  • 1. Data: 2017-10-01 13:20:35
    Temat: Karta kredytowa
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Nigdy nie korzystałem z karty kredytowej, ale w związku z likwidacją
    kart prepaidowych, chciałby ją mieć w PeKaO SA do tylko do płatności
    na Alegro, e-Bay czy w sklepach internetowych do 1000 zł. Stąd pytania
    na które otrzymałem mętne odpowiedzi w banku:

    1. Czy po transakcji należność będzie pobierana automatycznie z mojego
    stałego konta w tym banku czy będę musiał przelać należność na konto karty.
    2. Czy rzeczywiście można ustalić limit karty na 1000 zł korzystając
    z stałego konta internetowego w zakładce: KARTY.
    3. Czy można - jakby na zapas - przelać pieniądze na konto karty i wtedy
    bank pobiera należność z tej nadpłaty lub czy ewentualnie mogę dokonać
    wtedy zakupu na kwotę łączną (1000+przelew)?

    Raz się już sparzyłem na kilka lat temu na wyjaśnieniach w tym banku w
    kwestii Funduszu Pioneer, więc wolę radę od ekspertów z grupy :-).

  • 2. Data: 2017-10-01 18:40:08
    Temat: Re: Karta kredytowa
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 13:20, TM pisze:

    > 1. Czy po transakcji należność będzie pobierana automatycznie  z mojego
    > stałego konta w tym banku czy będę musiał przelać należność na konto karty.

    Po transakcji należność będzie pobierana z konta karty.

    > 2. Czy rzeczywiście można ustalić limit karty na 1000 zł korzystając
    > z stałego konta internetowego w zakładce: KARTY.

    Ja mogę to zrobić korzystając z konta bankowego.
    Jak chcesz to zrobić korzystając z stał... Nie, nie dam rady...! spróbuj
    powiedzieć to co napisałeś.
    Nie wiem, co to jest stałe konto internetowe. Ja czegoś takiego nie mam,
    więc nie pomogę.

    > 3. Czy można - jakby na zapas - przelać pieniądze na konto karty i wtedy
    > bank pobiera należność z tej nadpłaty

    Oczywiście, jeśli na koncie karty będzie nadpłata, to bank wszelkie
    zadłużenie karty z tego konta będzie pokrywał.

    > lub czy ewentualnie mogę dokonać
    > wtedy zakupu na kwotę łączną (1000+przelew)?

    Skoro na koncie karty będziesz miał pieniądze ponad limit, to przecież
    będziesz mógł nimi zapłacić. Jeśli limit kredytowy będziesz miał 1000zł
    i na konto karty dodatkowo wpłacisz 2000 zł, to będziesz mógł zapłacić
    3000 zł.

    > Raz się już sparzyłem na kilka lat temu na wyjaśnieniach w tym banku w
    > kwestii Funduszu Pioneer, więc wolę radę od ekspertów z grupy :-).

    Przydaje się czytać regulaminy, umowy i tabele opłat.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 3. Data: 2017-10-01 19:07:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A jakie to mętne odpowiedzi dostałeś z banku?
    Ciekawy jestem, co można odpowiedzieć na takie pytania...
    A możliwość nadpłacenia KK wcale nie jest pewna - z moich dotychczasowych trzech
    tylko eurobankowa na to pozwalała - czyli by przelać sumę ponad zadłużenie i móc
    zapłacić kwotę ponad limit. DB i citi nie pozwalają - tzn. jak chcesz to możesz
    przelać, ale nie zapłacisz jednorazowo ponad limit.

  • 4. Data: 2017-10-01 20:44:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A jakie to mętne odpowiedzi dostałeś z banku?
    > Ciekawy jestem, co można odpowiedzieć na takie pytania...

    Ja się też zastanawiałem, ale jak pytać ochroniarza,
    to różnie mogło być :-)
    Pytający chyba nie do końca rozumie mechanizm rozliczania karty,
    porównuje ją do zwykłej rozliczanej na bieżaco z dostępnego salda i
    stąd takie pytania - może ktoś nie rozumiał o co on pyta.

  • 5. Data: 2017-10-01 22:09:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 18:40, Akarm pisze:

> [...]
    > będziesz mógł nimi zapłacić. Jeśli limit kredytowy będziesz miał 1000zł
    > i na konto karty dodatkowo wpłacisz 2000 zł, to będziesz mógł zapłacić

    to nie jest takie oczywiste, kwota transakcji musi się mieścić w
    przyznanym karcie limicie transakcji

    to, że na koncie karty jest nadpłata nie oznacza, że ten limit się zwiększy

    IMHO
    jeżeli przyznany limit 1000 zł, nadpłata 2000 zł to max kwota transakcji
    (wynikająca z limitu) wyniesie max 1000 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2017-10-02 00:02:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 22:09, RobertS pisze:

    > IMHO
    > jeżeli przyznany limit 1000 zł, nadpłata 2000 zł to max kwota transakcji
    > (wynikająca z limitu) wyniesie max 1000 zł

    Też byłem o tym przekonany, i to dość długo, aż konsultant mnie
    zapewnił, że kartą będę mógł zapłacić korzystając z własnych pieniędzy
    (gdyż nikt mi nie może zabronić dysponowania nimi) oraz z przyznanego
    kredytu. Gdybym się nie dowiadywał, to nie udzieliłbym takiej
    informacji. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jeszcze ktoś dopytał
    na infolinii, bo warto byłoby się upewnić. Być może ja trafiłem niezbyt
    szczęśliwie z doborem konsultanta.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2017-10-02 09:37:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 22:09, RobertS pisze:

    > IMHO
    > jeżeli przyznany limit 1000 zł, nadpłata 2000 zł to max kwota transakcji
    > (wynikająca z limitu) wyniesie max 1000 zł

    Według mnie co innego jest limit kredytowy, a co innego limit transakcji.

    Nie próbowałem, ale jestem prawie pewien (KK mBanku), że limity
    transakcji (dzienne/miesięczne) mogę ustawić powyżej limitu kredytowego,
    ale nie więcej niż jakieś ograniczenie banku.
    P.G.

  • 8. Data: 2017-10-02 10:19:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Raz się już sparzyłem na kilka lat temu na wyjaśnieniach w tym banku w
    > kwestii Funduszu Pioneer, więc wolę radę od ekspertów z grupy :-).

    KK działa tak:
    - przez miesiąc wydajesz kasę (ograniczeniem jest limit kredytowy i
    ewentualne limity dzienne/miesięczne gotówkowe/bezgotówkowe
    kwotowe/ilościowe), w mBanku te limity (też z rozbiciem na rodzaj
    transakcji mogę sobie sam ustawiać), limity miesięczne dotyczą miesięcy
    kalendarzowych, a nie miesięcy "wyciągowych", które to (termin
    wystawienia wyciągu) można sobie zmieniać.
    - bank od zadłużenia (według stanu z każdego dnia) nalicza sobie odsetki
    (obecnie max 10% i wszystkie banki chyba tyle naliczają),
    - po miesiącu dostajesz wyciąg z karty i tam są dwie kwoty:
    - całkowite zadłużenie,
    - minimalna kwota do spłaty (dużo mniej od zadłużenia),
    - na wyciągu jest termin (rzędu 22..25 dni),
    - jak w tym terminie spłacisz całkowite zadłużenie z tego wyciągu to
    bank zapomina o naliczonych odsetkach - korzystałeś z kasy banku za free,
    - jak spłacisz tylko kwotę minimalną to bank nie zapomina o odsetkach i
    zapewne coś się pojawi na następnym wyciągu - nie wiem, nie udało mi się
    sprawdzić,
    - jak nie spłacisz nawet kwoty minimalnej to bank rozpocznie jakiś
    proces egzekucji - też nie sprawdzałem :).
    - nawet jak nie zapłacisz odsetek, to za posiadanie karty jest jakaś
    opłata (roczna/miesięczna), którą bank zazwyczaj może Ci darować jak
    wydasz kartą co najmniej ileś tam.
    - w mBanku mam ustawione, że karta się automatycznie spłaca (całe
    zadłużenie, ale można też ustawić, że kwota minimalna) z konta
    (ostatniego dnia terminu),
    - w Citi (mam KK od niedawna, bo dają 400zł za założenie karty i opłata
    za kartę wynosi 0) jest możliwość spłaty przez polecenie zapłaty, ale
    nie wiem jak to działa - np, czy jak wyślą wyciąg do mojego banku, aby
    to spłacił, to czy spłata nie zostanie wykonana od razu, a nie
    ostatniego dnia terminu (nigdy nie korzystałem z polecenia zapłaty).
    Jak ktoś wie to proszę o info.....

