  • 11. Data: 2002-04-19 11:11:12
    Temat: Re: KK city silver...?
    Od: "leszcz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a9os42$iq1$1@news.onet.pl...

    > to akurat nie najlepszy powód - wydatki zwiazane ze znalezieniem i
    dotarciem
    > do najbliższego bankomatu RFB mogą znacznie przekroczyć prowizje pobierane
    > przez inne banki ;-)

    ale kto chodzi z kk do bankomatu? chyba tylko idiota ekonomiczny ;))

  • 12. Data: 2002-04-19 12:25:17
    Od: "Zbiggy" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "darek ciesla" <d...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    przecież są inne możliwości zakupów przez Internet - czy naprawdę chętnie
    podajesz numer swojej KK z limitem powiedzmy 6 tys.???
    Bo ja wolałbym już płacić 1 zł /mies za VE Inteligo albo skorzystać z
    jakiejś innej inicjatywy których jest przecież sporo

    trochę racji, ale liczba takich placówek gdzie podaje się PIN jest wg moich
    obserwacji niewielka (a "obserwuję" hipermarkety, stacje benzynowe, sklepy
    "budowlane")

    nie zauważam jakiejś istotnej różnicy, a z wypukłą też zdarza się trochę
    poczekać

    pewnie niedługo będą mieć terminale GSM i po krzyku.

    Przyznaję się, że mam kartę wypukłą i b. często jej używam (ale nie w
    bankomatach jak ktoś tu sugerował :))
    ale przyznam się, że nie wydałbym 75 zł + 6,5* 12 dla uzyskania następnej a
    poważnie bym się zastanawiał, czy wydać samo 75 zł

    No chyba że jakiś bym przewidywał nieprzewidziane wydatki :))
    Moja rekomendacja: daje jakiś bank w promocji (tak jak WBK czy Lukas w ub.
    roku - brać, 75 zł - nie płacić :))
    Przyjmując, że spłacając kredyt w terminie, średnio zaciągasz go na 33 dni
    (średnia z 15 i 51).
    Trzymasz jednocześnie kaske w mBanku na 8% - podatek = 6,4% a po obniżce
    stóp RPP będzie jeszcze mniej.
    Aby zarobić na ubezpieczenie musisz wydawać miesięcznie ponad 1100 zł
    A mi się to nie zdarza co miesiąc

    Zbig

  • 13. Data: 2002-04-19 13:00:10
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Fri, 19 Apr 2002 14:25:17 +0200, Zbiggy napisał(a):

    >przecież są inne możliwości zakupów przez Internet - czy naprawdę chętnie
    >podajesz numer swojej KK z limitem powiedzmy 6 tys.???

    A czemu nie? Przecież:
    - VE intelligo nie zadziała wszędzie (australijskie sklepy internetowe)
    - wirtualne karty też nie zadziałają - często sklepy żądają wysłania
    faksem ksera karty (sic!)
    - zakupy w internecie są znacznie bezpieczniejsze od zakupów w
    supermarkecie - dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że numer karty
    "wypłynie"
    - sklep zrobi mi checę, to zareklamuję transakcję, a sklep nie będzie
    miał za wesoło.

    >trochę racji, ale liczba takich placówek gdzie podaje się PIN jest wg moich
    >obserwacji niewielka (a "obserwuję" hipermarkety, stacje benzynowe, sklepy
    >"budowlane")

    No nie wiem - ja odnoszę wręcz przeciwne wrażenie - pinpady rozpleniły się
    jak zaraza :-))
    A ja nie odważyłbym się użyć pinpadu, biorąc pod uwagę że banki nie uznają
    reklamacji transakcji dokonanych przy użyciu PIN...

    >nie zauważam jakiejś istotnej różnicy, a z wypukłą też zdarza się trochę
    >poczekać

    Z wypukłą zdarzy się poczekać, a z płaską - zdarzy się NIE poczekać :-)))

    >pewnie niedługo będą mieć terminale GSM i po krzyku.

    Może... w każdym razie imprintery się zdarzają tak czy siak...

> [...]
    >ale przyznam się, że nie wydałbym 75 zł + 6,5* 12 dla uzyskania następnej a
    >poważnie bym się zastanawiał, czy wydać samo 75 zł

    Cóż, biorąc pod uwagę zabezpieczenia jakie dają, to IMHO warto.

