    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 14 Jun 2019 08:54:24 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kantor Aliora schodzi na psy !
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2019 17:23:48 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    obecnie jest to koszt ok. 0,25%.

    > jesteś pewien, że 0,25%?
    >
    > odp. na to pytanie jest w FAQ
    >
    > "Pieniądze zostaną pobrane z konta w PLN i przewalutowane z niższą
    > prowizją niż zazwyczaj bo 3,5%. Bez aktywnej usługi koszt
    > przewalutowania wynosi około 6%."

    Ale visa świat to nie jest to samo co "funkcja wielowalutowa".
    Choć powiem szczerze, że nie mam pojęcia, co mBąk zrobi jak będzie się miało na visie
    świat włączoną funkcję wielowalutową - to może być dla nich za trudne.
    Bo to ludzkie pojęcie przechodzi - samo włączenie funkcji wielowalutowej zmniejsza
    prowizję za płatności zagraniczne z 6% na 3,5%. To już jakaś paranoja.

    Więc w skrócie jest tak:
    - dla visy świat prowizję 0,25% bierze visa, mBąk nie bierze nic więcej i można mieć
    tylko PLN,
    - dla "zwykłej" debetówki mBąka prowizję 0,25% bierze visa/mc, mBąk bierze zaś 5,9%
    dla visy, 5% dla mc dla euro, 6% dla mc dla pozostałych,
    - ale jak "zwykłej" debetówce mBąka włączysz funkcję wielowalutową - i nawet jak nie
    masz ani grama waluty, to mBąk bierze 3,5%.

    > bez, korzystałem tylko z BLIKa, mBąk to moje główne konto, ale płatności
    > robię albo kartami z Mille albo KK z citka, za granicą revolution

    Hmm, ale przecież debetówki do mkonto intensive są darmowe.
    Nie, żeby to implikowało wymóg posiadania, ale skoro można to czemu nie?
    I to nawet można mieć i visę i mc.

    > tak właśnie
    >
    > na uj mi usługa, której nie chcę i nie potrzebuję

    Ale ten ptaszek do promocji dotyczył darmowej przez 2 lata visy świat, a nie
    concierge.
    Do concierge zaś były radio-buttony "tak" oraz "nie" - żeby pójść dalej, trzeba było
    wybrać "tak".
    Więc lepiej się upewnij, czy naprawdę złożyłeś wniosek w promo, bo mogą skasować
    10zł.
    Zajrzyj sobie we "pasaż/złożone wnioski" czy masz wniosek "karta w promocji".