    W czasie między wyciągiem, a spłatą nadal wydajesz kasę - liczy się na
    nowy miesiąc. Jak coś wpłacisz to zalicza się na spłatę, ale chyba są
    wyjątki. Jak np coś kupisz i zwrócisz to zwrot na kartę przez sklep
    niekoniecznie zostanie zaliczony na poczet spłaty poprzedniego wyciągu -
    zapewne da się doczytać w regulaminie. Wydaje mi się, że jak coś takiego
    mi się zdarzyło, to automatyczna spłata w mBanku była niższa niż kwota
    wyciągu - czyli mBank chyba zalicza to (albo kiedyś zaliczał) na poczet
    spłaty.

    Spotkałem jeden wyjątek od opisu powyżej. Jak szukałem kredytu
    hipotecznego to w Kredyt Banku można było ten kredyt dostać taniej, jak
    się weźmie ich KK. Wtedy przeczytałem regulamin tej KK i mi wyszło, że
    jak zdarzy Ci się nie spłacić całości to zapłacisz odsetki nie tylko z
    ostatniego, ale i przedostatniego wyciągu. Byłem tak zdziwiony, że aż
    poszedłem do nich jeszcze raz, aby się upewnić, że dobrze czytam -
    potwierdzili, ale też pani mówiła, że jestem pierwszy, który to zauważył
    - wniosek - czytać regulamin!
    P.G.

  • 9. Data: 2017-10-02 10:37:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TM" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >kart prepaidowych, chciałby ją mieć w PeKaO SA do tylko do płatności
    >na Alegro, e-Bay czy w sklepach internetowych do 1000 zł. Stąd

    A moze "wirtualna" karte ?

    >na które otrzymałem mętne odpowiedzi w banku:
    >1. Czy po transakcji należność będzie pobierana automatycznie z
    >mojego stałego konta w tym banku czy będę musiał przelać należność na
    >konto karty.

    A masz tam konto ?
    Wiekszosc bankow ma automatyczne splaty swoich kart kredytowych.

    Z tym, ze to dziala tak, ze wszystkie transacje z okresu miesiaca sa
    sumowane i splacic trzeba np 20 dni pozniej.
    I wtedy ewentulanie sobie pobieraja.

    >2. Czy rzeczywiście można ustalić limit karty na 1000 zł korzystając
    >z stałego konta internetowego w zakładce: KARTY.

    Jest jeszcze limit transakcji dziennych i miesiecznych - moze im sie
    mylic z limitem kredytowym.

    J.

  • 10. Data: 2017-10-02 10:54:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W db - i chyba w citku jest tak samo - zwrot traktowany jest jako spłata zadłużenia -
    ale, uwaga, NIE jako spłata kwoty minimalnej.
    Czyli w sytuacji skrajnej, mając nieruszony limit, kupując coś i zwracając po
    wystawieniu wyciągu, możesz mieć spłacone całe zadłużenie, ale wciąż do spłaty kwotę
    minimalną - i spłacić ją musisz, choć zaraz ja oddadzą.