    >Aby zarobić na ubezpieczenie musisz wydawać miesięcznie ponad 1100 zł
    >A mi się to nie zdarza co miesiąc

    Cóz, za wygodę i spokój się płaci...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 14. Data: 2002-04-19 19:17:49
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > A owszem. Znam taki przypadek. Kuzyn kupi? laptopa w Anglii (p?ac?c KK
    > Citi) i w Polsce zosta? napadni?ty w poci?gu. Oczywi?cie po laptopie nie
    > zosta?o ?ladu. Ale pieni?dze z Citi dosta?.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Bogdan

    Tak a propos kart i bezpieczenstwa. Ostatnio sie dowiedzialem, ze we
    wspomnianych tu kartach kredytowych Raiffeisena ubezpieczenie na 48 wstecz
    dziala na takiej zasadzie, ze gdy np. mam karte silver, zostanie mi ona
    skradziona i zlodziej natrzaska transakcji na 6500 PLN przez 48h wstecz przed
    zastrzezeniem, to przede wszystkim najpierw bankowi splacam calosc, a potem
    karnie drepcze do ubezpieczyciela (chyba AIG) i udawadniam, ze nie bylo w tym
    mojej winy i generalnie "sie szarpie". Jezeli mi uwierza, to place 1500PLN, a
    bank pokrywa 4000PLN. Podobnie jest chyba w Lukasie (mam tam KK), choc nie
    jestem pewien czy i jaki jest udzial wlasny klienta. Natomiast Citi pokrywa
    straty powyzej 100PLN na 48h wstecz w ramach "swoich srodkow" (nie wchodzi tu w
    gre zaden ubezpieczyciel) i dotyczy to wszystkich kart (tez nowego MC).

    Poza tym juz pisalem, ze znizki potrafia zwrocic nie jedna oplate roczna czy
    12*6.50 (moj przypadek - dentysta, u ktorego zaplacilem 1600 zamiast 1800).

    Reasumujac, i tak wychodzi czlowiek do przodu.

    Pozdrawiam,

    Karciarz01

  • 15. Data: 2002-04-19 19:31:35
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > 12*6.50 (moj przypadek - dentysta, u ktorego zaplacilem 1600 zamiast 1800).
    >
    > Reasumujac, i tak wychodzi czlowiek do przodu.

    PS. Oczywiscie znizki dentystyczne dla KK Citi...

  • 16. Data: 2002-04-19 21:07:10
    Od: "rafał" <r...@w...pl>

    wydaje mi sie ze VC Citi jest karta idealna dla tych co potrafia sie nie "
    obslugiwac" zdecydowanie polecam. daleko od bankomatu, blisko kasy i pamie
    tac o terminach :-) bo odsetki 41,88 % brrrr .... chyba ze Elle tam cos ok.
    32 ( chyba )
    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
    apisał:1...@n...onet.pl...

  • 17. Data: 2002-04-20 09:19:01
    Od: "Marek Bondaruk" <b...@s...pl>

    > nekaja moja zone agenci roznych bankow w sprawie kart. ostatnio City.
    > wypowiedzi na temat kart kredytowych City byly tu chyba na ogol
    > pozytywne...?
    > 75zl/rok, ubezpieczenie 48 godzin wstecz, teleserwis.
    > zona nie ma zadnej wypuklej i mam jej doradzic.
    > ja, laik.
    > a kto mi doradzi...? ;-))
    > pozdrawiam
    > Laik
    Wszystko zalezy od Twojego "profilu" uzytkowania,
    Choc Sikibank wzbudza we mnie torsje (kto mial i zamykal SikiOne wie o co mi
    chodzi) to jednak KK mam juz ponad 3 lata. Droga jak chole..ra, ale nie
    mialem z nia dotad zadnych problemow. Zgubilem w tym okresie karte z 10razy
    i za kazdym razem Syty przyslal po kilku dniach nowa (sprobuj zgubic w
    Pekao). Placilem w Necie. Jedno tylko-nie spozniaj sie ze splata - to boli.
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2002-04-20 11:06:50
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    dziekuje wszystkim za udzial w tym watku.
    po poglebionej analizie potrzeb, zyskow i strat :) doradzilem
    tymczasowa rezygnacje z ubiegania sie o karte wypukla.
    ilosc przewidywanych transakcji nie jest na tyle duza, by ja brac.
    zwlaszcza, ze najczestsze zakupy mojej zony to te na stacji
    benzynowej, gdzie ve mBanku znakomicie sie sprawdza (bez pinu).
    --
    z pozdrowieniami,
    Laik

  • 19. Data: 2002-04-20 19:48:55
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Laik"
    > zwlaszcza, ze najczestsze zakupy mojej zony to te na
    stacji
    > benzynowej, gdzie ve mBanku znakomicie sie sprawdza (bez
    pinu).

    Nie ciesz sie ze bez pinu bo na Shellu chyba do VE juz mnie
    o pin pytali,
    w OBI tez VE z pinem, nie mowiac juz o MediaMarkt
    Niedlugo zarowno VE jak Maestro wszedzie bedzie chciala PINu
    :((
    *** blad ***

  • 20. Data: 2002-04-20 21:45:25
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć "blad" <b...@W...pl>.

    >pinu).
    >
    >Nie ciesz sie ze bez pinu

    tym bardziej sie ciesze, ze ciagle jeszcze mozna tu i owdzie bez pinu
    ;-)
    --
    z pozdrowieniami,
    Laik