  • Data: 2015-06-23 22:12:08
    Temat: Re: Karta wielowalutowa Pekao
    Od: Chris94 <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 23 Jun 2015 07:43:42 +0200, xbartx napisał(a):

    > Co do wiedzy na temat przewalutowania to wejdź tutaj:
    > <http://www.mbank.pl/download/regulaminy/regulamin-w
    ydawania-uzywania-debetowych-kart-platniczych-mbank.
    pdf>
    > i przeszukaj ten dokument wpisując taki ciąg znaków 'przewalu' a
    > wszystkie się dowiesz.

    To jest dokument opublikowany pod koniec zeszłego roku, gdy mBank
    otwarcie określił wysokość pobierania prowizji od przewalutowania. Ale
    kilka lat temu, gdy miała miejsce opisywana przeze mnie sytuacja, ten
    regulamin jeszcze nie istniał!

    > Co do SMS to na pewno jest w nim napisane, że konto zostało obciążone?
    > Nie wydaje mi się z prostego powodu że jest to fizycznie niemożliwe. Tak
    > jak w każdym tego typu przypadku dostajesz po prostu informację z
    > centrum, że dokonano transakcji i masz blokadę/wstępna autoryzację czy
    > jak to tam różnie nazywają. Później ta transakcja zostaje w banku
    > rozliczona zgodnie z regulaminem, TOiP i następuje dopiero obciążenie
    > Twojego konta.

    Po latach nie jestem w stanie przytoczyć dokładnie tekstu tego SMS-a,
    ale jego treść nie budziła wątpliwości, że moje konto zostało lub
    zostanie obciążone podaną kwotą. A już na pewno nie było tam nic o
    blokadzie środków.
    Zresztą tutaj na grupie dyskutowaliśmy wówczas na ten temat. Nikt
    wówczas nie podniósł, że kwota z SMS-a to jest tylko kwota blokady.
    Przeważała wówczas opinia, że rozbieżność pomiędzy kwotą z SMS-a, a
    kwotą obciążenia wynikała ze zmiany kursu w czasie, podczas gdy ja
    twierdziłem, że musi ona wynikać z dodatkowej prowizji banku, gdyż na
    kilkanaście wykonanych przez mnie transakcji ani raz kwota obciążenia
    nie była niższa od kwoty z SMS-a, zawsze była wyższa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof