  • 11. Data: 2004-04-05 17:16:41
    Temat: Re: Jaki bank dla wspólnoty mieszkaniowej ?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "dg" <g...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    news:4071455A.37710B00@box43.gnet.pl...

    > Niedawno to przerabiałem - ludzie w bankach robili wielkie oczy jak
    > słyszeli, że chcę założyć konto dla wspólnoty. Najczęściej proponowali
    > rachunki dla podmiotów gospodarczych, ale jak słyszeli, że wspólnota nie
    > posiada NIP-u to już wogóle byli całkowicie zagubieni.
    >
    > Ostatecznie wybrałem Bank Spółdzielczy

    Moja wspolnota ma BOSiu i nie narzekam.

    Malin

  • 12. Data: 2004-04-05 18:44:55
    Od: z...@p...onet.pl

    > Coś mi się obiło o uszy, że jakieś banki mają ofertę dla wspólnot
    > mieszkaniowych...

    Owszem, niektóre (BŚl,BOŚ) usiłują nęcić swoją "specjalną ofertą" dla Wspólnot
    M. Jeśli przyjrzeć się ich TOiP, to to odstręcza.

    Uważam, że najbardziej sensowną ofertą jast aktualnie "biznes konto" Inteligo.
    Jedyny warunek, to konieczność przełamania przyzwyczajeń panów Zarządców,
    którzy nie widzą innego banku niż "marmurek".

    Na mój wniosek by przenieść tam rachunki, nasz zarządca żachnął
    się: "internetowy bank to jakiś taki niepewny, by w nim powierzać społeczne
    pieniądze"...

  • 13. Data: 2004-04-05 18:58:35
    Od: "sdolina" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >Na mój wniosek by przenieść tam rachunki, nasz zarządca żachnął
    >się: "internetowy bank to jakiś taki niepewny, by w nim powierzać społeczne

    Słyszałem że PKO BP ma specjalny pakiet dla spółdzielni mieszkaniowych.
    Niewykluczone że ta oferta jest również dla wspólnot mieszkaniowych.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 14. Data: 2004-04-05 20:37:19
    Od: " dezet" <d...@g...pl>

    sdolina <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Słyszałem że PKO BP ma specjalny pakiet dla spółdzielni mieszkaniowych.
    > Niewykluczone że ta oferta jest również dla wspólnot mieszkaniowych.

    IMO nie jest istotne nazewnictwo kont: np."specjalny pakiet", czy "dla
    spółdzielni", czy W.M. Takie ogłaszanie przez banki swych produktów, to nic
    innego niż chwyt reklamowy, mający ściągnąć naiwnych klientów, którzy nie
    wiedzą, że można z dużym pożytkiem dla Wspólnoty wybrać KAŻDY rachunek
    przeznaczony "dla klienta instytucjalnego". Byleby mieć REGON + NIP.

  • 15. Data: 2004-04-05 21:13:49
    Od: "Zbyszek" <s...@g...pl>

    BISE ma ciekawa oferte dla wspolnot mieszkaniowych (pakiet) i jako jeden z
    nieliczny bankow chce kredytowac wspolnoty.

  • 16. Data: 2004-04-06 08:25:41
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ciekawe jest, w której ofercie wpłaty zaliczek przez lokatorów są zwolnione
    z prowizji.
    PKO BP zdaje się to oferuje (wskazując parę najbliższych wybranych oddziałów
    i filii).
    A to byłaby gra warta świeczki (powiedzmy połowa lokali×prowizja od wpłaty
    gotówkowej×12 miesięcy), nie każdy czy może nawet wręcz mniejszość
    właścicieli lokali korzysta z bezpłatnych przelewów.
    JaC

  • 17. Data: 2004-04-06 08:33:47
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    Założyłem rachunek dla wspólnoty w BISE. W tamtym momencie był to jedyny
    bank, który chciał założyć rcahunek dla wspólnoty na podstawie oświadczeń
    członków. Oferta jednak jest żenująca. Dostęp do rachunku prawie wyłącznie w
    oddziale, w którym jest rachunek. Jeśli żłożę przelew w innym oddziale to
    jest faksowany do mojego. W związku z tym nie ma możliwości uzyskania
    potwierdzenia przelewu na miejscu. Brak dostępu przez telefon, fax czy
    Internet. Zaletą są w miarę niskie prowizje i oprocentowanie rachunku.
    Oprócz tego oferta nie z dzisiejszych czasów.
    Jak już oficjalnie wspólnota była zarejestrowana jako stowarzyszenie zwykłe
    (bez NIPu i REGONu) to przeniosłem rachunek do Kredyt Banku (ale też nie
    każdy oddział chce takiemu tworowi otwierać rachunek). Oferta o niebo
    lepsza, ale 20 PLN miesięcznie.

    rsa127

  • 18. Data: 2004-04-06 10:13:59
    Od: z...@p...onet.pl

    > BISE ma ciekawa oferte dla wspolnot mieszkaniowych (pakiet)

    Pakiet "ciekawy" jako muzealny, nie na dzisiejsze czasy...

    > i jako jeden z nieliczny bankow chce kredytowac wspolnoty.

    Jakiż zdrowo myślący Zarząd WM chciałby brać z banku kredyt???
    Od tego są wpłaty na fundusz remontowy - taniej to właścicielom wychodzi.