  • 1. Data: 2006-07-09 18:21:54
    Temat: Karta Citi i zaliczanie transakcji bezgotowkowych jako gotowkowe...
    Od: g...@g...com

    Witam szanuwnych grupowiczow,
    mam taki oto problem - analiza ostatniego wyciagu z karty kredytowej
    Citi wykazala ze pojawily mi sie odsetki ktorych (wg. mojego mniemania
    byc nie powinno - m.in. nastapila splata calego zadluzenia z
    poprzedniego wyciagu przed terminem itp.). Zadzwonilem na infolinie i
    sie dowiedzialem, ze sa to odsetki od transakcji "gotowkowych"! Patrze
    w wyciag i nie widze jednak takowych (nigdy nie uzywalem karty kr. do
    wyplaty gotowki...). Na taki argument (ze przeciez nie bylo takich
    transakcji) pani na info mowi mi, ze to sprzedawcy od ktorych cos
    kupowalem karta widocznie tak sie rozliczaja z bankiem - traktujac te
    transakcje jako gotowkowe obciazajac odsetkami klienta!! Czy to
    mozliwe?! Nie wierze, tym bardziej, ze dotad to mi sie nie zdazylo (a
    uzywam kart kred. kilka lat), dodam, ze WSZYSTKIE (wg. tej pani z info)
    transakcje zagraniczne z ostatniego wyciagu podobno zostaly objete
    odsetkami - co ciekawe, te transakcje sa z 3 roznych krajow i obie z
    nich dotycza oplat za hotel... Prosze pomozcie, bo sadze ze ktos robi
    mnie tu w wala. Przeciez jesli faktycznie tak jest (ze bez mojej wiedzy
    sprzedawca moze przerzucic koszty obslugi transakcji na konsumenta) to
    korzystanie z KK mija sie z celem...
    pozdr

  • 2. Data: 2006-07-09 19:39:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    g...@g...com writes:

    > Zadzwonilem na infolinie i
    > sie dowiedzialem, ze sa to odsetki od transakcji "gotowkowych"!

    To niech powiedza ktore to sa.

    > Przeciez jesli faktycznie tak jest (ze bez mojej wiedzy
    > sprzedawca moze przerzucic koszty obslugi transakcji na konsumenta) to
    > korzystanie z KK mija sie z celem...

    Nie moze. Jesli chce, nie pokaze kwit z napisem "wyplata gotowki" lub
    odpowiednikiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2006-07-11 14:57:38
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > To niech powiedza ktore to sa.
    >

    > Nie moze. Jesli chce, nie pokaze kwit z napisem "wyplata gotowki" lub
    > odpowiednikiem.

    no jasne ze to jakas bzdura i lipa. pos i atm maja inne merchant category
    code. a to issuer /bank/ decyduje jaka jest kategoria transakcji gotowkowa
    czy nie.i to bank przypisuje sobie oplate jaka chce.nawet jesli to niech
    to udowodni cennikiem , zapisem w regulaminie.standarden ostatnio jest ze
    przelew z karty banki traktuja jak wyplate gotowki ale i tak musza o tym
    poinformowac klienta. ale zeby purchase traktowac jako gotowke to mocna
    nowosc ;)

    SW

  • 4. Data: 2006-07-12 10:54:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

> [...]
    > przelew z karty banki traktuja jak wyplate gotowki ale i tak musza o tym
    > poinformowac klienta. ale zeby purchase traktowac jako gotowke to mocna

    Pomijajac kwestie techniczne, gdzie sprzedawca moze czasem potraktowac
    transakcje jako gotowkowa, formalnie musi miec kwit z odpowiednim
    napisem i podpisem posiadacza karty. Gorzej z PINami, bo kwit mozna
    dostac dopiero po zatwierdzeniu transakcji - ale samo żądanie PINu
    przy zwyklej kredytowce wskazuje ze cos jest nie tak.

    Nie ma kwitu -> reklamacja -> sprzedawca nie moze pokazac kwitu ->
    chargeback -> darmowe zakupy. Chyba ze obciazy w koncu prawidlowo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2006-07-12 11:06:06
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    samo żądanie PINu
    przy zwyklej kredytowce wskazuje ze cos jest nie tak.

    w przypadku kk z chipem w wiekszosci przypadkow konieczny jest PIN...

  • 6. Data: 2006-07-12 11:45:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> writes:

    > samo żądanie PINu
    > przy zwyklej kredytowce wskazuje ze cos jest nie tak.
    >
    > w przypadku kk z chipem w wiekszosci przypadkow konieczny jest PIN...

    Dlatego wlasnie uzylem slowa "zwyklej".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2006-07-12 11:50:24
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    ciekawostka
    wiecie moze ile w Polsce moze byc atm'ow akceptujacych karty emv ???
    bo euro*et ma np az DWA :)

    SW