  • Data: 2015-06-19 23:48:28
    Temat: Re: Karta wielowalutowa Pekao
    Od: Chris94 <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 19 Jun 2015 23:06:32 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Odnoszę wręcz przeciwne wrażenie.
    [...]
    > Różnica wynosiła 0,0298 PLN, co daje spread 0,7%, czyli siedem razy
    > więcej niż przy przeliczeniu po kursie MasterCard!

    Jest jeszcze jedna ewentualność:
    Bank udaje że obciążą kartę według przelicznika organizacji płatniczej,a
    po cichu nalicza sobie prowizję! Tak np. robił mBank!
    Mam włączone powiadamianie SMS-em o każdej operacji kartą płatniczą.
    Gdy za granicą płaciłem tą kartą, to natychmiast dostawałem informację o
    kwocie transakcji w PLN i wówczas przelicznik wychodził mi bardzo
    korzystny, prawdopodobnie właśnie po kursie organizacji płatniczej.
    Na początku bardzo się napaliłem i wszędzie zacząłem płacić kartą.
    Sprawa się wyjaśniła po powrocie do kraju i zapoznaniu się z historią
    transakcji.
    Okazało się, że każdorazowo mBank obciążał moje konto kwotą transakcji
    o ok. 3% wyższą niż była podana w treści SMS-a!
    Po tym doświadczenie przeprosiłem się z płaceniem gotówką, a karta
    poszła w odstawkę.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof