    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK z dobrymi przelicznikami na zakupy w USA
    Date: Sun, 30 Jun 2013 16:19:23 -0500

    A.L. wrote:

    > Obawiam sie ze karta VISA wystawiona w Polsce nie oznacza
    > automatycznie ze rachunek jest w USD. Citi Handlowy spokojnie ci
    > wystawi karte VISA, ale to bedzie karta polska a nie amerykanska, z
    > polska waluta.

    dawno w polsce nie byles.
    karta bedzie polska ale w usd bez koniecznosci przeliczen z usd na pln.

    > Z przyjemnsocia bym sie dowiedzial jak robic to samo w odwrotna
    > strone: placic w Polsce karta VISA majac konto w banku amerykanskim.

    nie da sie, bo amerykanskim bankom nawet do glowy nie przyjdzie, ze
    karta moze byc w walucie innej niz usd.

    > Niestety, jedyny sposob jaki wiidze to otworzyc konto w banku polskim,
    > dostac polska karte, przywiezc pieniadze w kieszeni, wymienic w
    > kantorze na zlotowki, wplacic do polskiego banku i placic karta
    > polska.

    zal ci te pare dolarow na prowizje? no cos ty?

    xoom.com sprawdzales? nie wiem na ile to sa szarlatani. rozne opinie
    slyszalem.

    jak poczekasz na dobry kurs to paypal tez moze wyjsc nawet na plus,
    szczegolnie jak potem kurs zlotego idzie do gory. z tym, ze musisz to
    odowiednio wczesniej zaplanowac.

    capital one nie bierze oddzielnego % od transakcji zagranicznych.
    czy ma to wliczone w kurs waluty nie wiem. sprawdz.

    > W druga strone sie nei da, bo nikt ci nie owtorzy konta w USA (jako
    > turyscie)

    zawsze moze na jakis prepaid wplacic.
    po za tym to jest dyskusja akademicka.

    jak ktos ma kase i wydaje duze pieniadze, to mu zwisa po ile mu to bank
    przeliczy, jak ktos oglada kazda zlotowke dwa razy to sobie moze gotowke
    w kieszeni przywiezc.

    jak kto sobie robi jednorazowe zakupy za wieksza kwote przy okazji to
    polecam zapomniane czeki podrozne.