  • Data: 2003-02-12 10:14:49
    Temat: Re: Jaki kredyt hipoteczny polecacie na dzisiaj?
    Od: "Ewa" <e...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Warszawa , mieszkanie ma ksiege wieczystą, wartość 425 tys. wkład
    > własny 270 tys.
    >
    > Jeszcze mam jeden problem - w zasadzie to mam tylko 170tys.PLN i
    > kawalerke warta 100tys. ale dzisiaj mi powiedzieli w Urz. Skarbowym ze
    > najpierw musze sprzedac ta kawalerke a POTEM kupic nowe mieszkanie bo
    > mi dowalą 10% podatku. Chyba nie mam wyjścia i musze sprzedac
    > kawalerke. Jest ryzyko ze mi przejdzie kolo nosa mieszkanie ktore chce
    > kupic.
    >
    > L.

    Witam ,

    jezeli najpierw kupisz mieszkanie , a potem sprzedasz kawalerkę , to aby nie
    płacić 10 % podatku ( jeżeli sprzedajesz kawalerkę przed upływem 5 lat ) to
    przy akcie notarialnym oświadczasz notariuszowi ,iż kwota
    uzyskana ze sprzedaży zostaje przeznaczona na zaspokojenie własnych potrzeb
    mieszkaniowych.
    Taka potrzebą jest w tym przypadku spłata kredytu mieszkaniowego ,
    zaciągnietego na zakup innego mieszkania.
    Tylko rzeczywiście musisz te kwote przeznaczyć na spłatę kredytu
    mieszkaniowego.

    Ewa G.