  • Data: 2013-07-01 01:52:11
    Temat: Re: KK z dobrymi przelicznikami na zakupy w USA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 14:27:41 -0500, A.L. napisał(a):
    > Obawiam sie ze karta VISA wystawiona w Polsce nie oznacza
    > automatycznie ze rachunek jest w USD. Citi Handlowy spokojnie ci
    > wystawi karte VISA, ale to bedzie karta polska a nie amerykanska, z
    > polska waluta.

    karta bedzie polska, ale to karta swiatowa. Transakcje w USA beda
    rozliczane w $, transakcje w UE w euro, transakcje w Polsce w
    zlotowkach, a transakcje w reszcie swiata znow w $.
    To pierwsze rozlizenie - "karty" z bankiem.
    A bank z toba to juz kwestia umowy - moze pobierac zlotowki, moze
    pobierac dolary z konta walutowego. Tylko jak walute zmienia, to
    prowizje dolicza.

    > Z przyjemnsocia bym sie dowiedzial jak robic to samo w odwrotna
    > strone: placic w Polsce karta VISA majac konto w banku amerykanskim.

    Nie rozumiem ... normalnie, przeciez tysiace Amerykanow do nas
    przyjezdzaja i placa swoimi kartami. I z calego swiata przyjezdzaja i
    placa.

    Tylko problem masz ten sam - gdzies tam trzeba zamienic te 100zl
    wydane na $, i ktos naliczy oplaty dodatkowe.

    > Niestety, jedyny sposob jaki wiidze to otworzyc konto w banku polskim,
    > dostac polska karte, przywiezc pieniadze w kieszeni, wymienic w
    > kantorze na zlotowki, wplacic do polskiego banku i placic karta
    > polska.

    Nasze kantory dosc tanie, ale z praktyki w druga strone to mi wychodzi
    zerowa oplacalnosc - strata w kantorze bedzie podobna jak w banku.

    > W druga strone sie nie da, bo nikt ci nie owtorzy konta w USA (jako
    > turyscie)

    Na pewno nie ?
    Rozumiem ze karty kredytowej niechetnie, ale konta tez nie ?

    J.