutynowej tranzakcji to niewiele.

    > I dlatego cała ta dyskusja się zaczęła. W momencie kiedy PayPal zacznie
    > akceptować polskie karty, problem zniknie.
    > Sam spróbuj zapłacić na eBay'u nie używając karty kredytowej albo PayPal i
    > okaże się, że masz podobny problem.

    Bzdura. Jezeli chcialbym zaplacic na eBay nie uzywajac karty kredtowej lub
    PayPalu to nadal istnieje szereg innych albo darmowych albo malokosztownyuch
    opcji zupelnie bezryzykownych dla rutynowych malych tranzakcji (ponizej
    $200) i dla przykladu moge skorzystac ze zwyklego Money Order (dostepny na
    kazdej poczcie za dokladnie 90 centow lub w bankach czy sklepach za nieco
    mniej lub wiecej -- ryzyko ograniczone do $25. Podobnie tak zwany Bank lub
    Cashiers Check (ceny od zera do kilku dolarow w niektorych bankach)gdzie
    ryzyko tez jest ograniczone praktycznie do $25. Zwykly personal czek
    kosztuje mnie praktycznie zero w kazdym koncie jakie posiadam i tez na eBay
    maksymalne ryzyko w takich rutynowych tranzakcjach do $200 to najwyzej $25.

    Istnieja inne mozliwosci i posiadam od kilku lat konto Yahoo Direct Pay
    ktore czasami uzywam do darmowych personalnych przesylek pieniedzy i
    ostatnio nie uzywam do aukcji tylko dlatego ze serwis ten nie jest popularny
    i uniwersalnie znany na aukcjach tak jak PayPal ale dziala on podobnie jak
    PayPal w USA czyli przesylka pieniedzy jest tez zupelnie darmowa.

    Posiadam tez inne podobne konto Ecount ktore dziala podobnie jak PayPal ale
    ze nie jest popularne to nie uzywam go prawie wcale od dwoch lat.

    Moglbym skorzystac tez z BidPay choc ten serwis jest jednym z najdrozszych
    jaki znam i raczej wskazanay dla uzytkownikow w innych krajach gdzie lepsze
    opcje nie sa dostepne ale i tutaj mowa jest o moze najwyzej kilku dolarach
    oplaty czyli nadal daleko do $30 czy $40 jak ktos tu placil za wire transfer
    na eBay.

    W rzeczywistosci jedna najdrozszych opcja czyli escrow (escrow.com) bylby
    tutaj tansza do rutynowych tranzakcji i powiedzmy dla zakupu $500 czy $800
    jest to $25 polowa z tego dla sprzedawcy i kupujacego ale przynajmniej za ta
    sume ma sie absolutnie zupelna gwarancje otrzymania danego towaru. W
    praktyce escrow nie jest uzywany do rutynowych zakupow ale raczej do tych
    drozszych towarow gdzie czesto wlasnie wtedy sprzedawca oferuje pokrycie 50%
    kosztow tej opcji.

    Najgorsze i raczej niezalecane opcje do placenia na aukcjach to sa wlasnie
    przelewy i gotowka. Nalezy dodac ze gotowka oraz szczegolnie te instant Cash
    Wire Transfers sa niezalecane poprzez eBay i jak kazdy uzytkownik eBay wie
    ostrzzenie o tego rodzaju przesylkach jest zawarte w kazdej z milionow
    tranzakcji na eBay. Te opcje moga byc wylacznie oferowane tylko w dodatku do
    innych bardziej bezpiecznych opcji. Samo oferowanie pobierania zaplaty
    wylacznie gotowka lub poprzez instant wire transfer nie jest dopuszczalne i
    to jest zwykly fraud w eBay.

    W tej sytuacji lepiej wyslac byloby zaplate poprzez jeden z wielu serwisow
    takich jak np. e-gold gdzie podobnie nie ma gwarancji ale koszt wysylki
    pieniedzy jest znikomy -- w rutynowych zakupach doslownie centy i glowny
    koszt tam to nie sa wysylki oplat lecz wymiana walut na metal ale dziala to
    w wielu miejscach na swiecie bardzo dobrze i stosunkowo niedrogo.

    0sa