  • 71. Data: 2005-06-01 18:38:49
    Temat: Re: Jakie bank żeby mieć "wirtualną kartę KREDYTOWĄ" (wypukłą) za darmo?
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:429dfdbe@news.vogel.pl grupowicz Łukasz Cielecki napisał:

    > A skąd żelażko może wiedzieć czy karta jest debetowa, kredytowa czy może
    > charge?

    Sorry za skrót, chodziło mi o człowieka, czy ma wyszczególnione przez bank
    jakie karty może przyjmować.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 72. Data: 2005-06-01 18:46:46
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-01 20:35- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    August, gdy pisał(a):

    > Zastanawiałem się nad ściągalnością środków.

    Jeśli pominąć problem autoryzacji (telefon zazwyczaj), to jakiż to problem?
    Jak obywatel robi sobie kartą niedozwolony debet na koncie, to niech
    obywatel oczekuje adekwatnych konsekwencji. Dla banku nieco więcej
    roboty, ale przyjemność taka sama.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 73. Data: 2005-06-01 18:46:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Zastanawiałem się nad ściągalnością środków.

    Nie ma problemu. Żelazkowe operacje powinny być autoryzowane telefonicznie.
    A nawet gdyby nie, to i tak jak bank dostanie info o transakcji to obciąży
    konto (choćby to miało oznaczać niedozwolony debet dla jego posiadacza :-)))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 74. Data: 2005-06-01 19:00:33
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d7kvuf$g5m$1@news.onet.pl grupowicz Glenn napisał:

> [...]
    > telefonicznie. A nawet gdyby nie, to i tak jak bank dostanie info o
    > transakcji to obciąży konto (choćby to miało oznaczać niedozwolony debet

    No tak, ale na żelazku można zapłacić np. w co drugim (koloryzując)
    schonisku w
    czeskich Sudetach, bez żadnej autoryzacji telefonicznej.

    IMO bank, wydając te kart debetowe wypukłe, o których wspominacie
    (wymieniacie nawet ich nazwy), ma to chyba na uwadze, zabezpieczając się
    albo dodatkową umową (kredytową) albo wiarygodnym stażem klienta.

    Cieżko mi sobie wyobrazić że nagle np. mBank wydaje karty debetowe wypukłe
    (nawet załóżmy bez możliwości IO) każdemu bez opłat, a potem lata za 800
    tys. klientów którzy napłacili w Europie ;-)
    Może moje wątpliwości sa zbyt błahe, lecz mną targają.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 75. Data: 2005-06-01 19:08:06
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > IMO bank, wydając te kart debetowe wypukłe, o których wspominacie
    > (wymieniacie nawet ich nazwy), ma to chyba na uwadze, zabezpieczając
    > się albo dodatkową umową (kredytową) albo wiarygodnym stażem klienta.

    Żadnej umowy kredytowej nie ma, bo nie ma mowy o kredycie. Jest umowa konta
    i umowa o kartę, która ma zapisy że posiadacz karty odpowiada za swoje
    transakcje. Jak do banku dociera rozliczenie, to konto jest obciążane.
    Jeżeli nie ma na nim środków to lecisz w debet niedozwolony.

    > Cieżko mi sobie wyobrazić że nagle np. mBank wydaje karty debetowe
    > wypukłe (nawet załóżmy bez możliwości IO) każdemu bez opłat,

    Wydaje, acz nie bez opłat. VC Gold debetowa.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 76. Data: 2005-06-01 19:09:29
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-01 20:46- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Glenn, gdy pisał(a):

> [...]
    > konto (choćby to miało oznaczać niedozwolony debet dla jego posiadacza :-)))

    Ciekawostka. Porównałem sobie Twój post z moim, wysłanym dokładnie w tym
    samym czasie i wychodzi, że (pomijając stylistykę) są praktycznie
    identyczne.
    Phun! ;-)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 77. Data: 2005-06-01 19:13:03
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ciekawostka. Porównałem sobie Twój post z moim, wysłanym dokładnie w
    > tym samym czasie i wychodzi, że (pomijając stylistykę) są praktycznie
    > identyczne.
    > Phun! ;-)

    Pure coincidence :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 78. Data: 2005-06-01 19:18:45
    Temat: [OT] Wazelina
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-01 21:13- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Glenn, gdy pisał(a):

    > Pure coincidence :-)

    Great minds think alike, fools seldom differ

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 79. Data: 2005-06-01 19:21:35
    Temat: Re: [OT] Monitor
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    yayco wrote:
    > 2005-06-01 21:13- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Glenn, gdy pisał(a):

    > Great minds think alike, fools seldom differ

    Znowu zaplułam sobie monitor przez Ciebie :-)))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 80. Data: 2005-06-01 19:24:43
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d7l16f$sf0$1@news.onet.pl grupowicz Glenn napisał:

> [...]
    > swoje transakcje. Jak do banku dociera rozliczenie, to konto jest
    > obciążane. Jeżeli nie ma na nim środków to lecisz w debet niedozwolony.

    Ok,

    > Wydaje, acz nie bez opłat. VC Gold debetowa.

    Dzięki, doczytałem sobie.

    " Jednocześnie trzeba pamiętać, że karta Visa Gold mBanku jest kartą
    debetową i nie jest możliwe wydanie większej kwoty niż saldo dostępnych
    środków (posiadacze eKONTA z kredytem mogą, oczywiście, korzystać także z
    kwoty kredytu za pomocą karty płatniczej wydanej do rachunku).
    Jedyną możliwością przekroczenia dostępnych środków są zakupy z użyciem
    ręcznego czytnika kart (imprintera). Zrobiony w ten sposób debet
    oprocentowany jest według stopy dla salda debetowego "

    "warunki wydania - aktywny rachunek eMAX, średnie saldo rachunku - nie
    mniejsze niż 4000 "
    " wydanie karty dla posiadacza - 250 zł "

    Powyższe rozwiewa moje wątpliwości że staż jest potrzebny i że bank nie
    zgodzi się, by był to produkt masowy, a takie wcześniej miałem, jeśliby bez
    zająknięcia godził się na akceptację tych kart w żelazkach.

    --
    S pozdravem,
    August