  • 1. Data: 2017-10-02 14:18:50
    Temat: Obliczanie podatku przy TFI - różne daty zakupu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Czy zna ktoś algorytm obliczania podatku przy sprzedaży jednostek TFI
    w sytuacji różnych dat zakupu (i związku z tym cen)?

    Np.
    1) zakup 100 jednostek po 100zł
    2) potem zakup 100 jedn. po 200zł

    Sprzedaż (umorzenie całości) po 150zł.

    Będzie podatek czy nie?

  • 2. Data: 2017-10-02 14:39:21
    Temat: Re: Obliczanie podatku przy TFI - różne daty zakupu
    Od: Aha <a...@p...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 14:18, r...@k...pl pisze:
    > Czy zna ktoś algorytm obliczania podatku przy sprzedaży jednostek TFI
    > w sytuacji różnych dat zakupu (i związku z tym cen)?

> [...]
    Zasadą jest FIFO First In First Out

    1. Kupiłes 100*100 = 10000 zł
    Sprzedałeś 150*200 = 15000zł
    zysk 15000-10000 = 5000 od tego jest podatek !

    2.
    1. Kupiłes 100*200 = 20000 zł
    Sprzedałeś 100*150 = 15000zł
    15000-20000 = -50000 strata od tego nie ma podatku !

    Reasumując zapłacisz podatek od 5000 zł mimo, że wyszedłeś na zero!!

    PS. kiedyś, gdzieś czytałem, że jakiś fundusz nie stosował FIFO. Najlepiej jak
    przeczytasz regulamin twojego funduszu.

    --
    aha

  • 3. Data: 2017-10-02 14:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aha" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > 15000-20000 = -50000 strata od tego nie ma podatku !
    >Reasumując zapłacisz podatek od 5000 zł mimo, że wyszedłeś na zero!!

    A nie ma gdzies w innych przepisach, ze przychody z danego
    zrodla/kategorii mozna laczyc ze stratami ?
    I w efekcie podatek na zero ?

    J.

  • 4. Data: 2017-10-02 15:14:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 14:58, J.F. pisze:
> [...]
    >>> 1) zakup 100 jednostek po 100zł

    > A nie ma gdzies w innych przepisach, ze przychody z danego
    > zrodla/kategorii  mozna laczyc ze stratami ?

    Nie. Tak jest w akcjach.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-10-02 15:50:41

    Mon, 2 Oct 2017 14:58:19 +0200, w <59d237f4$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A nie ma gdzies w innych przepisach, ze przychody z danego
    > zrodla/kategorii mozna laczyc ze stratami ?
    > I w efekcie podatek na zero ?

    Nie w przypadku funduszy.
    Ale tutaj chodzi o bilansowanie się transakcji przed opodatkowaniem.
    Kiedyś czytałem artykuł na ten temat, ale niestety umknął mi (razem z
    konkluzją).