  • Data: 2015-06-24 18:19:07
    Temat: Re: Karta wielowalutowa Pekao
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości
> [...]
    ydawania-uzywania-debetowych-kart-platniczych-mbank.
    pdf>

    >To jest dokument opublikowany pod koniec zeszłego roku, gdy mBank
    >otwarcie określił wysokość pobierania prowizji od przewalutowania.
    >Ale
    >kilka lat temu, gdy miała miejsce opisywana przeze mnie sytuacja, ten
    >regulamin jeszcze nie istniał!

    Ta oplata jest bardzo stara.
    http://www.mbank.pl/pomoc/info/oplaty/historia-zmian
    .html

    W najstarszej tabeli nie widze, ale juz w tej z 15.02.2004
    jest 2%. A wydaje mi sie, ze i wczesniej bylo ...

    Przy czym wtedy przewalutowywano po kursach banku, a wiec z niemalym
    spreadem, internetowych kantorow nie bylo ... ale ile razy liczylem,
    to jakos podobnie wychodzilo karta i gotowka z kantoru.
    Oczywiscie dokladne policzenie graniczylo z niemozliwoscia, bo jesli
    kupuje walute np w czwartek, w sobote place, rozliczaja we wtorek, to
    juz wszystko moze sie zmienic.
    A to tylko krotki wyjazd, co zrobic jadac na dlugi urlop ?

    Obecnie to karty mbanku gleboko chowam przed wyjazdem, bo zapisy sa
    smieszne i straszne zarazem

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości transakcji. W
    przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie innej niż waluta rozliczeniowa lub PLN, mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3%
    wartości transakcji.

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji
    w wysokości 5,9% od wartości transakcji

    P.S. czy ja gdzies nie wypadam poza tabele ? kredytowke z mbanku
    wznowili mi niedawno, w tych ohydnych kolorach, i to chyba byl koniec
    2014.
    I ona jest stykowa tylko. A w tabeli jest albo VC payWave, albo VC
    "Od 04.06.2013 niedostepne w ofercie".
    Czy dla starych klientow wyjatek ?

    >Po latach nie jestem w stanie przytoczyć dokładnie tekstu tego SMS-a,
    >ale jego treść nie budziła wątpliwości, że moje konto zostało lub
    >zostanie obciążone podaną kwotą.

    No, komunikat mogl byc niewlasciwie dobrany.

    >A już na pewno nie było tam nic o blokadzie środków.

    Nie pamietam jak to w mbanku ... ale blokady po transakcjach krajowych
    karta to czeste zjawisko, a przy zagranicznych wrecz norma.

    >Zresztą tutaj na grupie dyskutowaliśmy wówczas na ten temat. Nikt
    >wówczas nie podniósł, że kwota z SMS-a to jest tylko kwota blokady.
    >Przeważała wówczas opinia, że rozbieżność pomiędzy kwotą z SMS-a, a
    >kwotą obciążenia wynikała ze zmiany kursu w czasie, podczas gdy ja
    >twierdziłem, że musi ona wynikać z dodatkowej prowizji banku, gdyż na
    >kilkanaście wykonanych przez mnie transakcji ani raz kwota obciążenia
    >nie była niższa od kwoty z SMS-a, zawsze była wyższa.

    3% to juz sporo, ale przy pewnej dozie szczescia, to i roznice kursowe
    moga sie trafic w jedna strone.
    Trafisz na okres gdy zlotowka traci i przez pare miesiecy co dzien
    drozeje, albo zgraja ci sie wyjazdy z rytmem kredytowym w kraju ...

    Ale jesli to w miare stale 3% bylo, to widac taki nieprecyzyjny
    komunikat.

    J.